Ny Modern Warfare 3-trailer

Medlem

som sagt, folk har olika spelstilar och olika smak, enligt mig har battlefield ingen som helst känsla, det är också 2 helt olika sorters spel vad gäller missions, vilket gör att CoD är mest ett run and gun game ja, gillar inte långdragna kartor där det sitter snipers i hörnen på "flera kilometers" håll o pjuffar iväg skotten, nee, DICE har då aldrig lyckats med sina spel, IMO.

Medlem
Skrivet av slackerSE:

som sagt, folk har olika spelstilar och olika smak, enligt mig har battlefield ingen som helst känsla, det är också 2 helt olika sorters spel vad gäller missions, vilket gör att CoD är mest ett run and gun game ja, gillar inte långdragna kartor där det sitter snipers i hörnen på "flera kilometers" håll o pjuffar iväg skotten, nee, DICE har då aldrig lyckats med sina spel, IMO.

Du pratar om känsla, men kan inte definiera det med annat än att du gillar mindre kartor?

Om man nu inte har några argument, varför ger man sig då in i diskussioner?


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

om du har spelat t.ex MW2 och BC2, så är det en jäkla skillnad på farten i spelen, BC2 känns som att det är inriktat på en åldersgrupp på 80+, det är den huvudsakliga skillnad vad jag tycker,
sen är hitboxes/aimen över huvudtaget olik varandra, vilket jag föredrar CoD's 100ggr framför BF's, kartorna är mindre vilket ger bra mycket mer action än vad BF gör, det är några av anledningarna

Medlem
Skrivet av slackerSE:

om du har spelat t.ex MW2 och BC2, så är det en jäkla skillnad på farten i spelen, BC2 känns som att det är inriktat på en åldersgrupp på 80+, det är den huvudsakliga skillnad vad jag tycker

sen är hitboxes/aimen över huvudtaget olik varandra, vilket jag föredrar CoD's 100ggr framför BF's, kartorna är mindre vilket ger bra mycket mer action än vad BF gör, det är några av anledningarna

Mao, du uppskattar inte Battlefields öppna ytor. Det innebär inte att "känslan" är bättre eller sämre. Siktandet skiljer sig åt, ja, men de är fundamentalt olika system, vilket gör dem omöjliga att jämföra rakt av. CoD är enklare, utan tvekan. Lite som CS: Source, men behöver knappt sikta för att träffa. Battlefield är definitivt mer utmanande än vad CoD är, tack vare just variationen.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

e fortfarande helt olika sorters kartor och klart att miljön runtom spelar roll vad det gäller spelkänslan, och inte just grafiken utan ytor osv, ne går inte jämföra hitboxes/aimen men gillar CoD's bra mycket mer

Medlem
Skrivet av slackerSE:

BC2 känns som att det är inriktat på en åldersgrupp på 80+

Och CoD är inriktat mot åldersgruppen 12- då eller? ;P

Nej, självklart inte. De är helt olika spel.
Jag gillar CoDs snabba action och jag gillar Battlefields mer långsamma och taktiska gameplay. Jag förstår inte varför folk ska bråka om detta.

Skriv svar