Gratis barbari en succé

Robot
Gratis barbari en succé

Funcom rapporterar glada siffror för deras gratisversion av Age of Conan.

#funcom, #age-of-conan-hyborian-adventures


Medlem
Gratis barbari en succé

Ja, det är ju ett bra spel, och fler spelare ger fler spelare, bra att de vänt trenden:)

Medlem

2 miljoner! Fan vad najs! Synd bara att de inte slog ihop de amerikanska och de europeiska servrarna! Tummen upp ändå! Jag spelar, och visst känns servrarna fulla, men jag trodde ändå inte att siffrorna var så höga.

Två miljoner är ju rejält jäkla bra. Jag trodde faktiskt inte att spelet var så stort, men kul att höra!

Medlem

Den där bilden säger ju noll om skillnaden mellan gratis och premium

Medlem

Bara att gratulera

Medlem
Skrivet av Loxus:

Den där bilden säger ju noll om skillnaden mellan gratis och premium

jaså? jag tycker det sammanfattar det bra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jäklar, kul att det går bra för AoC Jag funderar på att tanka Unchained och börja slöspela lite igen, men de lite väl extrema restriktionerna (eller vad det heter) är det som håller mig tillbaka.

Liksom, bara två raids, 4 classes känns lite B. Får se hur det blir


signatur

Game long and prosper

Medlem

Gött, själv la jag stridsyxan på hyllan i våras. Väntar på nytt.

Medlem

"Free" versionen är ju gjord så att antingen så kommer du prenumerar till slut eller så slutar du.

Bättre med full access upp till en viss lvl istället


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

"Free" versionen är ju gjord så att antingen så kommer du prenumerar till slut eller så slutar du.

Bättre med full access upp till en viss lvl istället

Mjo, men kolla in Dungeons and Dragons online. Det kan man verkligen spela gratis om man vill, eller med mikrotransaktioner. Det känns lite lame att antingen tvingas sluta eller börja prenumerera som Funcom gör.

Nåja, jag ger nog skiten en chans trots allt, vill se hur Gatewy to Khitai ser ut =)=)


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det är ett riktigt bra spel. Sen har dom skött hela "Unchained" saken med ingame shop och så vidare väldigt grisigt. Men Age of Conan är helt klart ett spel som förtjänar att ha en gedigen mängd aktiva spelare.

Och dom som inte spelat på ett tag eller inte provat spelet alls rekommenderas helt klart att "give it a go". Nu finns det ju gratis trial iaf. Men hela "Free"-grejjen osv är inget mer än en glorified trial för att ha en ursäkt att ha en ingame-shop med massa fusk-grejjer i. Den som vill spela någotlunda seriöst måste i princip likförbannat skaffa premium.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Loxus:

Den där bilden säger ju noll om skillnaden mellan gratis och premium

jaså? jag tycker det sammanfattar det bra.

Då kan ju du ta och förklara för mig

Medlem

Jag spelade Age of Conan ett par månader när det släpptes. Skulle jag kunna spela vidare med den gubben jag hade då och bara använda gratis delen av spelet?

Om jag måste regga nytt konto igen så blir det lika dumt som wow:s gratis sattsning.

Medlem
Skrivet av Skallagrim:

Jag spelade Age of Conan ett par månader när det släpptes. Skulle jag kunna spela vidare med den gubben jag hade då och bara använda gratis delen av spelet?

Om jag måste regga nytt konto igen så blir det lika dumt som wow:s gratis sattsning.

Ja du kan fortsätta spela på din gamla gubbe gratis.


signatur

subterranean homesick alien

Moderator | Testpilot
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Loxus:

Den där bilden säger ju noll om skillnaden mellan gratis och premium

jaså? jag tycker det sammanfattar det bra.

Då kan ju du ta och förklara för mig

Är ni då dumma så ni verkligen inte ser vad det är för skillnader mellan gratis och fullversionen? Står klart och tydligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

jag vet inte, jag gillar inte den här trenden. det känns som att man blir så förvirrad tillslut över vad man har betalat för eller ej, och att spela såna här spel utan att betala gör att det känns lite smått och fnuttigt att lira dom. vet inte hur det är här, men i t.ex. entropia så kan man ju inte göra NÅGOT om man inte betalar för det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Loxus:

Den där bilden säger ju noll om skillnaden mellan gratis och premium

jaså? jag tycker det sammanfattar det bra.

