Ny Modern Warfare 3-trailer

Inaktiv

Tre ord:

Red. Orchestra. 2


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Jaha, har alla P12 kommit fram nu och whinat av sig?
eller sitter det en hord till och väntar?

Väx upp, vänta 6 år och spela sen spelen.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

De kunde ju använt en trailer till föregående titlar istället så hade de sparat in

Medlem

"Ny Modern Warfare 3-trailer - Kom och gnäll!" borde titeln ha varit. De flesta här tycks ju vara heltids snickare som gillar att såga konstant... förutom i BF3.

DICE lovade normala dedikerade servrar för BFBC2, yeah right. Ändå hade de mage hoppa på flametåget typ mot MW2.
DICE lovade modtools om jag inte är helt ute och cyklar för BF3, lies. "För avancerad motor". Det är svårt och sluta drömma om t ex Forgotten Hope 2 på en frostbite motor där man kan spränga sönder byggnader med en av de större kitty tanksen som tysk. Eller varför inte med nån form av artypjäs.
Visst, det kostar en slant att fixa det där för DICE men... i slutändan blir ju titeln mer långlivad och folk hade säkerligen köpt sig ett exemplar av deras arcade skitspel bara för den saken, uh för att kunna spela sina favorit mods.
Till och med widescreen upplösningar, t ex 16.10 var ansett som fusk i BF2 enligt dom för inte så längesedan. Jäkligt svårt att fixa native support... kom i 1.5 dock som var endast försenad med typ ett år.

MW3 blir säkert helt ok. Snabb och ibland bra action.
Säkerligen följt återigen av miljoner olika "trickshots" på xbox med the Intervention. Snurr-snurr-titt upp-titt ned-poff. OohohOHhhhhhh my g... troll.

Medlem

Efter alla bf3 videos så ser ju inte detta kul ut alls. haha

Medlem
Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av rmpyro:

Efter jag spelade bf3 alphan så vill jag inte spela bad company 2 längre.

Berätta varför. Vore kul att höra.

För att BF3 alphan var bättre och jag kan inte heller gå tillbaka till BC2 då jag vill spela BF3 nu!

Hahahahaha! Så långt är jag med. Jag förstår ju att du tyckte att BF3 alphan var bättre. Min fråga handlade mer om på vilket sätt det är bättre. Utveckla lite.

Det jag gillade mest var vapen och tank modsen. Uppgraderade min tank så den hade motion sensors och termal vision och en extra 50 cal cannon. Med termal vision så såg man alla fiender och minor jättelätt.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

survival ser skoj ut, någon som vet om det går att spela fler än 2?

ps. CoD kanske är för små tonåringar men BF spelarna kommer med dom omognaste kommentarerna här. Det går att gilla ett spel utan att hata ett annat

jag tror båda spelen kommer bli toppen, i ett år eller två, sen kommer säkert mw4 och bf4.

Medlem
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av rmpyro:

Efter jag spelade bf3 alphan så vill jag inte spela bad company 2 längre.

Berätta varför. Vore kul att höra.

För att BF3 alphan var bättre och jag kan inte heller gå tillbaka till BC2 då jag vill spela BF3 nu!

Hahahahaha! Så långt är jag med. Jag förstår ju att du tyckte att BF3 alphan var bättre. Min fråga handlade mer om på vilket sätt det är bättre. Utveckla lite.

Det jag gillade mest var vapen och tank modsen. Uppgraderade min tank så den hade motion sensors och termal vision och en extra 50 cal cannon. Med termal vision så såg man alla fiender och minor jättelätt.

Mm, vapen mods var nice. Samt älskar suppression som funkar + bipods, och de gamla klasserna med assault som medic och support med MG och ammo box :).

Medlem

Wow, skapligt värdelöst, vad han än gjorde i videon så stöp folk från höger till vänster. Då ser jag fan hellre på italiensk fotboll. Ta en för laget, köp inte detta spel, om det säljer dåligt så får ni en ny grafikmotor till nästa COD.

Medlem

Härligt med samma spel igen. Vilket är det nu i ordningen?

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Icewind:

Rustning som Juggernaughts har finns ju i verkligenheten(...typ). Är ju en EOD rustning för att desamera sprängmedel och liknande. Vetefan dock om den tål så mycket stryk i verkligheten. Fast man rör sig ju som Robocop i en sån det är ju sant.

När det kommer till riot shields så vetefan. Finns ju visa som ska tåla skott men tydligen så gör det inte det. Sen finns det ju rena Ballistic Shields som typ SWAT har som är mer tåliga. Men Riot Shielden i MW2 är ju lite CP. FMJ skott får igenom en 30cm betongvägg men inte en liten sköld? Något de borde fixa i MW3, eller iaf så skölden har en vis "HP" som går ner tills den helt går sönder. Men det lär de nog inte ändra på. Samma sak som att alla FPS spel numera har Ultra Hulken Slayer 48000 för en kniv som dödar folk med ett hug i foten när de kan ta en .50BMG från 1.5m i halsen utan problem.

