Hur fan stavar ni... ?!

Inaktiv
Hur fan stavar ni... ?!

Börjar bli smått orolig för vissa av medlemmarna här på FZ.

Här kommer några exempel;

"värkar" istället för verkar
"på värkar" istället för påverkar
"egenkligen" istället för egentligen

Listan skulle kunna göras lång men ni förstår vad jag menar.

Har ni fler exempel så kan ni ju skriva dem här tillsammans med korrekt stavning så kan vi hjälpas åt och lära av varandra.

För dem som inte orka läsa kan jag tipsa om att skriva i word och slå på rättstavning för att sedan använda Ctrl+c och Ctrl+v. Då bör det se bättre ut.

MVH


signatur

äldre än dig!

Medlem
Inaktiv

Vem bryr sig egentligen? Alla kan skriva fel och varje text brukar alltid innehålla fel. Så länge man fattar och förstår så ska man inte klaga på svenskan. Skriver fel ibland jag med.

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:

Vem bryr sig egentligen? Alla kan skriva fel och varje text brukar alltid innehålla fel. Så länge man fattar och förstår så ska man inte klaga på svenskan. Skriver fel ibland jag med.

Såklart man blir irriterad på folk som inte ens försöker stava korrekt. Det är ju en sak att ha problem, som dyslexi, men vad fan har du för ursäkt när du skriver "värkar" istället för verkar?

Aja, man kan väl inte förvänta sig så mycket från "metro swe" och "showerguy".

Medlem
Inaktiv

I´m smelling a troll..


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Obvious troll is obvious.

Testpilot
Medlem

Folk är för lata i skolan nu för tiden och lär sig aldrig stava rätt, jag tycker det är pinsamt att gymnasieelever inte ens kan skilja på så enkla saker som "värka" och "verka" eller "en" och "än".

Edit: Korrigerat, DET är vad som kallas skrivfel.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Folk är för lata i skolan nu för tiden och lär sig aldrig stava rätt, jag tycker det är pinsamt att Gymnasieelever inte ens kan skilja på så enkla saker som "värka" och "verka" eller "en" och "än".

Alla är inte perfekta. Uppenbarligen.
Stor bokstav mitt en mening vid benämningen av gymnasieelever?

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Zymac:

Folk är för lata i skolan nu för tiden och lär sig aldrig stava rätt, jag tycker det är pinsamt att Gymnasieelever inte ens kan skilja på så enkla saker som "värka" och "verka" eller "en" och "än".

Alla är inte perfekta. Uppenbarligen.
Stor bokstav mitt en mening vid benämningen av gymnasieelever?

Hahaha!

Medlem

Tråd låst.
Svårt att föra en diskussion utan diskussionsunderlag.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar