Fifa 12 & PES 2012 i filmarkivet

Robot
Fifa 12 & PES 2012 i filmarkivet

PES 2012 visar upp det nya försvarsspelet, Fifa 12 låter Kaká prata om skillnaderna mellan La Liga och Serie A.

#pes-2012, #fifa-12


Medlem
Fifa 12 & PES 2012 i filmarkivet

PES ser så otroligt stelt ut jämfört med FIFA nu för tiden, FIFA 11 på PC dominerade PES 2011, och då var FIFA 11 på PC 2010s version.. och i år 2012s version..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bättre känsla i PES


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Bättre känsla i PES

Kan ju argumenteras.. finns ingen känsla alls i PES, känns inte som fotboll alls för mig, då jag prövat båda. Har många buggar också, såsom att AIn inte attackerar dig på ytterkanterna i PES 2011 osv.

Konami har alltid gjort arkadfotboll, det var bra förra generationen, men FIFA har gått om.

Ingen som spelat fifa på manual utan assists skulle påstå något annat..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Fifa har gått om PES för länge sen i gällande allt. Som klosterkatten säger PES är arkadfotboll och grafiken är fortf kvar i förra generationen.


signatur

God is dead

Medlem

Dock rör sig gubbarna mer verkligt i pes.
Fifa kan kännas segt o onaturligt.
Om pes o fifa slog sig ihop skulle de bli guld.

Medlem
Skrivet av Fenix:

Bättre känsla i PES

Hands down, gillar man spela fotboll så är det PES som gäller, gillar man följa ligor så är det FIFA som gäller, personligen bryr jag mig inte så mycket om ligorna.

Medlem
Skrivet av lang:

Dock rör sig gubbarna mer verkligt i pes.
Fifa kan kännas segt o onaturligt..

Tycker det är tvärt om jag, animationerna i Fifa känns väldigt spot on och smidiga, i PES är de ryckiga, springer de så ser det ut som spelaren skitit på sig och ofta så klipper animationerna när en annan börjar vilket är riktigt fult.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Animationerna i PES är väl det sämsta kanske, men för er som säger att PES är stelt måste ju vakna, har ni ens spelat spelet? Jag har spelat både PES och FIFA ganska mycket, och jag hatar just fifa för det är alldeles för stelt. Dessutom är grafiken helt värdelös. Däremot i PES kommer du närmare planen och själva översikten är ruskigt mycket bättre än FIFA. PES kommer ta över tronen igen.

Flakmonkey

På något vis så känns det som att PES och FIFA verkligen visar att smaken är precis som baken. Några säger att grafiken suger i PES och är bättre i FIFA medan andra påstår det omvända. Några säger att PES är mer likt "riktig" fotboll, medan andra säger att det är FIFA som är det... Själv har jag gått från PES till FIFA sedan den nuvarande generationens konsoler kom ut på marknaden. Det är helt enkelt det som jag tycker är roligast just nu. Kanske kommer det förändras igen någon gång i framtiden för det är ju knappast så att PES är ett dåligt spel. Det jag stör mig mest på är faktiskt det fantastiskt dåliga GUI:t och onlinefunktionaliteten som är precis så som de brukar vara i japanska spel - rätt värdelös jämfört med västerländska alternativ.

1
Skriv svar