Givetvis, men att ha en bombdesarmeringsrustning som stridsväst? Märk väl att utöver rustning tillkommer vapen (vilket bombdesarmerare med stor sannolikhet inte bär), ammunition, granater, backup-vapen etc. Borde ju vara sanslöst lätt att springa cirklar runt en fåne med sådan rustning i strid. För att inte tala om att han inte bör kunna lägga sig ner (han vill förmodligen komma upp igen) eller smyga/gömma sig särskilt bra heller...

Vad gäller skölden syns det ganska tydligt (den är genomskinlig, duh) att den är av någon form av glas/akryl/lexan - fortfarande, en FMJ skjuten ur valfri automatkarbin (5.56 eller 7.62) borde utan större problem penetrera varenda genomskinligt material som existerar, om man refererar till den uppskattade tjockleken i videon. För att då inte tala om upprepade skott i den mängd som skjuts...

Lite lustigt att så många gnäller på de som gnäller - lite revirpissningsattityd kanske? Folk har väl all rätt att såga och ha opinioner (och också vädra dessa), även om ert favoritspel kanske råkar heta Call of Duty.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Gud vad folk lipar, köp inte skiten ifall ni tycker BF3 kommer bli bättre. Jag får gamla härliga MW2 vibbar av videon så blir givet köp, precis om BF3! Man kan tycka om två FPS från olika företag, det är inget lagbrott.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Wow... Var det bara jag som fick en nostalgisk flashback från då man lirade CS?
MW3? Är det arbetstiteln för CS 3.0 eller?


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Medlem

Hade nog köpt det om det hade funnits dedi-servers. Jag f.ö 32år. lite hjärndöd action är aldrig fel. Jag är lvl 50 i både bfbc2 och blops(15th prestige). Men att dom skiter i dedi-servers är för mig oförlåtbart. Inte en chans att jag bränner mina surt förvärvade på att lagga runt på någons 33.6 modem.

Medlem
Skrivet av ohem:

jag förstår mig dock inte på varför klaga på en spelserie om man ändå inte kommer spela vidare på det.

En del har negativa åsikter men kommer inte spela för att de önskade ett bättre spel. Andra vill bara uttrycka sina åsikter. Det funkar så i samhället generellt. Folk vill uttrycka sina åsikter både om sådant som de tycker är bra och sådant som de upplever dåligt. Folk har åsikter om sådant som berör dom. Och vad som berör dom är individuellt.

För övrigt är det svaret till alla som inte förstår varför det finns negativa kommenterer till olika spel. Så slipper ni undra mera.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Äger de flesta CoD-liren, köpte BO och det hamnade på hyllan efter 2 veckor, tråkiga vapen var en av anledningarna.

Hade älskat MW2 med dedikerade servrar ( och utan 1shot-knivar ), och nu släpper de "MW2" igen, som ett nytt MW3?

Ser ingen skillnad på grafiken eller gameplay om man jämför med mw2 tex.

Medlem
Skrivet av Icewind:
Skrivet av bulleboss:

Jag jobbar med 10-12 åringar och dom ÄLSKAR black ops och säger att dom väntar som faaaaaaaan på mw3. När ja frågat om bf3 säger dom bara "det ser coolt ut, men blir nog mw3". Sitter hela dagarna på sina raster och fipplar med appar till BLOPS i sina telefoner (eller vad det nu är, har dålig koll själv)... Dagens sanning

Kan ju ha lite att göra med att CoD är någorlunda modernt medans det ända som finns för BF är antaligen det allmänt dåliga BC2 eller BF2 vilket kom till världen ungefär när de började 1:an

Jag tror mer på att det har att göra med att spelet är speciellt framtaget för att matcha barn/ungdomar behov

-coolhetsfaktor med Spec ops och explosioner Check
-tusen vapen Check
-ADHD typ av intensiv spelstil Check
-Självförtroendebyggande genom killstreaks Check
-synlighetsgörande genom stats Check
-Individualistiskt och lätt att förstå Check


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

När ska de göra ett nytt spel?

Medlem

Så... Det är en blandning av MW2 och Black Ops? Nae, detta lär inte stå i vägen mellan BF3 och mig!

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av rmpyro:

Efter jag spelade bf3 alphan så vill jag inte spela bad company 2 längre.

Berätta varför. Vore kul att höra.

För att BF3 alphan var bättre och jag kan inte heller gå tillbaka till BC2 då jag vill spela BF3 nu!

