PC Gaming YouTube Serie

Medlem
PC Gaming YouTube Serie

Hej!

bruffstar heter jag. Jag kommer från England men bor här i Sverige. Jag tillhör en PC gaming klan som heter gsngaming.

Vi på GSN märkte att det inte finns många PC-only Youtube kanaler och jag kan inte ens hitta nån PC-only hemsidor här i Sverige. Så vi bestämde oss för att göra egen. Vi har börjat, bland annat, med att göra en YouTube serie som Heter "gsn Top 5 Picks of the Week" där vi visar 'user-submitted' Black Ops klippar. Vi vill att PC gamers ska kunna har nånting att titta på och jämföra sina egna gameplay med.

Har jag fel när jag säger att det inte finns nån dedikerad PC gaming hemsidor i Sverige? Var snäll och skriva ett svar om jag har fel.

Här komma några länkar:

www.gsngaming.com

http://www.youtube.com/watch?v=a2fCnVOwnRM&feature=channel_vi...

Om ni har roliga klipper ni vill insända era klippar så kan ni följer denna länkan http://gsngaming.com/submit

Tack.

Jag ber om ursäkt för mitt svenska LOL

Medlem

Well, I find it a bit ironic that you call yourselves a PC gaming clan and yet only show clips of Call of Duty: Black Ops. Shouldn't a PC gaming channel show clips of a bit off "real" PC games instead of just dumbed-down games for the broad console-audience? I'm not hating, I'm just saying, being a gamer is not equivalent to playing CoD... Especially if you call yourself a PC gamer.


signatur

Imperator

Medlem

PC-gaming handlar väl dock mer (imo i suppose) om ens plattformsval än de spel man spelar. Om man nu är Red Orchestra lirare mer än en Black ops, ska man kanske då inte kalla sig själv "Red Orchestra" spelare?

FÖ: www.pcgamer.se. De är ju som namnet säger PC exclusiva.


signatur

Videomupp

Medlem

Thanks for the response Reize. Yes we only have Black Ops up at the moment and Black Ops is a "real" PC game and in my opinion, a much greater experience when played on PC. Like I said this channel is very new and we do plan to make tutorial/walkthroughs/strats for new games that come out in the future.

I would like to add that we are not trying to disrespect the console players, we simply wanted to do this for the benefit of PC gamers who don't have as much choice as console gamers.

WildThing: Thanks I'll check it out!

Medlem

I think you're doing a great job editing and commenting your videos, so I'm positive to what you are doing, but as mentioned, maybe you're more of a Black Ops gaming clan than a PC gaming clan at the moment.

If you really want to benefit the PC gamers, maybe you should do some work with some PC exclusive titles. You could give the upcoming Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad a go, Since there already are numerous clans like yours covering Black Ops (which is also more popular on the console than the PC). But this is just my opinion.

I apologize for any inaccuracy in my english.


signatur

Imperator

Medlem

Haha! Du skriver bättre engelska än mig!

Vi är halften som spelar Black Ops som vi 5 egna servrar. Sen har vi många som spealar BFBC2 där vi har världens nr.10 rankade server. Vi spelar även CS, Starcraft, Diablo, Portal 2, mm.

Red Orchestra 2, har vi faktiskt snakat om och det är många i klannen som inte vet om de ska köpa det spelet men det våra en bra ide kanske att göra en liten"review" åt klanen.

Tack för din input!

Medlem

Bra initiativ! Verkligen!

Tyvärr grumlas glädjen även hos mig när ert flaggskepp är ett konsolportat spel. Hur som helst, fortsätt med vad ni gör så länge det är roligt!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av bruffstar:

Haha! Du skriver bättre engelska än mig!

Vi är halften som spelar Black Ops som vi 5 egna servrar. Sen har vi många som spealar BFBC2 där vi har världens nr.10 rankade server. Vi spelar även CS, Starcraft, Diablo, Portal 2, mm.

Red Orchestra 2, har vi faktiskt snakat om och det är många i klannen som inte vet om de ska köpa det spelet men det våra en bra ide kanske att göra en liten"review" åt klanen.

Tack för din input!

Tack för komplimangen

If you start playing Red Orchestra 2, count me in!


signatur

Imperator

1
Skriv svar