Då kan ju du ta och förklara för mig

Är ni då dumma så ni verkligen inte ser vad det är för skillnader mellan gratis och fullversionen? Står klart och tydligt.

Den säger inte t ex:

Hur många klasser det finns
Hur många adventure zones det finns
Hur många dungeons det finns
Hur många raids det finns

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Loxus:

Den där bilden säger ju noll om skillnaden mellan gratis och premium

jaså? jag tycker det sammanfattar det bra.

Då kan ju du ta och förklara för mig

Är ni då dumma så ni verkligen inte ser vad det är för skillnader mellan gratis och fullversionen? Står klart och tydligt.

Den säger inte t ex:

Hur många klasser det finns
Hur många adventure zones det finns
Hur många dungeons det finns
Hur många raids det finns

Det är ju dock en enkel sak att ta reda på själv. Google! Enda svaret jag kan i huvudet (och jag spelar aoc sedan ett år tillbaka) är antalet klasser, och det finns 4 archetypes (soldier, rogue, mage och priest) med tre klasser i varje. Med f2p får man tillgång till en klass i varje archetype.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Loxus:

Den där bilden säger ju noll om skillnaden mellan gratis och premium

jaså? jag tycker det sammanfattar det bra.

Då kan ju du ta och förklara för mig

Är ni då dumma så ni verkligen inte ser vad det är för skillnader mellan gratis och fullversionen? Står klart och tydligt.

Den säger inte t ex:

Hur många klasser det finns
Hur många adventure zones det finns
Hur många dungeons det finns
Hur många raids det finns

Kanske för att detta är en jämförelse mellan gratis och full? Inte en bild som ska visa allt du nämner, det kan man med stor sannorlikhet hitta på hemsidan om det är av intresse.

Moderator | Testpilot
Skrivet av White Moose:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Loxus:

Den där bilden säger ju noll om skillnaden mellan gratis och premium

jaså? jag tycker det sammanfattar det bra.

Då kan ju du ta och förklara för mig

Är ni då dumma så ni verkligen inte ser vad det är för skillnader mellan gratis och fullversionen? Står klart och tydligt.

Den säger inte t ex:

Hur många klasser det finns
Hur många adventure zones det finns
Hur många dungeons det finns
Hur många raids det finns

Kanske för att detta är en jämförelse mellan gratis och full? Inte en bild som ska visa allt du nämner, det kan man med stor sannorlikhet hitta på hemsidan om det är av intresse.

+1

Snabb google sökning eller liknande så har du allting du behöver. Eftersom detta då säkert kommer från hemsidan så är man då där och kollar så kan man ju kolla klasser i samma veva.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag testade på AoC igen strax efter att det blev gratis för att se om det var nån skillnad mot förr. Tankningen tog typ en dag på min 8mbit-lina (det är MYCKET som måste tankas, även om man bara tankar typ mid-level content och gateway to khitai grejset). Sen tog det åter ett par minuter innan man hade loggat in med sin gubbe. Sen gick jag direkt in i options och letade efter invert vertical axis, och blev ihjälhuggen av någon random spelare 15 levels över mig innan jag ens hade hunnit stänga ner menyn. "Kul", tänkte jag. Sen kollade jag i mitt inventory och såg att alla mina pengar förutom 2 guldmynt hade försvunnit. "Kul", tänkte jag. Sen grindade jag mig halva vägen genom en instans, tröttnade och avinstallerade spelet igen.

