Ge Deus Ex nya texturer

Robot
Ge Deus Ex nya texturer

Mod ger klassikern nytt liv genom högupplösta texturer.

#deus-ex-human-revolution-1, #ion-storm


Medlem
Ge Deus Ex nya texturer

" högupplåst" ?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Det blev lite för mycket vin igår igen för Calle när han skrev "högupplåst". Tydligen är det julafton redan i Augusti, den modden ska in i datorn, förhoppningsvis funkar det med STEAM-versionen med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

1,5Gb stor.. Awesome Blir att installera Deus Ex sen

:edit: Denna mod i kombination med http://www.offtopicproductions.com/hdtp/
Där gör dom om alla modeller i spelet, sidan har inte uppdaterats på länge och vetetusan om modden kommer att släppas men man kan alltid hoppas.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Kombinera med att byta ut OpenGL renderaren till en ny ( http://www.cwdohnal.com/utglr/ ) så får man riktigt fin grafik. Lirat med en äldre texture remake plus den där, extremt stor skillnad.

Medlem

Kör redan med HDTP modden men den här får det nog bli till att hämta hem och testa med iaf=)

Medlem

oh,,, kärlek


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Funkar det med steam?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ah nice, köpte Deus ex vid en steam rea, inte pallat spela. Får väl pressa in den här när jag kommer hem.

Medlem

om det funkar på steam versionen så är jag sugen på att skaffa spelet. det sägs ju vara ett av dom bästa och personligen är jag svag för cyberpunk

Medlem

Tänkte först fråga varför ett par år gamla nyheter kom upp som nyheter, men såg sen att version 1.0 visst hade släppts.
De flesta undringar här om Steam osv kan iaf läsas på officiella forumet:
http://offtopicproductions.com/forum

Deus Ex 1, #1 of all time.

Medlem

Lätt det bästa singleplayer-fps som gjorts enligt mig Sugen att leta fram det nu..

Om ni behöver en walkthrough, följ inte http://www.it-he.org/deus.htm

Medlem

It is finally here...


signatur

Imperator

Medlem

Tycker orginalgrafiken är riktigt härlig som den är! Det ser mer konstigt ut än snyggt att sätta högupplösta texturer i så gamla spel!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Om man byter ut OpenGL-renderaren kan man även lägga till enbseries så kan man få bumpmapping, HDR, color-correction, SSAO, depth of field, vignette med mera på det.

Medlem

Fan va bra! Hade sån jävla lust att testa Deus ex för jag hört så mkt bra om det. Enda problemet var grafiken, brukar normalt inte alls störa mig på det men i det här fallet såg det lite väl kantigt ut. Nu verkar det ju helt klart spelabart.

Medlem

Eh, nån som har en mirror lr? 4 kb per sec istället för 15mb /sec liksom


signatur

Meep!

Medlem

Nice, ser riktigt bra ut. Synd att jag inte har spelet :/


signatur

Game long and prosper

Ang. om det funkar med STEAM läste jag på nätet:

"WHY does the STEAM Deus Ex not work with mods?

The why is unknown to me, but I can speculate. It appears that Eidos modified the DeusEx.exe file to only run if it is called through Steam. The filesizes are the most obvious give-away; the retail copy of DeusEx.exe weighs in at 248KB, while the Steam copy of DeusEx.exe is only 62.5KB. It's anyone's guess what the exact differences (at a code level) between the two are; all I know is that if you try to run mods with a vanilla install of Steam DX, you'll get bupkiss. I also found out that the Steam DeusEx.exe doesn't like OpenGL mode at all, even with the new renderer in place; it's like Eidos enforced D3D functionality when they released it on Steam. Well, the long and short of it is, you need a copy of DeusEx.exe from a non-Steam copy of the game..."

Hoppas det hjälper, och jag förbannar mig själv just nu att jag sålde min DX-retail originalbox med CD för något år sedan, duh!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Usch, störande att jag inte hitta denna då jag lirade igenom första och andra spelet på Steam tidigare i somras. Jag hade HDTP men den är inte färdig men det dög väl. Den modden kan tydligen kombineras med denna vad jag sett på YouTube och även den modden som gör att man kan köra DX10.

För er som undrar om det går att modda med Steam, det går bara man fiddlar runt lite. Finns information på google.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ang. om det funkar med STEAM läste jag på nätet:

"WHY does the STEAM Deus Ex not work with mods?

The why is unknown to me, but I can speculate. It appears that Eidos modified the DeusEx.exe file to only run if it is called through Steam. The filesizes are the most obvious give-away; the retail copy of DeusEx.exe weighs in at 248KB, while the Steam copy of DeusEx.exe is only 62.5KB. It's anyone's guess what the exact differences (at a code level) between the two are; all I know is that if you try to run mods with a vanilla install of Steam DX, you'll get bupkiss. I also found out that the Steam DeusEx.exe doesn't like OpenGL mode at all, even with the new renderer in place; it's like Eidos enforced D3D functionality when they released it on Steam. Well, the long and short of it is, you need a copy of DeusEx.exe from a non-Steam copy of the game..."

Hoppas det hjälper, och jag förbannar mig själv just nu att jag sålde min DX-retail originalbox med CD för något år sedan, duh!

Ladda ner senaste patchen till spelet (1.112fm, samma som finns på Steam) och öppna den i WinRAR eller likande program. Där i hittar du retail versionen av exe filen. Det är bara att byta ut Steam exe filen så har du ett fullt moddbart Deus Ex.

Medlem

blir att prova.. har bara spelat början då det sög grafiskt..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

tfp
Medlem

Angående HDTP

så finns det en del aktivitet på deras forum. De har valt en mer passiv väg att gå vad gäller nyhetsrapportering och betor. Om HDTP alls kommer, gissar jag nog på inom ett år. annars kommer den mest troligt inte alls.

Lite gemensamma namn med folket bakom nameless mod. (new vision, hdp och nameless mod delar faktiskt forum)

Medlem

Visserligen är HDTP inte klar men jag har själv kört den i kombination med andra mods och det gör en hel del för spelet. Dock håller jag med Tommy_h om att spelet utan mods fortfarande är fullt spelbart och det egentligen är denna man borde köra med eftersom det inte riktigt blir samma spel när man ändrar dess texturer.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Visserligen är HDTP inte klar men jag har själv kört den i kombination med andra mods och det gör en hel del för spelet. Dock håller jag med Tommy_h om att spelet utan mods fortfarande är fullt spelbart och det egentligen är denna man borde köra med eftersom det inte riktigt blir samma spel när man ändrar dess texturer.

Ansiktet på JC och Gunther är helt klart mycket bättre i HDTP än i originalet och förstör inte någon känsla eller atmosfär som originalet hade (åh andra sidan älskar jag texturer så är man fan av original så kanske det är bättre att köra utan första gången). Det är bara synd att modden inte är klar och många gånger det dyker upp när det inte skett någon förändring (gamla texturer) vilket fick mig att tro att jag hade något grafiskt fel först.

1
Skriv svar