GC: Starbreeze presenterar Syndicate nästa vecka?

Robot
GC: Starbreeze presenterar Syndicate nästa vecka?

En medarbetare halkade på tangenterna och råkade berätta att Red Lime snart blir officiellt.

#syndicate, #starbreeze-studios, #red-lime, #ea


Medlem
GC: Starbreeze presenterar Syndicate nästa vecka?

Nu blir jag nyfiken, har aldrig spelat Syndicate förut och vet...ingenting om det


signatur

Game long and prosper

Medlem

UE3 till Syndicate? Hmm lär ju knappast bli som ettan och tvåan då, onödig utgift för en så kraftfull motorn till ett "simpelt" spel. Såvida de inte bygger in funktioner som att man kan få direkt mindcontrol över en karaktär och då visas vyn i FPS eller något sånt.

Skägg.
10 Chambers

Oj, då har du missat något. Vet inte om det går att få tag i dock...


signatur
Skägg.
10 Chambers

Chansen att det blir isometriskt är nog tyvärr ganska liten...


signatur

Har Syndicate-spelen åldrats väl? Någon som spelat på sistone?

Ish
Medlem

På något vis känns det här inte så gammalt :s
http://www.youtube.com/watch?v=UusxsQUP-oU&feature=related


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Fuidama:

UE3 till Syndicate? Hmm lär ju knappast bli som ettan och tvåan då, onödig utgift för en så kraftfull motorn till ett "simpelt" spel. Såvida de inte bygger in funktioner som att man kan få direkt mindcontrol över en karaktär och då visas vyn i FPS eller något sånt.

RedLime använder inte UE3, utan starbreeze egna spelmotor. Däremot kommer deras framtida spel använda UE3. RedLime har varit i produktion i över 3 år.

Medlem

Det kändes lite otäckt när man skulle spränga en bil mitt i en folksamling, när jag satt i unga år och spelade det på Amigan. Mycket skrik och brinnande människor.

Skrivet av Lorio:
Skrivet av Fuidama:

UE3 till Syndicate? Hmm lär ju knappast bli som ettan och tvåan då, onödig utgift för en så kraftfull motorn till ett "simpelt" spel. Såvida de inte bygger in funktioner som att man kan få direkt mindcontrol över en karaktär och då visas vyn i FPS eller något sånt.

RedLime använder inte UE3, utan starbreeze egna spelmotor. Däremot kommer deras framtida spel använda UE3. RedLime har varit i produktion i över 3 år.

Å andra sidan skulle det inte vara första gången som ett spelprojekt bytt motor mitt i produktionen.
Med tanke på att dom jobbat i tre år utan någon officiell information gått ut, och att en stor del av den Starbreeze gamla personal hoppat av och istället börjat på Machine Games så skulle det inte förvåna mig om utvecklingen av RedLime har varit minst sagt turbulent...

Medlem

Syndicate var ju kungligt spel på sin tid

Starbreeze gänget är ju riktigt sköna annars

vet inte hur många som är kvar sen http://www.starbreeze.com/games/the-outforce.aspx , tiden

Litet spel, man satt o lirade mot utvecklaren direkt i betan


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det här var så phet när det släpptes o snyggt!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

minns det blev ganska rolig mayhem downtown i detta spelet, collateral damage var då spelet var som roligast , eldkastaren liksom särskillt när man ändå klarade uppdragen. de bruna tegelbyggnaderna med svarta tak påminde om Angered centrum. Får hoppas norrmännen inte förstör med någon moralpanik.

Det börjar bli praxis att annonsera sina spel på det här sättet, med klumpiga "läckor" och "misstag".

Inaktiv

frågan är ju om det faktiskt är någon mer än namnet som är gemensamt med orginalet

det tycks ju vara en trend att släppa "uppföljare" som inte har något med orginalet(den bra versionen) att göra
*host* rainbow6 *host*

Medlem
Skrivet av Lorio:

RedLime använder inte UE3, utan starbreeze egna spelmotor. Däremot kommer deras framtida spel använda UE3. RedLime har varit i produktion i över 3 år.

Bara orolig att Syndicate kommer göras till ännu ett FPS med sci-fi tema. Och deras motor som de använde till Riddick spelen är ju också mer en FPS motor än RTS (av dömma all ögongodis etc). De kommer ju inte komma långt med bara en snygg remake av första spelet direkt, men inte heller så långt om de inte kan komma med något innovativt om de gör spelet till ett FPS.

Medlem

Jag har länge hört ihärdiga rykten om att detta kommer bli ett FPS som utspelar sig i Syndicate universumet.

Om så är fallet kommer jag troligtvis bli brutalt besviken. Hoppas verkligen inte att dom tar detta varumärke och gör någon FPS pangare av.

Medlem
Skrivet av Grimster:

Jag har länge hört ihärdiga rykten om att detta kommer bli ett FPS som utspelar sig i Syndicate universumet.