Medlem

Två miljoner spelare är imponerande! Starkt jobbat att komma tillbaka efter den starten. Det var ett helt okej spel i mina ögon, kanske man ska spela lite igen.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag testade på AoC igen strax efter att det blev gratis för att se om det var nån skillnad mot förr. Tankningen tog typ en dag på min 8mbit-lina (det är MYCKET som måste tankas, även om man bara tankar typ mid-level content och gateway to khitai grejset). Sen tog det åter ett par minuter innan man hade loggat in med sin gubbe. Sen gick jag direkt in i options och letade efter invert vertical axis, och blev ihjälhuggen av någon random spelare 15 levels över mig innan jag ens hade hunnit stänga ner menyn. "Kul", tänkte jag. Sen kollade jag i mitt inventory och såg att alla mina pengar förutom 2 guldmynt hade försvunnit. "Kul", tänkte jag. Sen grindade jag mig halva vägen genom en instans, tröttnade och avinstallerade spelet igen.

PVE server ---------->

Spelet är hårt med kul på PVP servrarna. Spela conan på en PVE server är som att skjuta sig själv i foten.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Loxus:

Den där bilden säger ju noll om skillnaden mellan gratis och premium

jaså? jag tycker det sammanfattar det bra.

Då kan ju du ta och förklara för mig

Om du betalar har du dubbelt så mycket utrymme i vault, plats till 8 karaktärer istället för 2mer, kan använda alternativa advancement, avancerade riddjur. Du får experience medan du är offline, du får Veteran Points och 5% rabatt i ingame stores.
Sedär

Ah, och betalar du inte så får du inte vara med på Siege och inte iheller alla dungeons/Raider som finns i spelet. Mindre antal yrken också. Fan, läs själv vettja


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Wartex:

Jag testade på AoC igen strax efter att det blev gratis för att se om det var nån skillnad mot förr. Tankningen tog typ en dag på min 8mbit-lina (det är MYCKET som måste tankas, även om man bara tankar typ mid-level content och gateway to khitai grejset). Sen tog det åter ett par minuter innan man hade loggat in med sin gubbe. Sen gick jag direkt in i options och letade efter invert vertical axis, och blev ihjälhuggen av någon random spelare 15 levels över mig innan jag ens hade hunnit stänga ner menyn. "Kul", tänkte jag. Sen kollade jag i mitt inventory och såg att alla mina pengar förutom 2 guldmynt hade försvunnit. "Kul", tänkte jag. Sen grindade jag mig halva vägen genom en instans, tröttnade och avinstallerade spelet igen.

PVE server ---------->

Spelet är hårt med kul på PVP servrarna. Spela conan på en PVE server är som att skjuta sig själv i foten.

Karaktären var på en PVE-server innan, men de måste ha flyttat över den till en Open world PVP-server. Jag har vanligtvis ingenting emot open world pvp. I spel som EVE, Mortal Online och Face of Mankind fungerar det riktigt bra. I spel som WoW, AOC, WAR och andra mmos med levels är det däremot bara löjligt. Möter man någon som har 4-5 levlar mer än en själv är man helt chanslös, och de dödar en bara för att jävlas utan att det får några som helst allvarliga konsekvenser för dem.

Medlem

"Age of Conan: Unchained, som gratisversionen heter, har enligt Funcom 300 000 spelare och antalet personer som faktiskt prenumerar har fördubblats och ligger nu på i sammanhanget imponerande två miljoner."

Är det bara jag som tycker det verkar skumt att fler personer betalar för spelet när det är gratis. Borde vara 2 miljoner gratiskonton och 300 000 betalande ?

Medlem
Skrivet av schmuttah:

"Age of Conan: Unchained, som gratisversionen heter, har enligt Funcom 300 000 spelare och antalet personer som faktiskt prenumerar har fördubblats och ligger nu på i sammanhanget imponerande två miljoner."

Är det bara jag som tycker det verkar skumt att fler personer betalar för spelet när det är gratis. Borde vara 2 miljoner gratiskonton och 300 000 betalande ?

Nej faktiskt inte - kommer man in i spelet vill man oftast låsa upp allt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Se där, ibland kan det löna sig att investera långsiktigt och inte vara så otroligt girig

Medlem
Skrivet av Notumforce:

"Free" versionen är ju gjord så att antingen så kommer du prenumerar till slut eller så slutar du.

Bättre med full access upp till en viss lvl istället

du kan levla upp till lvl 80 gratis,, och det är inte illa pinkat,, förstår inte att såna som du ska klaga,, spelar du ens spelet?,, nä men håll käft då

12
Skriv svar