L.A. Noire-skaparen nära konkurs

Robot
L.A. Noire-skaparen nära konkurs

Anonyma källor menar att Team Bondi är illa ute och på väg att bli uppköpta.

#team-bondi, #rockstar


Medlem
L.A. Noire-skaparen nära konkurs

så L.A Noire hjälpte inte team bondi precis för att det ägs av rockstar?

Medlem

Har precis installerat Noire förra veckan.
Så det är tji patchar till Noire om det behövs nu då?

Minns att jag tyckte det var lite patchdownload för ett så stort spel.
Redan dött kanske då.

Dom måste ju bränt megastålar på reklam de körde inför releasen. Låg väl sedan i julas nästan.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Dom måste ju bränt megastålar på reklam de körde inför releasen. Låg väl sedan i julas nästan.

Team Bondi spenderade nog inga pengar på reklam, sånt sköts av utgivaren, i detta fallet Take 2.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av LariosoDog:

Dom måste ju bränt megastålar på reklam de körde inför releasen. Låg väl sedan i julas nästan.

Förläggaren (i det här fallet Rockstar/Take2) står nästan alltid för marknadsföringen.
Jag gör en vild gissning att chefens oansvarighet inte bara berörde personalpolitiken, utan även företagets ekonomi i stort.
Dom jobbade på spelet i sju år, och det är troligt att som inte kunde leverera ett spel på tid. Det måste kostat svinmycket pengar för Rockstar att vara finansiär till ett så långdraget projekt, så det är inte konstigt om Team Bondi inte får några royalties. Brände sen studions ökände chef för mycket på utvecklingen istället för att säkra företagets överlevnad, så blir det givetvis tack och hej.

Medlem

Om de går i konkurs betyder det väl att det inte blir någon PC-version i höst?

Medlem
Skrivet av Tolla:

Om de går i konkurs betyder det väl att det inte blir någon PC-version i höst?

Inte nödvändigtvis, Rockstar kan be någon annan studio porta spelet istället.

Tar förmodligen lång tid att få in alla pengar de lagt ut...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Verkar ju vara RockStar Leeds som ska porta spelet till PC så pc-versionen borde ju inte påverkas?

http://www.rockstargames.com/lanoire/news/17161/la-noire-is-c...

Medlem

Fantastiskt bra spel, Team Bondi ska fan ha 5 guld stjärnor för att dom skapade detta mästerverk.

Medlem

Så går det när ni inte släpper spelet till PC.

Bra jobbat rocktard.

För övrigt, var det inte Gta 4 (horribelt dåligt optimerat, ospelbart för 90% ) som sålde 4-5 miljoner exemplar till pc?
just sayin'..

Medlem

L.A Noire överskattat??


signatur

Easy - Medium - Hard - Experienced - Hardcore - Impossible - Chuck? Norris

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Så går det när ni inte släpper spelet till PC.

Bra jobbat rocktard.

För övrigt, var det inte Gta 4 (horribelt dåligt optimerat, ospelbart för 90% ) som sålde 4-5 miljoner exemplar till pc?
just sayin'..

Liten realitycheck vore kanske på sin plats:

1. Utgivarna är inga idioter!
2. 90% säljs till konsoll. Utav de 10% som säljs till PC är för varje sålt spel 10 som downloadas på torrents.
http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html

Så jag undrar om 10% ökad försäljning skulle räddat biffen för Noire. Det är kanske en genre som säljer mindre helt enkelt.

Är det spelande flertalet för rastlösa om det inte är panga och skjuta precis hela tiden?

Har bara spelat några uppdrag hittills i Noire men tycker det är kul.
Liknande jag spelat tidigare är CSI Fatal Conspiracy fast mer modernt med testmetoder som finns idag för analys av ledtrådar osv. Ibland vill man spela något som inte bara är skjuta och förstöra hela tiden.

Ibland är pusslande som i Portal 2 precis den avkoppling man vill ha. Andra gånger vanligt hederligt schack eller tetris. Andra gånger bara läsa en bok eller kolla en film.

