Counter-Strike: Global Offensive officiellt

Robot
Counter-Strike: Global Offensive officiellt
Medlem
Counter-Strike: Global Offensive officiellt

HURRAA !

rav
Medlem

Inte direkt överrraskande. Suck.
När ska dom börja skapa nya vettiga titlar? Alltid hålla liv i sånt som redan är etablerat. För att tjäna pengar.
Eller skapa ny skit som ser bra ut i en trailer, som går att marknadsföra lätt. För att tjäna pengar.

Hade så mycket hellre sett ett nytt spel i Quake stil. Där man kan röra sig och skjuta samtidigt. Suck, vart tog bunny jumps vägen?

Medlem

Var ju inte mycket information man fick där inte.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av rav.:

Inte direkt överrraskande. Suck.
När ska dom börja skapa nya vettiga titlar? Alltid hålla liv i sånt som redan är etablerat. För att tjäna pengar.
Eller skapa ny skit som ser bra ut i en trailer, som går att marknadsföra lätt. För att tjäna pengar.

Hade så mycket hellre sett ett nytt spel i Quake stil. Där man kan röra sig och skjuta samtidigt. Suck, vart tog bunny jumps vägen?

Portal, Left 4 Dead? Valve satsar stenhårt på det mesta. Massor nya titlar blandat med äldre.

Medlem

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/jgehv/iama_guy_who_spen...

Snubbe som spelat/spelar Global offensive hos Valve och svarar på frågor om spelet

Medlem
Skrivet av rav.:

Inte direkt överrraskande. Suck.
När ska dom börja skapa nya vettiga titlar? Alltid hålla liv i sånt som redan är etablerat. För att tjäna pengar.
Eller skapa ny skit som ser bra ut i en trailer, som går att marknadsföra lätt. För att tjäna pengar.

Hade så mycket hellre sett ett nytt spel i Quake stil. Där man kan röra sig och skjuta samtidigt. Suck, vart tog bunny jumps vägen?

Ehm vafan har quake med valve att göra, dessutom är det ju så att dem knappast mjölkat cs, kul att det äntligen kommer något nytt i serien, synd att det kommer till konsoller dock.

Medlem

Så länge modtools och ingame-konsoll inte tas bort, bara för att det släpps till PS3 och 360 samt skippar allt larv så kommer det här att bli hur bra som helst!

Att det ska vara matchmaking gör mig även lite orolig, men Valve brukar göra grejer rätt, så jag litar på dem.

Medlem

CS 1.6 har ju varit ett sådant starkt ess för E-sporten och det har ju börjat sjunka i popularitet pga att nya generationer inte finner det intressant, förmodligen mest pga föråldrad grafik. Själva spelkänslan och upplägget är dock ett av de bästa genom tiderna. Hög inlärningskurva, avskalade kartor med oftast balanserade vägar och valfrihet och lagom enkelt att följa för den oerfarne och nya tittaren. Ett perfekt E-sport spel enligt mig, behövs något nytt för att få FPS-scenen inom E-sport att blomma igen, vill inte se fler RTS.

Inaktiv

Tycker inte Counter-Strike har något att göra hos konsollsidan, men de vill väl tjäna så mycket deg som möjligt så man får väl ha en viss förståelse för det. Nåväl, får hoppas på en äkta CS känsla i liret!

rav
Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av rav.:

Inte direkt överrraskande. Suck.
När ska dom börja skapa nya vettiga titlar? Alltid hålla liv i sånt som redan är etablerat. För att tjäna pengar.
Eller skapa ny skit som ser bra ut i en trailer, som går att marknadsföra lätt. För att tjäna pengar.

Hade så mycket hellre sett ett nytt spel i Quake stil. Där man kan röra sig och skjuta samtidigt. Suck, vart tog bunny jumps vägen?

Portal, Left 4 Dead? Valve satsar stenhårt på det mesta. Massor nya titlar blandat med äldre.

Left 4 Dead, bra att du tog upp det. Helt underbart spel. Synd att det inte blev större på tävlings scenen bara. Älskade det. Nytt och kreativt.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av rav.:

Inte direkt överrraskande. Suck.
När ska dom börja skapa nya vettiga titlar? Alltid hålla liv i sånt som redan är etablerat. För att tjäna pengar.
Eller skapa ny skit som ser bra ut i en trailer, som går att marknadsföra lätt. För att tjäna pengar.

Hade så mycket hellre sett ett nytt spel i Quake stil. Där man kan röra sig och skjuta samtidigt. Suck, vart tog bunny jumps vägen?

Ehm vafan har quake med valve att göra, dessutom är det ju så att dem knappast mjölkat cs, kul att det äntligen kommer något nytt i serien, synd att det kommer till konsoller dock.

Jag klankade inte ner på Valve. Jag menade mest att detta är vad som händer nu för tiden. Generellt sett så skapas det väldigt lite nytt på FPS fronten som är mer åt tävlings hållet. Jag saknar Quake stilen där man kan röra sig fort och skjuta samtidigt.
Thats all.

