World of Tanks når 5 miljoner spelare

Robot
World of Tanks når 5 miljoner spelare

At least it didn't tank. Fler vitsar? Tanks but no tanks.

#world-of-tanks, #wargaming


Medlem
World of Tanks når 5 miljoner spelare

Imponerande siffror för 1 server


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Avinstallerat sedan ett antal månader. Uruselt och bevisar varför spel ska balanseras och inte gå efter någon sorts idiotisk "realism" som ändå inte är realism (förutom om man kan få spela 5 shermans mot 1 tiger)

Skitspel av dåliga utvecklare som inte kan ha kostat dom alltför mycket att utveckla

free2play? Mer pay4win

Medlem

Gott, roligt spel men inget som fungerar om man inte köper prem så jag la ner det.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Avinstallerat sedan ett antal månader. Uruselt och bevisar varför spel ska balanseras och inte gå efter någon sorts idiotisk "realism" som ändå inte är realism (förutom om man kan få spela 5 shermans mot 1 tiger)

Skitspel av dåliga utvecklare som inte kan ha kostat dom alltför mycket att utveckla

free2play? Mer pay4win

Pay 2 win, indeed.

När man kom till medium klassen så var man rätt smekt om man inte betalade premium.

Medlem

Detta spelet sög värkligen

Medlem

Problemet är att det kräver mycket tid investerat i detta. Annars fattar man inget. Jag orkade liksom inte, det kändes inget roligt under upplärning, bara bökigt och komplicerat menyklickande men jag kan tänka mig att det finns mycket att gilla om man pallar hänga i.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag gillar det skarpt. smekt om man inte har premium till medium klassen? Förstår inte.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Jag gillar det skarpt. smekt om man inte har premium till medium klassen? Förstår inte.

ja eller hur?

Inaktiv

Du måste ha premium för att ta dig någonstans "3kr per dag", sen så är det en smak sak angående balanseringen. Dock har den förbättras betydligt sedan release. Folk stör sig på att möta större tanks och visst är det irriterande men samtidigt är det döds tråkigt om man själv spelar en Tiger och aldrig möter Shermans.

Man måste sätta sig in i sin klass och anta rätt roll annars går det inte och du dör på 5 sekunder. Heavy tankar och pushar fronten, medium tanks är prickskyttar och flankar fienden medans light tanks scoutar för laget och artilleriet.

Har nu lirat alla klasser i "end tier" och kan säga att det blir inte lättare om du sitter i en Maus eller Sherman, spela fel och du exploderar snabbt. Det sagt så är medium tanks min favorit!

Skrivet av Touhatsu:

Avinstallerat sedan ett antal månader. Uruselt och bevisar varför spel ska balanseras och inte gå efter någon sorts idiotisk "realism" som ändå inte är realism (förutom om man kan få spela 5 shermans mot 1 tiger)

Skitspel av dåliga utvecklare som inte kan ha kostat dom alltför mycket att utveckla

free2play? Mer pay4win

Rage? Spelet är en succé, tråkigt att du hatar det. Dock så är det inte pay4win, allt är jämställt förutom att du kan ha sisådär 20% mer armor penetration med guld ammunition, men det skulle kosta runt 50kr per dag vilket 99% av spelarna inte tycker är värt.

Med premium så går det helt enkelt fortare att farma. Men som jag sagt, spelet blir ingen barnlek för att du sitter i en Tiger, tvärtom så får du fortfarande stryk av fiendens motsvarande pansarvagnar.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Kanske dags att man kikar på det igen.
Det lär väl säkert ha tillkommit något nytt sedan betan!

Medlem

Visst, massor med nya saker sen betan. Det som fortfarande gör att jag inte vill spela det är hur detection systemet (inte) fungerar. Känns lagomt roligt när man dör för hundrade gången pga av tanks som helt plötsligt cloakar och blir osynliga, eller som uppenbarar sig i närheten av dig, kan vara allt från små fjuttiga lights till maxade heavies. Hit systemet är ju också helt flippat ibland, klockrena träffar, även ibland på tanks som inte ska ha en chans mot dig, dingar skott.

