Origin krävs för att köra Battlefield 3

Medlem

Deal-breaker för mig. Hoppas folk förstår att man inte borde behöva Origin för att spela BF3, det är ett sätt att skaffa användare till en platform som säljer spel, inget annat.

Nej jag kan helt enkelt inte acceptera att installera ett program på min burk för den kan överbelastas
med ett till program.

Det är ju trots allt 50mb minne och jag har ju bara 512.

För övrigt så tänker jag aldrig köpa ett spel mer som endast kommer i box för jag kräver att alla spel skall släppas genom Outlook Express

Vi installerar ju trots allt apps,program,kör scripts, etc etc varje dag på burken så jag kan inte greppa vad som är så otroligt ont med att det måste göras. Visst hade det varit bekvämt att ha det på Steam men jag förstår att EA ser detta som en möjlighet att försöka konkurrera med Steam. Många har ju försökt och misslyckats men med en titel som BF3 i bältet kanske de lyckas.. who knows..

Medlem
Skrivet av Gents|VonAberg:

Nej jag kan helt enkelt inte acceptera att installera ett program på min burk för den kan överbelastas
med ett till program.

Det är ju trots allt 50mb minne och jag har ju bara 512.

För övrigt så tänker jag aldrig köpa ett spel mer som endast kommer i box för jag kräver att alla spel skall släppas genom Outlook Express

Vi installerar ju trots allt apps,program,kör scripts, etc etc varje dag på burken så jag kan inte greppa vad som är så otroligt ont med att det måste göras. Visst hade det varit bekvämt att ha det på Steam men jag förstår att EA ser detta som en möjlighet att försöka konkurrera med Steam. Många har ju försökt och misslyckats men med en titel som BF3 i bältet kanske de lyckas.. who knows..

Vad många är oroliga för är att den här trenden kommer sprida sig till andra utgivare och om varje utgivare skulle kräva en egen klient kommer det bli en del klienter som inte bara tar cpu kraft utan också kan vara en väg in i den egna datorn. Andra har ingen som helst lust att ha sina spel lagrade på olika tjänster, de vill ha dom lagrade på ett och samma ställe (oavsett om det är Steam eller ej).

Det verkar som vissa här tycker Origin funkar jätte bra medan andra anser att det är rena skräpet eller inte funkar lika bra som till exempel Steam. Oavsett vilket så finns det ingen som helst anledning att kräva tjänster av den här typen, det handlar bara om kontroll och pengar. Så länge en väldigt stor del inte bryr sig för fem öre kommer vi få se den här kontrollen ändra spelen som vi ser dom idag till att bli något helt annat om bara något eller några år (Capcom har redan börjat dela upp sina spel i mindre delar) där vi, det vill säga köparna, kommer få mindre och mindre för vad vi betalar för.

Medlem

Så folk gnäller mest för att man hellre vill att ett program startar ett annat än ett annat program som startar det?

Vore ju bättre ifall man skippade sådana där saker öht och gör som på den gamla goda tiden och hade antingen en genväg på skrivbordet, eller en i startmenyn. Sen kunde man starta spelet med en egen klient istället för att behöva gå via något annat.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Gents|VonAberg:

Det är ju trots allt 50mb minne och jag har ju bara 512.

Du får nog räkna med lite mer än 50. Origin ligger närmare 70-80 i minnesanvändning.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Inaktiv

dom kunde kodat skiten i assembler, så det inte tagit mer än 512kb minne..

Medlem
Skrivet av Gents|VonAberg:

Det är ju trots allt 50mb minne och jag har ju bara 512.

Lycka till med att spela BF3 med 512 MB RAM.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar