Origin krävs för att köra Battlefield 3

Robot
Origin krävs för att köra Battlefield 3

Electronic Arts nya digitala plattform ett måste för onlinesoldater.

#nyhetstips, #battlefield-3, #electronic-arts, #dice


Medlem
Origin krävs för att köra Battlefield 3

Ja, det stärker ju verkligen deras argument att Steams avtal var det som gjorde att EA uteslöt dem. Tydligen blev de så skärrade av händelsen att de inte längre vågar använda någon annan heller!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Ond bråd död och hela världens undergång!
Eller kanske bara lite jobbigt.
Helt klar minus i alla fall.
Tycker jag då...

Medlem
Medlem

Vilka jävla stolpskott....

MFC
Medlem

Tack & Adjö EA.

Då vet jag att jag inte behöver göra mig besväret att boka spelet.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt

Medlem
Skrivet av Cane:

Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt

Det är ju skillnad, på steam köper du spel av eget val men kan även köpa dem på annat håll. För att spela Battlefield 3 tvingas man ju att köra Origins. Mig veterligen finns det inget spel som är steam-exlusivt.


signatur

Nothing is true, everything is permitted.

Inaktiv
MFC
Medlem
Skrivet av Cane:

Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt

Orkar inte med mer än en spelklient i min dator. Nuff said.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Förvånad? Nej, inte speciellt. Upprörd? Inte än, jag väntar med domen tills jag ser hur origin funkar. Steam är inte direkt felfritt, steam connect failed nåon?

Medlem

Åhh va jobbigt det blir nu! Origin tar ju typ en minut att installera. Och vad skulle Mrs.Steam säga om jag provade på en annan spelklient?? Nej jag har väntat på Battlefield 3 i snart 5 år men nu skiter jag i att köpa det! fuck ea, nu ska jag spela lite Team Fortress.

Medlem
Skrivet av Asmaxad:
Skrivet av Cane:

Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt

Det är ju skillnad, på steam köper du spel av eget val men kan även köpa dem på annat håll. För att spela Battlefield 3 tvingas man ju att köra Origins. Mig veterligen finns det inget spel som är steam-exlusivt.

Förutom att den stor del spel kör på steamworks och kräver alltså steam oavsett var du köpt dem... Finns många steam exklusiva spel så som Fallout New Vegas, Civilization 5, Alla Valve spel, CoD: Black Ops/MW2.

Medlem
Skrivet av Cane:

Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt

Skillnaden för mig är den att jag redan har 50% av alla mina spel jag äger på steam som man köpt under deras sjuka reor. Därför är det rätt skönt att ha allt på ett ställe.

Nu är BF3 ett efterlängtat spel men man måste ha en ny klient (origin) för att kunna spela bara det spelet. Det hade inte varit något problem för mig om jag var en stor konsument av EA-spel men nu är det så att i princip allt som EA publicerar förutom BF-spelen är dynga.

Medlem

Nämenfyfan... orka.. Kommer va som steam va i början, kan inte ansluta, problem med tjänsten etc etc.. Kommer bli ett nytt helvette :(!

Inaktiv
Skrivet av Asmaxad:

Det är ju skillnad, på steam köper du spel av eget val men kan även köpa dem på annat håll. För att spela Battlefield 3 tvingas man ju att köra Origins. Mig veterligen finns det inget spel som är steam-exlusivt.

Om EA gör BF3 Origin-exklusivt så finns det fortfarande mångdubbelt mer Steam-exklusiva spel (som alltså kräver att man använder Steam). Kan man köpa några av Valves spel på någon annan digital downloadsajt?

EA går i tvåfrontskrig med BF3. Både mot Modern Warfare och mot Steam.

Inaktiv

Fattar inte vad problemet är. Tanka ner Origin och låt det ligga där. Det är mindre resurskrävande än Steam. Orka gnälla om en sådan liten skitsak. Har köpt flera spel via digital download och tankat ner via Origin... Inga problem alls. Sen behöver det inte vara på i bakgrunden som steam gör för att man ska kunna spela spelen.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Lite onödigt kanske, men inget hinder för att skaffa BF3. Bokning kvarstår.

Medlem

Jag är helt 100 på att alla ni som kritiserar detta "moralen" kommer köpa spelet ändå:) vem bryr sig om sådan sak. BF3 kommer rocka, Origin rockar ju!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Satan då...att alla ska sitta och mecka sönder sina spel med extra skit!

Med andra ord kommer spelet startas precis som alphan. Gillar inte den nya klient trenden. Ska alla ha sin egna digital download klient snart!?

Angående BF3: bokning kvarstår

MFC
Medlem

Det har inget med "moral" att göra så lägg ner skitsnacket OK? Så, ni köper det, jag gör det inte. Problem solved.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Asmaxad:
Skrivet av Cane:

Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt

Det är ju skillnad, på steam köper du spel av eget val men kan även köpa dem på annat håll. För att spela Battlefield 3 tvingas man ju att köra Origins. Mig veterligen finns det inget spel som är steam-exlusivt.

Förutom att den stor del spel kör på steamworks och kräver alltså steam oavsett var du köpt dem... Finns många steam exklusiva spel så som Fallout New Vegas, Civilization 5, Alla Valve spel, CoD: Black Ops/MW2.

Sluta ljug. Jag kör Fallout: New Vegas varje dag utan att Steam är på. Orkar verkligen inte ha en till tjänst som segar ner datorn, det räcker med Steam & Itunes. Battlefield 3 var ett spel jag tänkte köpa, men jag överlever utan det.

Medlem

Om det är DET HÄR som väger över beslutet att köpa spelet eller ej, så borde ni se över er själva.

Skrivet av SToFo:

Fattar inte vad problemet är. Tanka ner Origin och låt det ligga där. Det är mindre resurskrävande än Steam. Orka gnälla om en sådan liten skitsak. Har köpt flera spel via digital download och tankat ner via Origin... Inga problem alls. Sen behöver det inte vara på i bakgrunden som steam gör för att man ska kunna spela spelen.

Bloat är ju vanligtvis ett ganska allvarligt problem på Windowsdatorer. Oavsett om programmet är igång eller inte så tycks varje ny mjukvarukomponent göra systemet slöare och instabilare...

Medlem

Tycker Origin verkar bra, förhandsbokat mitt BF3 där, samt använt det till BF3 Alfan. Det är ju beta bara mean det är cleant och snabbt !

Medlem

För er som undrar, tror det är så att servern browsern är inbyggd i origin, så är det i BF3 Alfan iaf, har för mig det

Medlem

Jag har inget problem med Origins per se, men jag är då inte road. Jag tvekar till att köpa spelet av ett flertal anledningar, varav den främsta är att det raderas efter 2 års inaktivitet. Det är även så att EAs alla system är så otroligt okoordinerade att jag i dagsläget har tre olika EA konton som jag tvingats registrera vid olika tillfällen och behöver använda för olika spel.


signatur
Medlem
Skrivet av LAMeduck:

Om det är DET HÄR som väger över beslutet att köpa spelet eller ej, så borde ni se över er själva.

Det väger väl över beslutet om man tänkt köpa BF3 men inte är extremt jätteupphetsad över det utan bara lite smånyfiken. Klarar mig så bra utan det också.

Medlem
Skrivet av Oneone:

För er som undrar, tror det är så att servern browsern är inbyggd i origin, så är det i BF3 Alfan iaf, har för mig det

Alphan körde ju genom webbläsaren men kommer finns alla tre sen, webbläsare, origin samt in game.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Cane:

Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt

Är du en konsoler?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Skriv svar