Hahahahaha! Så långt är jag med. Jag förstår ju att du tyckte att BF3 alphan var bättre. Min fråga handlade mer om på vilket sätt det är bättre. Utveckla lite.

Det jag gillade mest var vapen och tank modsen. Uppgraderade min tank så den hade motion sensors och termal vision och en extra 50 cal cannon. Med termal vision så såg man alla fiender och minor jättelätt.

Mm, vapen mods var nice. Samt älskar suppression som funkar + bipods, och de gamla klasserna med assault som medic och support med MG och ammo box :).

Suppression som funkar? Härligt! Men hur har de löst det?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av rmpyro:

Efter jag spelade bf3 alphan så vill jag inte spela bad company 2 längre.

Berätta varför. Vore kul att höra.

För att BF3 alphan var bättre och jag kan inte heller gå tillbaka till BC2 då jag vill spela BF3 nu!

Hahahahaha! Så långt är jag med. Jag förstår ju att du tyckte att BF3 alphan var bättre. Min fråga handlade mer om på vilket sätt det är bättre. Utveckla lite.

Det jag gillade mest var vapen och tank modsen. Uppgraderade min tank så den hade motion sensors och termal vision och en extra 50 cal cannon. Med termal vision så såg man alla fiender och minor jättelätt.

Mm, vapen mods var nice. Samt älskar suppression som funkar + bipods, och de gamla klasserna med assault som medic och support med MG och ammo box :).

Suppression som funkar? Härligt! Men hur har de löst det?

Folk du skjuter nära får blurrig skärm och sämre accuracy. Jag tror också health regen slutar (inte helt säker)

Medlem

Ledsen...men nej tack!

Attack dogs with explosives...för helvete ge er!! Jag som trodde att Atomic blast (eller vad det hette i MW2) efter 2 min var gay nog.
Hade detta släppts som expansion till MW2 hade jag inte yttrat mig...men detta stör mig!

Medlem

Detta är ju löjligt.
Visst, alla har rätt till sin åsikt, men det är så sjukt många fanboys här. Mår dåligt.

Med det sagt - CoD har verkligen gått neråt. Hundar med granater? Really?
Saknar verkligen känslan och down-to-earth-tänkandet i CoD 4.
Kommer nog köpa MW3 några månader efter release och nöja mig med Red Orchestra 2 och Battlefield 3 i höst.

Skrivet av Deathwisher:

Hahahahaha! Så långt är jag med. Jag förstår ju att du tyckte att BF3 alphan var bättre. Min fråga handlade mer om på vilket sätt det är bättre. Utveckla lite.

Något som var svårt i BFBC2 efter BF3-alphan var att man kände sig som en robot i BFBC2. I BF3 rör man sig smidigt och karaktären känns verkligen som han finns där (vilket han faktiskt gör, då man kan se sina ben i det) och att äntligen kunna ta skydd ordentligt känns som en gudagåva.
Gillade även skademodellen mycket mer i BF3, vapen kändes lite mer dödliga. Tydligen så har DICE höjt rekylen nu också efter alphan, vilket behövdes.

Medlem

Ett nytt DLC till MW 2?


signatur

Exercise the animals in the brain. But by all means keep them chained. - Howard Bloom

Medlem
Skrivet av sburns:

Är inne dagligen och har vart senaste 5 åren och läst kommentarer om spel här på fz, har dock Aldrig känt mig intresserad att kommentera någons åsikter heller, förens nu (ursäkta min inkompetens i forumteknink då jag inte kan föra in @krukans Citat men ville bara få sagt att det var det löjligaste jag läst på många år... Att BF och COD inte skulle gå att jämföra , pga att det är olika Gengre?? Eeeeh... Som att säga att Die Hard 1 och Die Hard 2 inte är av samma Gengre...

"De ena är tight och de andra öppet." Om man inte är född -99 och är P12 så bör man spelat BF2 och vet att Teamwork är A o O tillskillnad från COD serien där man gärna Låtsas att man Teamworkar, men där alla kutar runt bara för att få stå i ett hörn och använda "den fetaste perken"..

Alla gillar det "trångt" BF3 Alfa bjuder på trånga utrymmen, bättre ljud, bättre grafik, u name it.. MW trailern ser ju fan ut som nya skins på COD 2 trailern.. Jävla pengamjölkare.