Medlem

Tier 7 går utan premium iallafall, tier 8 till viss del om du inte dör nästan direkt var runda.

Medlem

5 miljoner? Nåt att tanka på.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Jag har ingen regelbunden MMO just nu så jag lägger ut pengar för premium utan dåligt samvete

Medlem

Mja pay2win är väl lite sådär, visst det går riktigt segt om du inte har premium men det går om man kan spela:P

Sen å andra sidan så gilalr väl jag inte heller Premium Tanks (Löwe *host* host*) , jag har faktiskt kört på ett premium-konto i några månader (inte köpt några onödiga premium tanks dock), men så farligt dyrt är det inte , ligger på en dryg hundralapp.

För övrigt så är det ett helschysst spel:)

Medlem
Skrivet av tRevz:

Visst, massor med nya saker sen betan. Det som fortfarande gör att jag inte vill spela det är hur detection systemet (inte) fungerar. Känns lagomt roligt när man dör för hundrade gången pga av tanks som helt plötsligt cloakar och blir osynliga, eller som uppenbarar sig i närheten av dig, kan vara allt från små fjuttiga lights till maxade heavies. Hit systemet är ju också helt flippat ibland, klockrena träffar, även ibland på tanks som inte ska ha en chans mot dig, dingar skott.

My thoughts exactly.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Jag gillar det skarpt. smekt om man inte har premium till medium klassen? Förstår inte.

precis, som om man plötsligt blev ömtåligare eller nåt... Jag känner ingen som lägger pengar på guld-ammo, det skjuts för mkt i spelet så det blir så jäkla dyrt.

Medlem

Ytterst får som använder gold ammo, kanske 1% om ens det i randoms. I clanwars däremot används det väl en del,

Medlem

Spelar aktivt och gillar´t! Matchbalanseringen kan vara lite skum ibland men annars är det riktigt bra.

Medlem

Spelar ingen roll vad för andel av % som ni har för er endast betalar för saker i spelet, om det finns saker att köpa för irl pengar som ger dig en fördel mot andra spelare, då är det pay2win.

Medlem

Låter som att många av de som har invändningar mot spelet knappt spelat det eller har fått en helt galen bild av det. Pay to win? Ptja om du använder guld-ammo i random-matcher så är det väl så, men hur många gör det?

Premium är definitivt inget nödvändigt. Visst går det lite trögt att få ihop credits på Tier 7 och högre, men då är det bara att glatt sätta sig i sin Tier 5 tank och lätt dra in lite stålar att spendera på sina lite dyrare tanks.

I klanmatcher används dock guld-ammo, något som (så som jag uppfattat det) betalas av klanen, såvida klanen har tagit över vissa delar av världskartan som genererar guld åt klanen. Så inga pengar behöver man lägga ut där inte.

Realismen är givetvis balanserat till gameplayets fördel. De flesta av tanksen stötte aldrig ens på varandra i krig, och hur kul skulle det vara att köra omkring helt ensam i en tank som utvecklades ett antal år efter att kriget tillochmed tog slut? O_o Deras fokus på realism landar nog på armor och träffområden, hur pass vinklad armor är, kalliber, penetration, modul-skada (motor, kanon, etc). Ett spel som fokuserar på att vara 100% realistiskt skulle vara pisstråkigt, eller vill ni sitta och enbart ladda om pansarvagnens kanon en hel runda?

Skulle man gå ytterligare ett steg och ta med de olika vagnarnas fel och brister så skulle folk nog slita av sig håret av ilska.. för visst vore det underbart trevligt om KV-2ans torn inte gick att rotera om inte tanken stod stilla och helt plant, eller om ferdinands motorer överhettades och exploderade i uppförsbackar om man gasade fullt.. härliga verklighet..!

