To the Moon – tidernas vackraste indie-äventyr?

Medlem

Lite för mycket snyftmusik för min smak.

AW8
Medlem

Orkar inte titta på videon nu, men från stillbilden ser det mysigt ut.
Ska titta på'n imorrn!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Medlem

Tycker det verkar mysigt, om än att jag inte är lika begeistrad av det som min ostige kollega.

Åh Sebastian, din nuttey-poo.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

"Release: H2 1970" Ehm? o.0

Skrivet av Davisx3m:

"Release: H2 1970" Ehm? o.0

Dude, det är ett retro-spel... Can't you tell!?!?

Haha, skämt åsido. Verkar som någon drabbats av störd tidsuppfattning när de pytsade in spelet i databasen. Fixar!

Medlem

Hoppas verkligen det portas till konsol så man ser det som ett indie game elle rlive arcade/psn spel, finsn ju en del liknande (breath of Death VII) men det är inte riktigt samma höga klass.
Även om min PC mestadels står och samlar damm pga brist på bra exklusiva så är detta onekligen en titel som verkar vara värd att väcka besten för.

Gammeldags konsolspel, fast på PC, känns like bavänt i detta konsolportarnas tidevarv

Medlem

Åh, herre jösses! Det här har lyckats flyga under min radar.
Hamnar högst upp på önskelistan med en gång, oj oj oj. Jag fick gåshud!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

"Release: H2 1970" Ehm? o.0


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

hoppas dom kör en 16bit version av "fly me to the moon" på titel skärmen ^^

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Davisx3m:

"Release: H2 1970" Ehm? o.0

http://forthesakeofscience.files.wordpress.com/2011/08/cant-t...

Försökte fixa till det i systemet förut... Men antingen är jag för tekniskt handikappad eller så är det nån skum bugg som gett sig fan på att det här spelet släpptes 1970... Oh well, det rättar till sig imorgon bitti när det smarta folket (tech-nissarna) är på plats.

Medlem
Skrivet av Preed:

Retro-Pretentiöst. Är ett ord som känns nära till hands.

Nailed it.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Det verkar småkul men "tidernas vackraste indie-äventyr"? Jag är definitivt gammal nog att minnas 16bitarsgratiken, likaså 8-bitars och tvåfärgs Pong. Menar du med allvar att du tycker att detta är vackrare än t ex Limbo?

Skön referens till hentaikungarna G-Collections "Kana: Little Sister" också. Det förvånar mig verkligen vad som anses accepterat på FZ nuförtiden. Inte mig emot, men G-Collection har en hel del titlar som skulle fått den mest frireligiösa dubbelmoraliserande läsaren att formligen skaka av avsky.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ruggigt bra musik.

Medlem
Skrivet av jonis:

Det verkar småkul men "tidernas vackraste indie-äventyr"? Jag är definitivt gammal nog att minnas 16bitarsgratiken, likaså 8-bitars och tvåfärgs Pong. Menar du med allvar att du tycker att detta är vackrare än t ex Limbo?

Limbo kanske inte är en AAA titlel men på konsol iaf så är det långt mer än ett indie game, det är ett fullpris live arcade/psn spel, prissättningen är ju långt över den för ett vanligt indie game iaf där.
Jämfört med indie games som Breath of Death VII så ser det riktigt bra ut ^^

Redaktör
Ponny

Det vackraste jag sett på länge. Tack Sebastian. Du gjorde min dag!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fy fan vad jag ser fram emot det här

Älskade ju Chrono Trigger och Secret of Mana och dylikt, gör det ju fortfarande. Så ja blev glad av att se hur de släpper liknande spel även idag.


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Ish
Medlem

Hah, jag såg den grafiska stilen och tänkte, "det här måste Sebastian ha skrivit om"..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Fyrtornet ser ut som det i en av MP-kartorna i Battlefield: BC2, man undrar ju var krypskytten har gömt sig


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Tror jag spelade något liknande på mitt Gameboy Advance, 10 år sedan...


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Det ser ju ut som ett riktigt intressant spel, men bara trailern gör mig deppig, hur är det inte att spela det i så fall.

Medlem

Bra spel ska innehålla alla känslor på spektrumet!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tycker alla dessa RPG Maker-spel ser så generiska och tråkiga ut.

Har fått OK av gamlingen (som också råkar vara min chef)... Det blir en recension vad det lider.

Moderator | Testpilot

Vad är gameplayet? Vad gör man?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar