Natterror på FZ

Robot
Natterror på FZ

Om du mår bra just nu så ska vi göra livet surt för dig med en otäck trailer på pc-skräckisen Asylum.

#asylum, #senscape


Medlem
Natterror på FZ

Om det inte är ett point-to-click spel så kanske det är nåt att skaffa. Är inte mycket för First person spel med point-to-click spel

Medlem

Nja, needs garlic. Håller med, skräckelementen har svårt att gå hand i hand med peka klicka...


signatur

// P

Medlem

var fan helt säker på att när han vände sig om i korridoren där ett phsykfall sprang förbi, och han sedan vänder sig tbx, så skulle det stå en gubbe där o skrika som fan.

är det ngt i Amnesia still där man inte har vapen, och inget direkt sätt att döda dem på?


signatur

Rwa?

Medlem

Trodde det stod "Natt-error på FZ" och att nyheten skulle handla om att en praktikant slagit ut en Jolt över serverracket.

Medlem

Trodde det med KatOne

Alltså ett spel om Sverige?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det var inte läskigt
Men jag tycker det var grymt av FZ att slänga upp det här på natten Fortsätt göra så med skräcktitlar, de blir mycket roligare att kolla in på natten


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Ser ruttet ut. Keff kopia på Amnesia

Medlem

Fick mig att tänka lite på Elvira: Mistress of the dark
http://www.youtube.com/watch?v=FuDzQLx4wP4

Medlem

Läste först Natt-error, som att det var nåt fel på sidan nu under natten

Medlem

Var tyvärr bara tråkigt, ingen stämning och väldigt dåligt rörelsesystem, point and klick 0,5?
Nej tack :/

Medlem

Läskiga miljöer men kände ingen som helst rädsla :s när jag kollade på trailern till Amnesia sket jag ju knäck iaf!
Var det bara för mig som det såg ut som att miljöerna förändras eller att det "hoppade" framåt? Kanske är min laggiga jobbdator..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Haha, tack för de sköna kommentarerna Katone och Walter.

Oktober is nearly upon us! Forum fest!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Oktober is nearly upon us! Forum fest!

Låt oktober komma!

För övrigt såg spelet lite ut som att det var under vatten på något sätt. Nåja, det är skräck, jag lär nog köpa det förr eller senare

QRT
Medlem

Wohoo! Ser fram emot detta. Agustin Cordes förra spel, Scratches, var underbart!

Medlem

Vafan, blev helt glad när jag såg något såhär och sen ser man trailern så rör karaktären sig helt... konstigt. Som om man bara kunde ta ett steg åt gången. Riktigt dåligt om det är nu så man spelar. Vill ha fri FPS-kontroll!

Medlem

Jag kollade upp på spelutvecklarnas blogg och... verkar som de där "cross-fades" som man såg i trailern inte ska vara där egentligen. Det spelas nog i vanlig första persons-vy ändå

Medlem

Ser ut som ett bildspel med ljudeffekter.

Medlem

Jag tycker det såg rätt bra ut. Aldrig hört talas om detta tidigare hellre. Självklart måste man se mer för att få en bättre uppfattning dock.

Medlem

Asylum är ett nodbaserat peka & klicka spel. Man rör sig inte fritt som i ett fps. Många tycks ha missupfattat det. Alla är så vana vid realtidsrenderade spel nu men jag tycker det är skitbra att peka & klicka skräck kommer tillbaka. Jag är ganska trött på de flesta spel som kommer. Agustin Cordes och folket bakom Asylum tycker jag gör helt rätt i att köra på den stilen. Jag personligen tycker det är mysigare och mer inlevelsefullt när man spelar på det sättet. Det är inget för de som vill springa runt och döda med en ak47, snarare för de som gillar lite lugnare spel och gillar att följa story och lösa pussel. Agustin Cordes första spel Scratches är helt underbart men det är inget spel för alla. Kanske för lite mer "mogna" gamers som tar sig tid att läsa saker och är lite mer laid back om man säger så.

Medlem

Är det någon som har hört något nytt om detta? Har väntat som fan på nyheter men det har vart bra tyst

Skrivet av QRT:

Wohoo! Ser fram emot detta. Agustin Cordes förra spel, Scratches, var underbart!

"Scratches" är fantastiskt. När jag läste kommentaren att skräckelement inte går hand i hand med peka och klicka, tänkte jag att "de borde pröva Scratches". Inget annat spel har lockat ur ett spontant "AAAhh helvete gör inte så!" följt av den där härliga adrenalinrushen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av dareaper:

Är det någon som har hört något nytt om detta? Har väntat som fan på nyheter men det har vart bra tyst

Har inte kommit något nytt eller matig info, tyvärr. Men visst vill vi höra något om vart det ligger i utvecklingen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Teamet bakom Asylum jobbar hårt på spelet. Det tar längre tid än väntat för de men räkna med att spelet kommer bli stort för denna typ av genre. Release ska vara nån gång under 2013 förhoppningsvis men inget är spikat. Sen får man tänka på att de inte är många som sitter och utvecklar detta vilket gör att det tar sin lilla tid att göra klart sen har de ingen budget kvar så det är ganska tufft för det gänget.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av dareaper:

Är det någon som har hört något nytt om detta? Har väntat som fan på nyheter men det har vart bra tyst

Har inte kommit något nytt eller matig info, tyvärr. Men visst vill vi höra något om vart det ligger i utvecklingen.

Ok. Vankas det ett skräckspel som innefattar mentalsjukhus och störda scenarion är jag idel öra

1
Skriv svar