Spelet är dock inte helt utan flagor. Spottingsystemet har sina brister ibland och matchmakingen kan få till obalanserade matcher lite då och då, men ofta beror det ändå på spelarna hur matcherna slutar. Jag har vänt en match där jag var ensam kvar mot 6 pers så inget är omöjligt, bara man har tur och möter lite puckon

Det folk betalar för i spelet är tid. Premium-kontot gör att du drar in lite extra xp och credits och därmed sparar en del grind-tid. Möjligheten att konvertera xp för guld är också bara en tidsbesparing och ger dig absolut inget extra för pengarna, snarare bara lite bekvämlighet. Du tjänar inget (såvida du inte kör klanmatcher, där alla ändå kör Tier10 typ) på att så snabbt som möjligt rusa ner till en högtier-tank. Vissa matcher ligger du i topp, andra längre ner på listan och får en lite tuffare match framför dig. Gameplayet skiljer sig rätt rejält beroende på tier och jag måste säga att jag har betydligt roligare i Tier2 eller Tier5-rundor där matcherna är lite rappare än högtier-matcher, så att rusha ner för tech-träden finns det inte direkt någon anledning till

Skrivet av korosuu:

Spelar ingen roll vad för andel av % som ni har för er endast betalar för saker i spelet, om det finns saker att köpa för irl pengar som ger dig en fördel mot andra spelare, då är det pay2win.

Svart och vitt var det ja, inget däremellan.

3e
Medlem

Spelar för clanen SVEA, vi äger för närvarande halva Sverige... give or take.

Håller inte med alls vad många säger här. Känns som många här bara inte lärt sig spel och gav upp. Lär man sig spela med en tank kan man göra en hel del.
Apporpå guld ammo... Det används nog 0.5 % om inte mindre i Random-matcher. I Clanwars däremot är det bara guld som gäller. Har man territorier löser sig dock detta oftast.

Men egentligen så får man tänka på att spelet är gratis OM man inte själv beslutar sig för att köpa premium. Vill ni inte betala så är det er loss. Precis som att betala en månads WoW, EQ eller vilket annat MMO som helst.
Sluta gnäll och skjut ut någons ammo rack istället. Pang pang bara.


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

Medlem

Gillade idén bakom spelet... men ingenting "klickade" för mig. Spelet i säg är inte särskilt roligt då det endast behövs den mest grundläggande taktik för att spelas... det tar inte lång tid innan alla matcherna börjar kännas exakt likadana på grund av detta. Nästan ingen variation alls.

Att man sen *kan* köpa bättre ammo etc. för pengar (om folk gör det eller inte är rätt oväsentligt i min mening) gör inte saken bättre.

Nej... det här hade kunnat vara ett spel för mig, men vill jag ha min "tank fix" så spelar jag hellre Forgotten Hope 2 i väntan på Red Orchestra 2.

Medlem

Imponerande siffror för ett spel jag inte kunde vara mindre intresserad av


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av QueloR:

Imponerande siffror för 1 server

Unholy crapowitzer! är det sant? wuuut eve ligger i lä då..

Medlem
Skrivet av xdennan:

Detta spelet sög värkligen

ungefär som din stavning mao..

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av korosuu:

Spelar ingen roll vad för andel av % som ni har för er endast betalar för saker i spelet, om det finns saker att köpa för irl pengar som ger dig en fördel mot andra spelare, då är det pay2win.

Svart och vitt var det ja, inget däremellan.

2+2 =4.

Betala riktiga pengar för att få en edge mot andra spelare som inte betalar = pay2win.

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av QueloR:

Imponerande siffror för 1 server

Unholy crapowitzer! är det sant? wuuut eve ligger i lä då..

Asså. Inte 5 miljoner, utan deras rekord på 170 k spelare på 1 server


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Gillar det, spelat det lång tid, kör ej premium, köpte en premium-tank dock och det var det. Men det funkar bra ändå, har snart min Maus =D

Ska ju dock påminnas att det har rådit stor speltorka dem senaste åren, med en massa konsolhalvfjärs spel.

12
Skriv svar