Jag såg charmen med CS - Source Beta, men hoppas på ytterligare förbättringar i ett nytt CS där man ser till att få bort alla glitches som många utnyttjar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad kul! Jag håller tummarna för att det inte ska få COD-sjukan och byta ut tactical shooter till arcade collect achievements shooter.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så länge modtools och ingame-konsoll inte tas bort, bara för att det släpps till PS3 och 360 samt skippar allt larv så kommer det här att bli hur bra som helst!

Att det ska vara matchmaking gör mig även lite orolig, men Valve brukar göra grejer rätt, så jag litar på dem.

+1
Ser också fram emot hur deras nya tolkningar av de_dust2 etc. kommer se ut!
Speciellt dem nya kartorna!

Skägg.
10 Chambers

Uppdaterade med lite info från Reddit


signatur
Medlem
Skrivet av rav.:

Inte direkt överrraskande. Suck.
När ska dom börja skapa nya vettiga titlar? Alltid hålla liv i sånt som redan är etablerat. För att tjäna pengar.
Eller skapa ny skit som ser bra ut i en trailer, som går att marknadsföra lätt. För att tjäna pengar.

Hade så mycket hellre sett ett nytt spel i Quake stil. Där man kan röra sig och skjuta samtidigt. Suck, vart tog bunny jumps vägen?

Half-life Deathmatch? Där kan du ju skutta omkring lite hur du vill.

Ajsingen bajsingen, Valve vill alltså tjäna pengar? Så därför vågar de inte satsa på ett väldigt underhållande pusselspelet Portal som har sin egna charm och en kickass ending song, som från början var bara menat att vara ett tech demo. Det innebär att de ger lön till ett dedikerat modteam som gjorde moden Alien Swarm först till UT2004 och sedan ville porta det till Source. Vartefter spelet släpps gratis via Steam?

Alltså att göra nytt skit som går att marknadsföra lätt implicerar att du menar att det är väldigt lätt tilltalande/populärt för gamers.

Nu har de ju DOTA2 på gång, marknadsföringen består enbart av lite announcement posters och en 1-miljondollarsturnering på Gamescom. Visserligen är det en klon, men klonen är baserad på en bana till WC3.

Nej du, Valve kanske inte är kända för bra anti-fusk, de kanske inte är kända för att vara ivriga på att fixa buggar, de kanske inte är världens mest toleranta på sina steamforum och nätkoden kan ju även den vara underhållande.

Men att bara bry sig om pengar och inte våga satsa på något nytt - det påståendet bör bemötas med: Gå och häng dig!


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Alla vi som hatar Valve klappar nu *klapp klapp* ALLA vi som hatar Valve klappar nu!

Medlem

Vad kul! Har inte spelat CS på många år men det var ett av de mest beroendeframkallande spelen för min del. Gärna mer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Detta spel kommer bli intressant

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_1418:

Tycker inte Counter-Strike har något att göra hos konsollsidan, men de vill väl tjäna så mycket deg som möjligt så man får väl ha en viss förståelse för det. Nåväl, får hoppas på en äkta CS känsla i liret!

inte första gången CS är på konsol, finns ju till xbox 1 med. och varför ska inte alla kunna njuta av ett spel?


signatur

God is dead

Medlem

Singleplayer?


signatur

// Bacon <3

Medlem

Älskar att dom uppdaterar TF2 med nya vapen, banor och hattar (mindre nödvändiga men en rolig extra grej).

Spelet håller hur länge som helst och känns fräscht. CSS? Vad var nytt där? Famas och Galil?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

100spänn att CS:GO kommer har mer likheter till COD än vad det har till CS.
Kommer säkerligen kunna uppdatera sina vapen efter bra runder, få medaljer, achievements och allt det där som finns både i COD o BF. Troligtvis kommer man INTE ha killstreaks, man kommer fortfarande köpa vapen varje runda och troligtvis är där inga "powerups".

Medlem

Hur skall detta spelas på konsol?
Jag blir lite skeptisk... Men Hypad!!! :D:D:D

Medlem
Skrivet av yol1982:

Hur skall detta spelas på konsol?
Jag blir lite skeptisk... Men Hypad!!! :D:D:D

så länge man inte är lobotomerad så går det nog rätt bra ska du se


signatur

God is dead

Medlem

Kan nog bli skoj

Medlem

Some of the features: Planned release in Q1 2012
Matchmaking system
Focus on 5v5 competitive play
Both Defuse (de_) and Hostage (cs_) map types confirmed!
eSports-oriented
Competitive and Casual modes
Ranked / ladder play for individuals and teams
Dedicated servers
Gameplay has elements similar to both CS:S and CS 1.6
Classic maps (with both minor and major modifications) include: Dust2, Dust, Aztec, Inferno, Nuke, Train
Molotov grenade: creates area of fire that slows players crossing through it
Decoy grenade: emits fake weapon firing sounds to confuse enemies about your position
Bullets penetrate some walls and objects like CS 1.6
Many changes to weapons, as well as new weapons
Classic gameplay: no ironsights
Beta in September or October (Unconfirmed)


signatur

God is dead

Medlem

Konsoler!?
En till uppdatering av ett urgammalt MOD från Valve?

Herre gud...

Inaktiv
123
Skriv svar