Hur blir nya Syndicate?

Skägg.
10 Chambers
Hur blir nya Syndicate?

Det är omöjligt att inte bli nostalisk av filmklippet nedan, musiken känns nästan fastetsad i mitt DNA. Med ryktena om att #Starbreeze äntligen ska lyfta på locket för sitt Project Redlime på nästa veckas Gamescom börjar jag fundera på hur Syndicate ser ut år 2011. Det är ju trots 15 år sedan sist.

Det är med största sannolikhet inget isometriskt spel. Den förhoppningen gör vi nog bäst i att stryka redan nu. Precis som nya #X-Com lär det bli första- eller tredjepersonsvy men jag hoppas att kärnan finns kvar, de onda storföretagen och den smått dystopiska musiken. Att använda civila som köttsköldar vore också en trevlig återträff.

#blogg


signatur
Medlem
Hur blir nya Syndicate?

Wow, det var länge sen. Det ska bli riktigt spännande att se vad Starbreeze pysslat med!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Det blir som pepparkakor och vin...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hm. Det skulle nog funka bäst i tredjepersonsvy ja, men det är ganska svårt att föreställa sig.

Ett FPS?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Mmm...Pepparkakor och vinglögg, inte långt kvar nu.
De borde hålla på den klassiska isometriska stilen. Annat känns enbart Cash-in, inte nyskapande.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Snälla, våldta inte ett landmärke från PC-guldåldern som de gör med X-Com...


signatur

Imperator

Frilansare

Bästa introt någonsin? Det till Syndicate Wars:
http://www.youtube.com/watch?v=CrruSboN1bQ

1
Skriv svar