Dedikerade servrar till Rage "senare"

Robot
Dedikerade servrar till Rage "senare"

Om multiplayerläget blir populärt kan vi lägga till efterhand, säger John Carmack.

#id-software, #rage


Medlem
Dedikerade servrar till Rage "senare"

Känns lite sorgligt när det är ett spel från ID.

Inaktiv

Ja, för P2P-multiplayer ger flerspelarläget en stor chans att bli populärt. Smart.

Medlem

möjligen är felstavat, bara så ni vet
"innehåll och möjgliheten för dedikerade servrar"


signatur

Rwa?

Medlem

FZ själva har ju sagt att multiplayern i RAGE inte är något att hurra över ändå.


signatur

Xd

Medlem

Kommer väl bli hyrservrar isåfall, man måste ju tjäna pengar. ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tvivlar STARKT på att deras till synes halvdassiga racingmultiplayer blir "populärt"... Tyvärr.


signatur

Imperator

Medlem

Dedikerade servers betyder större mod community, mer mods betyder mer kul MP.

Son, i am disappoint.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja nog låter det lite dumt att ha dedikerade servrar för ett spel där singleplayer ligger i fokus.

WTF, släpp spelet när de kommer från dag 1, men de kanske vill kolla om spelet säljer först?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Hade det varit någon annan än just John Carmack som sade det där så hade det blivit ramaskri just nu.

Medlem

Luktar mer och mer konsol av det här spelet. Som tur är så har jag aldrig haft något sug att spela det ändå.

Medlem

Väntar hellre på Doom 4, syns då, Carmack.

Inaktiv

Helt ointressant med multiplayer i Rage såvida det inte är co-op.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Suck..... Inte så intresserad av det här spelet och detta hjälpte inte direkt heller.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men hur ska multiplayern till PC kunna bevisa hur populär den är utan dedikerade servrar? Jag menar den kommer ju knappast vara populär så länge dedikerade servrar inte finns... Alltså behöver vi dedikerade servrar för att kunna visa hur populär multiplayern är.

En så klok man som Carmack borde ha tänkt på det...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Men hur ska multiplayern till PC kunna bevisa hur populär den är utan dedikerade servrar? Jag menar den kommer ju knappast vara populär så länge dedikerade servrar inte finns... Alltså behöver vi dedikerade servrar för att kunna visa hur populär multiplayern är.

En så klok man som Carmack borde ha tänkt på det...

Vilken marknad tror du han satsar på?
En liten hardcore eller en stor casual?
När du svarat på den frågan inser du nog att dedikerade servrar inte passar, har hört många casuals som väljer bort spel med dedikerade servrar då de riskerar att förlora host-fördelarna oh det är svårare att fuska...
CoD säljer ju bra, Crysis 2 klarade sig ockå bra, där bryr sig ingen om dedikerade servrar, medan ex. Homefront hade dedikerade servrar men det brydde sig ingen om, iaf inte någon större mängd spelare.

Hardcore/core = många dyra unktioner, höga krav, låg köpkraft
Casuals = inga speciella krav, hög köpkraft.

Medlem

Jag har sett Rage som ett SP-spel så ingen "rage" från mig denna gång.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar