Serier gånger tre

Skägg.
10 Chambers
Serier gånger tre

Snart är hösten här och redan nu börjar seriefrossandet göra sig påmint. Dexter säsong sex drar igång i oktober men det går kanske att hitta något nytt att följa. Tre trailers har gjort mig lite sugen.

Person of Interest - Lite Lost-Ben, lite Abrams-producerande

Alcatraz - Lite Abrams-producerat, lite Sam Neill

Once Upon a Time - Lite Lost-skrivet, lite Tim Burton-komplex

#blogg


signatur
Medlem
Serier gånger tre

Angående tv-serier, fråga: Har du herr Sundelius någon erfarenhet av Game of Thrones? Jag är intresserad då jag älskade The Witcher 2. Har alltid haft svårt att motivera mig att börja kolla på serier. Man måste ju lägga ner ganska många timmar av sitt liv på dem.


signatur

Imperator

Skägg.
10 Chambers

Såg första avsnittet, blev både impad och lite besviken. Ska se resten vid tillfälle. Annars följer jag Dexter, Californication, Entourage, Greys Anatomy


signatur
Medlem

Kan rent spontant säga att Game Of Thrones är en av de bättre TV-serier som jag sett, sett hela säsongen och tycker att den höll hög kvalité på de allra flesta avsnitten.
Annars så gör i sig HBO rättså bra TV-serier överhuvudtaget, såsom Boardwalk Empire och True Blood. Har för mig att de även gjort Entourage..

Medlem

Glöm inte serien Boardwalk Empire. Rekomenderas varmt!

Medlem

Sons Of Anarchy är en bra tv-serie med. Kommerr en 4:e säsong av serien har jag läst. Game Of Thrones är riktigt bra tycker jag.

Jag har köpt alla TV-serier som har med "Stargate" att göra, så jag borde vara klar någon gång år 2014 med alla avsnitt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Stargate! Walter kammar hem plus-poäng.

Jag är helt fast på "Månbas Alpha/Space 1999".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Stargate! Walter kammar hem plus-poäng.

Jag är helt fast på "Månbas Alpha/Space 1999".

Det är klassisk "shit":

http://tiny.cc/s8px0


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Finns inget bättre en regnig natt.

Finns avsnitt med riktigt djupa meningar, som det ska vara för en SciFi serie från the good old days.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Får ta och se om dem efter "Stargate"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Tack för tipset om Dexter, hade nästan glömt bort. Följer tre serier.. Dexter, Greys Anatomy, Desperata hemmafruar (lol tänker ni) men har följt serien sedan första avsnittet när jag var yngre och det går att kolla på. Sen är det One Tree Hill som gäller också!

Edit: Det vart 4 serier.

Medlem

Dom första två lät intressanta. Tredje såg sådär ut

Medlem

Oj oj oj serier nu igen,

Följer la en del

futurama började igen nyss ju
entourage likaså
Games of thrones var ju en trevlig miniserie vi får se hur nästa del är.
Weeds började nyss med,
top gear började körde 6 avsnitt sen gick den av igen
How i met your mother börjar igen snart likaså
Big bang theory. kommer inte på några mer just nu

Medlem

Hmm, klurar själv på vilka serier jag har att följa i höst, försök till lista incoming.

*Chuck(Efter 4 år av hotad nedläggning får fansen en femte och sista säsong.

*Dexter

*The Office US (Steve Carell inte medverkande, blir spännande och se om det går att titta på fortfarande)

*Two and a half men(Undrar hur den blir utan Charlie Sheen. Till skillnad från Steve Carell i "The Office" så utgjorde Sheen majoriteten av humorn i 2 and ½ men. Tippar på flopp i September)

*How I met your mother
*Big Bang Theory

Det var väl dem man ser fram mest emot även om 2 av dem näst intill garanterat kommer sänka sig mer eller mindre till hösten, tråkigt


signatur
Medlem

Gillar man V, eller generellt sci fi, så är Falling Skies att rekommendera.
http://www.imdb.com/title/tt1462059/

vet när eller om den kommer till sverige, men första säsongen är precis avslutat i usa.

Medlem

@TruB jag kollade dom första avsnitten falling skies, sen tröttna jag på da b animationerna kan man säga =p

Medlem
Skrivet av pippen1001:

@TruB jag kollade dom första avsnitten falling skies, sen tröttna jag på da b animationerna kan man säga =p

Kan inte jämföras med crysis, kanske därför jag gillar det.

1
Skriv svar