Rage använder sig av Steamworks

Robot
Rage använder sig av Steamworks

Steam hjälper Id Software att sätta igång sin postapokalyps.

#battlefield-3, #ea, #bethesda-softworks, #id-software, #rage


Medlem
Rage använder sig av Steamworks

Skitbra...

Medlem

Ingen skada skedd

Medlem

Helt rätt med Steam.

Medlem

Nej omg steam... varför kan inte det komma på origin som jag har alla andra spel på.... (Sarcasm)

Blev så trött på höra på alla som QQ över BF3 på origin. jag säger Spela roll!

Medlem

Åh nej, de tvingar mig att använda en mjukvara, nu blir det bojkott, sånahär fasoner tolererar vi inte! Jag vill bara ha spelet på skiva!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Steam??? Va?? Aldrig! Jag har ju alla mina spel på Origin! BOJKOTT! *wuuäää wuuäää, gråter*


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

DRM suger oavsett i vilken skepnad det kommer. Vare sig det är Steam, Origin eller något annat hopkok så är resultatet det samma; vi har inget att vinna och allt att förlora på det.

Medlem

Ogillar när spel, utanför tjänstens egna, KRÄVER tjänsten. Spelar ingen roll om det är Origin eller Steam. Skillnad för mig är väl att jag redan har de flesta av mina spel (alla som jag inte har på skiva/skivor) på Steam. Detta kommer inte påverka mig.

Däremot så kollade jag in Origin i går... och det är troligen det sämsta skitet jag någonsin sett. Värre än GfWL månne? Mycket talar för det i dagsläget.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

DRM suger oavsett i vilken skepnad det kommer. Vare sig det är Steam, Origin eller något annat hopkok så är resultatet det samma; vi har inget att vinna och allt att förlora på det.

Jag tycker att jag har vunnit jäkligt mycket på att använda Steam. Inte bara finns de flesta av mina spel samlade på ett ställe utan behov av skivor, jag har även samlat många av de personer jag regelbundet spelar online med OCH slipper oroa mig över att missa någon patch etc. Steam gör det även smidigare att komma åt DLC och leta upp guldkorn på indiescenen.

Det finns såklart nackdelar även med Steam, vissa stora sådana till och med. Jag håller dock inte med om att vi som konsumenter inte har någonting att vinna på en sådan tjänst.

Medlem

Ja så ska det låta! Det här är positiva nyheter! kan jag köpa Rage över steam och behålla min portfolio över spel (BF3 och EA försöker tvinga över mig till en konkurrent vilket jag vägrar)

Medlem

Självklart är det dumt att man måste använda sig av Steam om man inte gillar det.
Fast att jämföra Origin med Steam är också väldigt fel.
Steam har existerat i flera år och gillas av väldigt många, medan Origin är ett nytt initiativ som kommer in som en kil på marknaden och förstör vår valfrihet ännu mer. Valve har, till skillnad från EA varit innovativa och ett bra föredöme i branschen. Origin kommer aldrig någonsin kröka ett hår på Steam, just därför att EA har en gammalmodig och rutten företagskultur. Hur många olika distributionsplattformar med exklusiva AAA-titlar tycker ni behöver tillverkas för att ni ska börja tycka det är dåligt? Jag tyckte det räckte med att Steam gjorde det i enstaka fall, men Origin är ett skämt som kommer från ingenstans och separerar spelarna ännu mer.

Medlem
Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Självklart är det dumt att man måste använda sig av Steam om man inte gillar det.
Fast att jämföra Origin med Steam är också väldigt fel.
Steam har existerat i flera år och gillas av väldigt många, medan Origin är ett nytt initiativ som kommer in som en kil på marknaden och förstör vår valfrihet ännu mer. Valve har, till skillnad från EA varit innovativa och ett bra föredöme i branschen. Origin kommer aldrig någonsin kröka ett hår på Steam, just därför att EA har en gammalmodig och rutten företagskultur. Hur många olika distributionsplattformar med exklusiva AAA-titlar tycker ni behöver tillverkas för att ni ska börja tycka det är dåligt? Jag tyckte det räckte med att Steam gjorde det i enstaka fall, men Origin är ett skämt som kommer från ingenstans och separerar spelarna ännu mer.

Så du får mindre valfrihet när fler företag öppnar upp för digital distrubution? Hur tänkte du nu?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Inga problem här


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Fairfax:

DRM suger oavsett i vilken skepnad det kommer. Vare sig det är Steam, Origin eller något annat hopkok så är resultatet det samma; vi har inget att vinna och allt att förlora på det.

Jag tycker att jag har vunnit jäkligt mycket på att använda Steam. Inte bara finns de flesta av mina spel samlade på ett ställe utan behov av skivor, jag har även samlat många av de personer jag regelbundet spelar online med OCH slipper oroa mig över att missa någon patch etc. Steam gör det även smidigare att komma åt DLC och leta upp guldkorn på indiescenen.

