Intervju med Euclideon

Medlem
Intervju med Euclideon

Företaget Euclideon är en het snackis i spelbranschen just nu, där de är mitt i smeten i en stor teknikdiskussion. Det grundar sig i deras påstående om att leverera en revolutionerande spelmotor som är 100.000 gånger starkare än dagens polygonbaserade motorer. John Carmack har sagt att det går, men längre in i framtiden. Notch har sagt att det är ett smörigt säljknep vars enda syfte är att få in mer investeringspengar.

Bruce Dell, killen bakom tekniken svarar på kritiken. Bland annat att det visst finns animationsstöd, ingen Ray tracing och inte heller några minnesproblem. Vi får dessutom se en påstådd realtidsdemonstration. Låter nästan för bra för att vara sant?

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Intervju med Euclideon

När jag ser det på min skärm tror jag på det.


signatur
Medlem

Indeed. Det är fortfarande många frågetecken dom måste reda ut.

Tekniken och huruvida den är möjlig eller ej kan jag inte uttala mig om, det ligger utanför mitt kunnande. Vad jag däremot KAN säga är att hela grejen känns väldigt oseriös. De "presentationer" jag hittills sett har inte alls framstått som speciellt trovärdiga, så OM det nu är som så att det här är något som funkar så behöver de verkligen jobba på hur de framställer det. För i mina ögon ser det ut som en scam just nu, men det kan som sagt snarare bero på att de presenterat tekniken väldigt dåligt.

Det här företaget lade ut liknande bilder / filmer för massor av år sedan, och ännu har det inte hänt något revolutionerande. Dessutom "fuskar" de i sina filmer och visar inga riktiga animationer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dom visar enbart statiska saker, och han som intervjuvar är ju inte någon reporter utifrån direkt, han promotar mer än ifrågasätter. Kommer inte hände något där.

1
Skriv svar