Om så är fallet kommer jag troligtvis bli brutalt besviken. Hoppas verkligen inte att dom tar detta varumärke och gör någon FPS pangare av.

håller med, de bör behålla top down 3d överblick men visst, lite roterbart skadar inte. men fps inte chans med tanke på konkurrensen och utbudet.
för att inte tala om nya deus ex

Medlem

Ett av dom första spelen jag spelade på min windows95 dator för xantal år sen

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.abandonia.com/f...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Chansen att det blir isometriskt är nog tyvärr ganska liten...

Det hade iaf. varit mycket intressant med isometriskt Syndicate nu för tiden.

Skrivet av Sebastian Lind:

Har Syndicate-spelen åldrats väl? Någon som spelat på sistone?

Jag är antagligen inte rätt person att fråga, eftersom att Syndicate var ett av mina absoluta favoritspel på mitten av 90-talet. Men när jag för ett tag sedan lät de gamla Syndicate-diskarna gå varma på min 1200 så var det med ett leende jag sprang genom gator och byggnader med mina trenchcoatbeklädda cyborger. Men jag klarade inte mer än en timma i taget, det är ett ganska hackigt gameplay. Klarar man det, är det ingen fara.

Jag har dock aldrig spelat Syndicate Wars, så jag vågar inte uttala mig om spelserien i stort.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag längtar efter deras reveal.
Jag är väldigt nyfiken på hur de löst multiplayerbiten i ett spel som detta

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Jag längtar efter deras reveal.
Jag är väldigt nyfiken på hur de löst multiplayerbiten i ett spel som detta

amen brother! ser fram emot att höra precis det jag med!
kul att det är svenska starbreeze som gör "återupplivningen"

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har Syndicate-spelen åldrats väl? Någon som spelat på sistone?

Installerade det för ett litet tag sedan och testade, fortfarande helt okej men kontrollerna är inte som dagens spel. För att skjuta måste man först klicka på vapnet och sedan på den man vill träffa inte som dagens spel direkt. Spelade dock ytterst kort tid men annars var det helt okej, tar bara lite tid som sagt att vänja sig vid kontrollerna.

Skrivet av Notumforce:

vet inte hur många som är kvar sen http://www.starbreeze.com/games/the-outforce.aspx , tiden

Litet spel, man satt o lirade mot utvecklaren direkt i betan

Har det spelet med, köpte det för några kronor (har jag för mig) och har bara kört lite av det, helt okej spel. Blev nästan att jag spelade det igen iom FZ´s "tävling".

Inaktiv

Har kvar Syndicate i original till Amigan. har t.om kvar låda, manual etc. Ett riktigt kultspel. Good ol' Bullfrog!


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Den gamla goda tiden, brinnande människor och övervåld ^^
Hoppas uppföljaren blir bra och inte censurerad :/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag har dock aldrig spelat Syndicate Wars, så jag vågar inte uttala mig om spelserien i stort.

Äger spelet och har kört det när det kom (fast inte så mycket då jag på den tiden först skulle klara av American Revolt, något som aldrig riktigt blev av då expansionen var så sjukt mycket svårare än Syndicate någonsin var) har det dock inte lika friskt i minnet som Syndicate men den enda egentliga skillnaden är 3D motorn och lite andra vapen annars är det väl i princip samma spel.

OT:
Har varit ett stort fan av Bullfrog ända sedan jag första gången fick spela Populous så det var ett väldigt tråkigt besked den dagen Peter lämnade sin skapelse för att starta ett nytt bolag. Lionhead är väl en av få utvecklare som försöker ta spel i en ny riktning men tyvärr tenderar de att släppa oklara spel då Peter M vill göra saker som idag inte är möjligt (Milo till exempel).

Syndicate tillhör helt klart en av favoriterna från detta bolag och jag hoppas verkligen att EA gör det rättvisa. Som jag skrev ovan så är det största problemet med Syndicate hur man styr sina agenter, tar alltså lite tid att komma in, rent grafiskt är det inga problem iaf. Avalanche håller ju på med ett spel som iaf får mig att börja tänka på Desert Strike och de gör det med samma motor som de använde till JC 2 så det verkar helt klart gå att använda sig av en motor byggd för fps för den här typen av spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Installerade det för ett litet tag sedan och testade, fortfarande helt okej men kontrollerna är inte som dagens spel. För att skjuta måste man först klicka på vapnet och sedan på den man vill träffa inte som dagens spel direkt.

Sanning med modifikation, iaf. så jag minns det. Man behöver aktivera/markera vapnet för att skjuta, Eller?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Håller tummarna för isometrisk vy


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Sanning med modifikation, iaf. så jag minns det. Man behöver aktivera/markera vapnet för att skjuta, Eller?

Ja man aktiverar först vapnet och sedan är det aktiverat hela tiden , det jag skrev var inte helt korrekt så tack för rättelsen.

Medlem

blir det generiskt fps så tänker jag inte äns glo på några previews..

1
Skriv svar