Så det är ju synd om spel som erbjuder variation av annat slag inte säljer - och därmed ingen investerare vågar satsa på.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av raefzm88:

Så går det när ni inte släpper spelet till PC.

Bra jobbat rocktard.

För övrigt, var det inte Gta 4 (horribelt dåligt optimerat, ospelbart för 90% ) som sålde 4-5 miljoner exemplar till pc?
just sayin'..

Liten realitycheck vore kanske på sin plats:

1. Utgivarna är inga idioter!
2. 90% säljs till konsoll. Utav de 10% som säljs till PC är för varje sålt spel 10 som downloadas på torrents.
http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html

Så jag undrar om 10% ökad försäljning skulle räddat biffen för Noire. Det är kanske en genre som säljer mindre helt enkelt.

Är det spelande flertalet för rastlösa om det inte är panga och skjuta precis hela tiden?

Har bara spelat några uppdrag hittills i Noire men tycker det är kul.
Liknande jag spelat tidigare är CSI Fatal Conspiracy fast mer modernt med testmetoder som finns idag för analys av ledtrådar osv. Ibland vill man spela något som inte bara är skjuta och förstöra hela tiden.

Ibland är pusslande som i Portal 2 precis den avkoppling man vill ha. Andra gånger vanligt hederligt schack eller tetris. Andra gånger bara läsa en bok eller kolla en film.

Så det är ju synd om spel som erbjuder variation av annat slag inte säljer - och därmed ingen investerare vågar satsa på.

gillar din statistik, du har dock verkligen ingen koll. Lite realitycheck kanske vore på sin plats: Vad du skriver stämmer inte alls, Självklart hade 10% (läs snarare 30-40%) ökad försäljning varit hur bra som helst för utgivarna och de hade mest troligen räddat dem.

Skrivet av raefzm88:

gillar din statistik, du har dock verkligen ingen koll. Lite realitycheck kanske vore på sin plats: Vad du skriver stämmer inte alls, Självklart hade 10% (läs snarare 30-40%) ökad försäljning varit hur bra som helst för utgivarna och de hade mest troligen räddat dem.

Det är utvecklaren(Team Bondi) som ligger pyrt till inte utgivaren(TakeTwo/Rockstar). Pc-port är på väg men den görs INTE av Team Bondi. Om samarbete såg ut så som den här typen av samarbeten vanligtvis gör i spelbranschen, så stod TakeTwo för finansieringen och det ekonomiska risktagandet. Team Bondi fick pengar för spelet i förskott, under utvecklingsperioden.
Att en PC-version skulle ha räddat Team Bondi är ett väldigt osannolikt och konstigt påstående. (såvida su inte sitter på insider-info.)

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av raefzm88:

gillar din statistik, du har dock verkligen ingen koll. Lite realitycheck kanske vore på sin plats: Vad du skriver stämmer inte alls, Självklart hade 10% (läs snarare 30-40%) ökad försäljning varit hur bra som helst för utgivarna och de hade mest troligen räddat dem.

Det är utvecklaren(Team Bondi) som ligger pyrt till inte utgivaren(TakeTwo/Rockstar). Pc-port är på väg men den görs INTE av Team Bondi. Om samarbete såg ut så som den här typen av samarbeten vanligtvis gör i spelbranschen, så stod TakeTwo för finansieringen och det ekonomiska risktagandet. Team Bondi fick pengar för spelet i förskott, under utvecklingsperioden.
Att en PC-version skulle ha räddat Team Bondi är ett väldigt osannolikt och konstigt påstående. (såvida su inte sitter på insider-info.)

Självklart hade utvecklaren fått mer pengar om dem gjort pc versionen. Det var vad jag utgick ifrån. Efter att inte ha spelat L.A noir på konsol, utan endast ha hört att det skall komma till pc. För övrigt tycker jag att TakeTwo/Rockstar är usla, totalt värdelösa utgivare.

