Datorn starta inte hjälp!

Medlem
Datorn starta inte hjälp!

Min kompis fick en ny dator från komplett för ungefär 2 1/2 månad sen. Han fick en notice av nvidia att uppdatera drivrutinerna till sitt 550 ti, han uppdatera och allt går bra tills nästa gång han sätter på datorn då han får ¨¨blue screen¨¨ det stå nåt om att windows har förhindrats att starta för det kan skada hårddisken. Vi försöker formatera och starta datorn geneom safe mode o all annan skit som går. MEn datorn vägra starta. Det går ens inte att formatera vid skiva, då det kommer blue screen ! snälla hjälp eller är det bara att skicka den till komplett på garantin ? Vad tror ni felet är ? Är det hårddisken allt hänger på ! tack i förhand !

Medlem

Skriv exakt/ta kort på vad som står på den blåa skärmen så kanske jag kan stå till tjänst


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

min polare hadde samma problem, det är en hårdvaru fel, i hans fall var det HDD som strulade, men här skulle jag lägga en gissning på Gfx då senaste nvidia drivers var deffekta och fick Gfx att överhetta. så testa med de 2 saker först och se vad ni får för resultat


signatur

I got an offer you cant refuse!

1
Skriv svar