Kan inte spela vissa spel online - Tele 2 Internet

Medlem
Kan inte spela vissa spel online - Tele 2 Internet

Jag har Tele2 bredband 100Mb som kopplas direkt ifrån väggen till antingen en router eller data/ps3.
Tele2 skickade med en router av märket Netgear EVG2000 men med Tele2 loggan på.
Jag har inga problem med att spela eller ladda hem FW uppdateringar eller spel patcher några spel som jag har stött på. Ett är Burnout Paradise och ett annat är Battlefield Bad Company 2 patch 1.05 som vägde in på hela 1752Mb. Jag kan ladda hem hela filen till 99% sedan så stannar den och tillslut kommer det ett felmeddelande och en felkod. Felkoden betyder att det är något problem med portarna eller trafiken. Jag ringde idag till Sony och han sa inget som jag redan inte visste men han mailade mig detta iallafall.

***************************************************
Undersök gärna om du märker någon förbättring om du byter mellan trådbundet och trådlöst nätverk.
En router har som standard två olika DNS konfigurationer. Undersökt därför att inget har blivit ändrat i din router av misstag.
Information om hur du återställer standardinställningar hittar du i din routermanual.

Har du följande uppkoppling
Modem till Router till PlayStation 3 och det misslyckats, kontrollera då om det fungerar Modem till PlayStation 3.

Då kan vi felsöka om det är ett routerproblem eller PlayStation 3.

Är det din router som ställer till med problem, kontrollera då att dens säkerhetskonfiguration är korrekt.

Följande portar ska vara öppna:

TCP: 80, 443, 5223 og UDP: 3478, 3479, og 3658.

OBS: Dessa portar är bara till PlayStation Network. Andra portar kan användas av olika speltillverkare.

Kontakta speltillverkaren om ett spel inte fungerar online.

Fungerar din anslutning korrekt?

Du kan kontrollera detta genom att gå till Settings à Network settings à Test of Internet connection.

Under NAT-typ ska det stå siffran 2 eller mindre. Får du resultatet – eller 3 så beror detta på att din router inte skickar igenom trafiken korrekt. En port eller brandvägg blockerar.

Vi har tyvärr ingen guide på hur du ska konfigurera din router. Du måste kontakta din routersupport om du inte vet hur din router fungerar.
************************************************

Jag har öppnat alla dessa portar och även satt DMZ i på läge med ps3ans ip nummer men ändå så fungerar det inte.
Provade 4 gånger igårkväll med BF BC 2 patchen men samma visa hela tiden den stannar på 99%. Så idag när jag vaknade så kopplade jag kabeln direkt till ps3an och skippade routern. Och ja då fungerar det att ladda hem de båda patcherna.

Ringde tele2 och beskrev problemet för dem. De visste direkt var det var för fel. Tydligen så fick Tele2 reda på detta problemet med sina routrar Netgear EVG2000 redan i början av April och har ännu inte hittat något sätt att lösa det på men de sa att de jobbar på det.
Så det enda sättet är att koppla ur routern och rätt in i PS3an när man ska ha hem patchar som stannar på 99%. Eller för att kunna spela online.

Jag har ju voip i routern med för telefonens skull, men byter jag ut tele 2 routern mot min gamla belkin router så fungerar allt som det ska förutom att jag inte har någon telefon då.

Så jag undrar helt enkelt om det finns någon därute som är en fena på nätverk och kan tala om för mig ifall jag skulle kunna använda båda mina routrar på samma gång och hur jag isåfall ska konfigurera dem?
Jag tänker mig att bara använda tele2 routern för telefonen och min belkin till datorerna,tv-spelen mm.
Tacksam för svar Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Problemet med routers är att all data som som kommer till din router skickas ut till alla datorer eller dylik som är kopplade till den, samma sak gäller när du skickar filer, all data skickas då från din dator till alla datorer eller saker som är kopplade till routern men även ut till internet. Detta är varför en router är ineffektiv eftersom det skapar kollisioner i alla kablar, speciellt om du laddar ner på en dator och försöker spela på en annan så kommer du se att du kan få "packet loss"

Testa att låta alla andra enheter vara ifred och ladda ner uppdateringar från andra källor, torrent eller direkt nerladdning mm, du kan även stänga av antivirus/brandvägen ett tag bara.
Skulle detta inte funka så har du troligen ett problem med routern och du bör kontakta tillverkarna om hjälp.
Hoppas detta hjälper

Medlem

Tror du blandar ihop router med hub: http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4tverkshubb

Skrivet av DachmanX:

Problemet med routers är att all data som som kommer till din router skickas ut till alla datorer eller dylik som är kopplade till den, samma sak gäller när du skickar filer, all data skickas då från din dator till alla datorer eller saker som är kopplade till routern men även ut till internet. Detta är varför en router är ineffektiv eftersom det skapar kollisioner i alla kablar, speciellt om du laddar ner på en dator och försöker spela på en annan så kommer du se att du kan få "packet loss"

Testa att låta alla andra enheter vara ifred och ladda ner uppdateringar från andra källor, torrent eller direkt nerladdning mm, du kan även stänga av antivirus/brandvägen ett tag bara.
Skulle detta inte funka så har du troligen ett problem med routern och du bör kontakta tillverkarna om hjälp.
Hoppas detta hjälper

Medlem

Jo titta det gjorde jag, ber om ursäkt, hade inte fått mitt morgonkaffe så hjärnan var inte direkt vaken
Hur som helst, testa att ladda ner från en annan källa och kanske ett annat format, uppdatera drivrutiner, stäng av brandvägg, virusskydd eller liknande. skulle detta inte lösa problemet så är det routern som är problemet.

Medlem

Var återigen i kontakt med Tele2 idag för att få hjälp med min router/gateway EVG2000. Svaret jag fick av dem är att de inte kan hjälpa mig, de kan inte ta emot en felanmälan och de kan inte häva abonnemanget heller. Jag sa som det var att jag hade köpt spel för flera tusen kronor som nu bara ligger och samlar damm pga att jag inte kan spela dem. Jag frågade ifall de kunde skicka ut en tekniker som kunde hjälpa mig men det kommer aldrig att hända att de gör de svarade dem. Så nu sitter jag här med en internettjänst som inte fungerar och tydligen är felet mitt enligt Tele2 och jag får skylla mig själv som valde dem som internet operatör. Till råga på allt så tyckte de att jag skulle ta kontakt med Netgear och fråga om de kunde hjälpa mig eller till Sony. De sa också att egentligen är det ju Tele2 som ska fixa detta men att dem inte kunde det. Asså fan vilket jävla företag.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Update 2011-09-16

Har nu återigen varit i kontakt med tele2 och döm om min förvåning när de plötsligt kläcker ur sig att det går att fixa problemet genom att skaffa en switch. Hmm man tycker att det kunde de sagt lite tidigare. Jaja, jag ska prova att sätta en switch först och sedan routern efter och se om det hjälper. Men först måste jag skaffa en billig och bra switch. Någon som har något tips?


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar