To the Moon – tidernas vackraste indie-äventyr?

Robot
To the Moon – tidernas vackraste indie-äventyr?

Missa inte den brutalt vackra trailern på rollspelsäventyret To the Moon. Släpps i höst till pc!

#to-the-moon


To the Moon – tidernas vackraste indie-äventyr?

Det här är förmodligen det mest efterlängtade spelet denna höst, för min del. Det slår an precis rätt strängar hos mig.

Medlem

Grafiskt sett så ser det ut som de många J-RPG-spel jag spelade på mitt Super Nintendo. Men musiken verkar riktigt bra och storyn likaså. Hoppas det är ett epos-liknande spel, tycker om sådana där man får följa karaktärers hela liv och påverka dem.

Kommer hålla ögonen öppna på detta.

Medlem

pc eller konsol? Älskar sånna här grafik spel :D!

Air
Medlem

slarron: PC

Förövrigt så verkar spelet riktigt mysigt! Någon som har någon aning om när det släpps? Wow, jag MÅSTE verkligen ha detta! :3

Medlem

Underbart spel, kul å se att vissa försöker göra vettiga spel fortfarande.

Medlem

Ah, någon som inte gör en CoD kopia, kommer absolut kolla in detta spel!

Medlem

Lite väl smetigt tycker jag, efter att ha sett trailern iallafall.

Medlem

Intressant, ett spel gjort av majoriteten kvinnor som ser fräscht och nytänkande ut Kanske kan vara nåt.

Såg la okej ut, men inte särskilt äkta retro. Gemini rue är t ex mycket snyggare och mycket mer genuint.

Medlem

Hmm, detta såg rätt najs ut, blir till att hålla ögonen på det!

Kana: Little Sister, eh? Det är riktigt bra, men det hade varit mycket bättre utan H-scener.

Medlem

SquareEnix har en del att lära här ser jag.

Det är precis såna här spel jag efterlyser, men som jag inte spelat sedan tidigt 2000-tal.

Medlem

ser riktigt bra ut, ser fram emot det!

Medlem

Ser bra ut men jag håller inte alls med om att det var brutalt snyggt.

Indiespel som t.ex. Gemini Rue, Limbo och framförallt Braid är ju mycket vackrare. Braid och Gemini Rue flörtar ju t.o.m. ännu mer med retrospel. Musiken var det inget fel på men den slår ju knappast Braids mästerliga soundtrack!

Jaja, nu ska jag inte sabba för er som verkligen hittat något ni verkligen tror på för det blir onekligen ett vackert spel!


signatur

Have a good time!

Medlem

Väldigt vacker trailer iallafall Såg lite ut som pokemon Ruby/Sapphire rent grafiskt. Detta kan nog bli fint. Kommer vi få se en recension på FZ?

Medlem

Ser helt ok ut men vad sjutton? Ingen battle i trailern?

Medlem

Hoppas spelet blir lika bra som trailern!

Medlem

Hallå! Rena skämtet!

Medlem

Vackert!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Får vibbar av gamla godingar som Chrono trigger, FF3 (PAL) och Secret of Mana. Man måste ju bara älska att det fortfarande dyker upp spel som detta. Skall bli intressant att testa när det kommer

Medlem

Tactical nuke incoming! Its over!

Medlem
Medlem

Jag visste det skulle vara något åt JRPG-hållet när jag såg att det var Sebastian Lind som skrev nyheten med ord som "Tidernas Vackraste" etc. Du har en liten såndär otaku-stämpel på dig Herr Lind!

Det verkar mysigt och blir kanske kul att spela, men svårt att avgöra när trailern laggar för mig. Ska det spelas som JRPGs eller det ska bara se ut som ett?

Skrivet av Brain:

Ser bra ut men jag håller inte alls med om att det var brutalt snyggt.

Indiespel som t.ex. Gemini Rue, Limbo och framförallt Braid är ju mycket vackrare. Braid och Gemini Rue flörtar ju t.o.m. ännu mer med retrospel. Musiken var det inget fel på men den slår ju knappast Braids mästerliga soundtrack!

Jaja, nu ska jag inte sabba för er som verkligen hittat något ni verkligen tror på för det blir onekligen ett vackert spel!

Jag kan bara hålla med. Geminie Rue är enligt mig mycket snyggare och Braid slår musiken med hästlängder. Som tur är är smaken som baken.

Medlem

Helt klart bästa trailern i år!


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Retro-Pretentiöst. Är ett ord som känns nära till hands.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kommer det här på steam eller måste man fixa det över deras hemsida?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Skrivet av Ankan:

Hmm, detta såg rätt najs ut, blir till att hålla ögonen på det!

Kana: Little Sister, eh? Det är riktigt bra, men det hade varit mycket bättre utan H-scener.

Mig veterligen finns det släppt utan sexscener också, har jag för mig. Personligen tyckte jag att de skötte det ganska snyggt och att det (åtminstone i vissa fall) tillförde till storyn, så då har jag inga problem med det. Otroligt sorglig men bra historia, hur som helst!

Skrivet av DarkZide8:

Jag visste det skulle vara något åt JRPG-hållet när jag såg att det var Sebastian Lind som skrev nyheten med ord som "Tidernas Vackraste" etc. Du har en liten såndär otaku-stämpel på dig Herr Lind!

Det verkar mysigt och blir kanske kul att spela, men svårt att avgöra när trailern laggar för mig. Ska det spelas som JRPGs eller det ska bara se ut som ett?

Åh, jo. Ibland händer det att jag försöker skaka om FZ:s action-fixerade headshot-löp genom att skriva om något jag faktiskt själv vill spela. Verkar inte som jag var ensam den här gången, glädjande nog.

Medlem

Lite ostigt kanske men fortfarande intressant. Lär nog kika närmare på det

12
Skriv svar