Skrivet av raefzm88:

Självklart hade utvecklaren fått mer pengar om dem gjort pc versionen. Det var vad jag utgick ifrån. .

Ja, men troligtvis inte mer pengar per arbetad manmånad än för konsolversionen. Dvs, om dom lyckades köra företaget i botten på de pengar de fick för konsollversionen så skulle en pc-version inte gjort stor skillnad, den extra arbetskraften skulle ätit upp vinsten. Sen är det inte Team Bondis beslut vem som skulle gjort PC-porten, såvida dom inte tackade nej till det för att dom kände att dom inte skulle klara av det.

Det finns många "om [X] så skulle det gått bra". "Om dom hade gjort pc-versionen så hade det gått bättre" är verkligen inte den mest uppenbara, snarare "om dom inte hade tagit sju fucking år på sig..."

Medlem
Skrivet av raefzm88:

gillar din statistik, du har dock verkligen ingen koll. Lite realitycheck kanske vore på sin plats: Vad du skriver stämmer inte alls, Självklart hade 10% (läs snarare 30-40%) ökad försäljning varit hur bra som helst för utgivarna och de hade mest troligen räddat dem.

Jodå¨, jag kan läsa:

Från update för 2010 läste jag följande.

"It's not surprising then to see that the PC version of Black Ops is estimated to have only made up only 6% of the total sales for the game in the UK for example, while the XBox 360 version accounted for 54% of sales, and the PS3 at 40%. "

Det stämmer dessutom förvånansvärt väl med inside info på EA forum för Shift 2 som också såldes 4-5% något till PC jämfört sammanlagt konsoll resten.

Men fanbois vägrar ju att se sanningen som den är - det är ju själva definitionen liksom.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av raefzm88:

gillar din statistik, du har dock verkligen ingen koll. Lite realitycheck kanske vore på sin plats: Vad du skriver stämmer inte alls, Självklart hade 10% (läs snarare 30-40%) ökad försäljning varit hur bra som helst för utgivarna och de hade mest troligen räddat dem.

Jodå¨, jag kan läsa:

Från update för 2010 läste jag följande.

"It's not surprising then to see that the PC version of Black Ops is estimated to have only made up only 6% of the total sales for the game in the UK for example, while the XBox 360 version accounted for 54% of sales, and the PS3 at 40%. "

Det stämmer dessutom förvånansvärt väl med inside info på EA forum för Shift 2 som också såldes 4-5% något till PC jämfört sammanlagt konsoll resten.

Men fanbois vägrar ju att se sanningen som den är - det är ju själva definitionen liksom.

Men vi snackade inte black ops eller shift 2 här, vi snackade om LA Noire. Det är ett faktum att de hade gått bättre för dem om de sålt till pc också.

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Men vi snackade inte black ops eller shift 2 här, vi snackade om LA Noire. Det är ett faktum att de hade gått bättre för dem om de sålt till pc också.

Du ser inget mönster och har inte gjort några nya insikter uppenbarligen.
Och det lär inte finnas statistik ännu för precis släppta titlar.

Dom exemplar som säljs till PC säljs ju, men det är massa kostnader förknippat med varje plattform det släpps på också.

Hade utgivarna - som har exakta svar på frågorna vi diskuterar - trott att det skulle gett positivt bidrag hade de givit ut den på PC. Dom är jättesugna att tjäna pengar eller minska förluster om dom kan.

Det är som om gamers tror dom vet bättre än de som sitter inne med alla kunskaperna - utgivarna. Utgivarna är inte idioter - i synnerhet inte när det gäller ekonomi.

Om det för titel efter titel är samma balans i försäljning PC kontra konsoll - varför skall man satsa på PC annat än ifall man vill nyttja något i senaste tekniken som är helt avgörande eller liknande som att FPS gärna spelas på PC av vissa.

Annars är jag stor anhängare att allt ges ut på alla plattformar - ingen exklusivitet någonstans. Låt spelarna välja var man spelar.

Men sakfrågan - ge ut till PC för det räddar biffen - don't think so.

1
Skriv svar