Fel av mig kanske att säga att det inte är samma genre. Men det har stora olikheter. Alla snackar om att CoD inte är teamplay och BF är det. Det är lika mycket tramsfolk på BF som på CoD. Folk som skiter i andra och gör sitt. Det spelar ingen roll vilken ålder det är på folk (visst, högre chans för detta vid 12år).
Testa istället och matcha i CoD alternativt BF så ska ni se. Det behövs teamplay i dem bägge.
Verkar mest vara publikspelare här. Perks osv är oftast avstängd i ligor. Kolla in esl.eu eller clanbase.com. Spelar man Search & Destroy på CoD så är det knappast run & gun.
Jag är troligen äldre än de flesta här och har matchspelat i både MOH:AA, CoD1, CoD2, RS:RS, CoD4, CoD:MW2, CoD:BO, BF:V, BF2 och några mer ospecade spel. Det är lite mer run & gun i BF2 Conquest än vad det är i ett CoD: S&D spel då man inte respawnar i CoD S&D.
Men jag gillar bägge serierna och det på PC.

Sen snacka någon om att man måste betala för att lira CoD:MW3. Ja, betala lika mycket som att lira BF3. Det är frivilligt om man vill abonnera på CoD:Elite premium.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

Tycker det ser riktigt bra ut, o dom som säger att grafiken är en kopia på MW2 har nog knappt spelat MW2 över huvud taget, visst är det likt, men det är en rätt bra grafikskillnad.

BF3 är ju definitivt snyggare grafikmässigt inget snack om saken, bara det att DICE ligger minst lika långt efter vad gäller spelkänslan, som IW ligger efter i grafiken...

CoD serien har alltid vart överlägsna vad gäller spelkänsla, mycket mer speed och mycket bättre kartor än vad BF har.

är rätt sorgligt att folk är så tvungna att favorisera DICE för att det är ett svenskt företag, och ja det är många som gör,

o va e de ni sitter o snackar om att de är så mycke mer teamplay/mognare spelare i BF3? Är minst lika mycket skit i BF som det är på CoD när du sitter o lirar public, någon av flamers som ens provat spela nån CB/ESL eller vilken liga det nu är?

ne, i mitt tycke så är CoD ljusår före BF vad gäller spelkänsla, skiter fullständigt i grafiken, har inte spelet nån känsla är det inte ens värt att investera... Är ju helt individuellt vilken sorts spel man gillar, men tänker ju inte köpa ett spel för o springa o kolla på alla snygga palmer, krusningarna på havet och skitcoola söndersprängda hus, vilket folk tar upp om och om igen när dom jämför dom här 2 spelen. Ne DICE , inte ens er nya hightech motor slår "samma gamla skitmotor" som CoD fortfarande kör med.

Medlem
Skrivet av slackerSE:

Tycker det ser riktigt bra ut, o dom som säger att grafiken är en kopia på MW2 har nog knappt spelat MW2 över huvud taget, visst är det likt, men det är en rätt bra grafikskillnad.

BF3 är ju definitivt snyggare grafikmässigt inget snack om saken, bara det att DICE ligger minst lika långt efter vad gäller spelkänslan, som IW ligger efter i grafiken...

CoD serien har alltid vart överlägsna vad gäller spelkänsla, mycket mer speed och mycket bättre kartor än vad BF har.

är rätt sorgligt att folk är så tvungna att favorisera DICE för att det är ett svenskt företag, och ja det är många som gör,

o va e de ni sitter o snackar om att de är så mycke mer teamplay/mognare spelare i BF3? Är minst lika mycket skit i BF som det är på CoD när du sitter o lirar public, någon av flamers som ens provat spela nån CB/ESL eller vilken liga det nu är?

ne, i mitt tycke så är CoD ljusår före BF vad gäller spelkänsla, skiter fullständigt i grafiken, har inte spelet nån känsla är det inte ens värt att investera... Är ju helt individuellt vilken sorts spel man gillar, men tänker ju inte köpa ett spel för o springa o kolla på alla snygga palmer, krusningarna på havet och skitcoola söndersprängda hus, vilket folk tar upp om och om igen när dom jämför dom här 2 spelen. Ne DICE , inte ens er nya hightech motor slår "samma gamla skitmotor" som CoD fortfarande kör med.

Spelkänsla enligt dig är alltså fart och flyt? Battlefield har aldrig varit Run 'n' Gun och kommer förmodligen aldrig att vara det heller. Det går inte att jämföra spelkänsla mellan BF och CoD lika lite som det går att jämföra spelkänsla i hockey och fotboll. Battlefield är large scale warfare, CoD är en korridorskjutare och det menar jag inte som en förolämpning. Det är olika spel.

De går att jämföra, men det är inte samma spel.

Gällande teamplay så är Battlefield även i Public mer laginriktat. Även på servrar fyllda med newbies så används squads på ett vettigt sätt och håller faktiskt ihop. CoD är främst one-man-army.

Det har kommit i princip minst 1 nytt CoD varje år sedan Modern Warfare släpptes, då hinner man inte med särskilt mycket nytt mellan släppen. Dice tar god tid på sig och det är ärligt något man verkligen märker när det väl är dags för lansering.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Skriv svar