Det finns såklart nackdelar även med Steam, vissa stora sådana till och med. Jag håller dock inte med om att vi som konsumenter inte har någonting att vinna på en sådan tjänst.

Om inte DRM-delen varit så starkt integrerad med resten av tjänsten hade jag kunnat hålla med dig men som det ser ut nu så är Steam, som helhet, ett riktigt bottennapp. Visst kan man tycka att det är bra att ha spelen samlade på ett ställe och slippa skivor men sett till det faktum att man inte bara är beroende av en internetuppkoppling för att komma åt dem utan också är beroende av ett företags överlevnad för att ha tillgång till de spel man betalat för så måste jag säga att det negativa vida överstiger de eventuella vinningar man gjort.

Inaktiv

Jag har alla spel jag äger inlagda i spellistan på steam.
Att kunna chatta och surfa på FZ, även när man är in game, är för imba för att kunna bytas bort ;]
Att man sedan slipper använda sina dvd/cd när man registrerat det på steam är ju också ovärderligt enligt mig. Då slipper man ju cracka dem själv bara för att man är för lat för att shuffla skivor

Medlem

Jag tycker att man ska ha rätten att få välja om man vill ha det till steam eller inte.
Dålig stil enligt mig, men de är ju inte ensamma.
Som tur är kräver inga av mina absoluta favoriter programmet.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

men sett till det faktum att man inte bara är beroende av en internetuppkoppling för att komma åt dem utan också är beroende av ett företags överlevnad för att ha tillgång till de spel man betalat

Du behöver inte tillgång till internet för att komma åt dina spel på Steam.
Och med tanke på Valves tillgångar så lär det dröja många år innan man behöver oroa sig över deras överlevnad. Som det ser ut idag så är de ett av de mer överlevnadsstarka företagen på marknaden. Man har mer att oroa sig över att DICE eller ID ska gå under än Valve.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Fairfax:

men sett till det faktum att man inte bara är beroende av en internetuppkoppling för att komma åt dem utan också är beroende av ett företags överlevnad för att ha tillgång till de spel man betalat

Du behöver inte tillgång till internet för att komma åt dina spel på Steam.

Är det verkligen så? Så vitt jag vet måste man logga in minst en gång för att komma åt spelen och det är en gång för mycket som jag ser det.

Skrivet av Vorheece:

Och med tanke på Valves tillgångar så lär det dröja många år innan man behöver oroa sig över deras överlevnad. Som det ser ut idag så är de ett av de mer överlevnadsstarka företagen på marknaden. Man har mer att oroa sig över att DICE eller ID ska gå under än Valve.

Det är en uppskattning man kan göra i dagsläget men det är ingen garanti på något sätt. Situationen kan förändras snabbt (de kan t.ex. köpas upp av ett annat företag). Om det överlever ett år eller hundra år spelar dessutom ingen roll då det inte förändrar det faktum att ens spelsamling är helt beroende av en extern part. Ett beroende som är skapat på artificiellt vis.

Medlem

Jag bara säger det.... Vem bryr sig om det finns på steam eller Origin... vill man spela skiten kvittar det var det finns.
Till dom som säger jag har alla mina spel på stem vill inte ha origin...

Buhu. .....

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av redgreenblue:

Självklart är det dumt att man måste använda sig av Steam om man inte gillar det.
Fast att jämföra Origin med Steam är också väldigt fel.
Steam har existerat i flera år och gillas av väldigt många, medan Origin är ett nytt initiativ som kommer in som en kil på marknaden och förstör vår valfrihet ännu mer. Valve har, till skillnad från EA varit innovativa och ett bra föredöme i branschen. Origin kommer aldrig någonsin kröka ett hår på Steam, just därför att EA har en gammalmodig och rutten företagskultur. Hur många olika distributionsplattformar med exklusiva AAA-titlar tycker ni behöver tillverkas för att ni ska börja tycka det är dåligt? Jag tyckte det räckte med att Steam gjorde det i enstaka fall, men Origin är ett skämt som kommer från ingenstans och separerar spelarna ännu mer.

Så du får mindre valfrihet när fler företag öppnar upp för digital distrubution? Hur tänkte du nu?

Valfriheten blir mindre på det sättet att man inte får konsumera spelet på det sättet man vill. Att vara låst till en viss distributionsplattform är bara korkat och inte en gynnsam form av konkurrens. Det korrekta hade varit att medvetet försöka göra spelet så tillgängligt så möjligt, inte så inlåst som möjligt.

Det är ju t.ex. en väldigt stor hets att göra spelen multiconsole som faktiskt försämrar spelen i många fall, men fördelen är att det når ut till större publik. Större publik = mer pengar och ökad tillgänglighet. Men i de fallen då spelupplevelsen inte alls behöver försämras och samtidigt nå en större publik, som att t.ex. släppa till olika distributionsplattformar för PC, så konvänder spelföretagen helt och verkar inte prioritera vår valfrihet/tillgänglighet alls! Nu kan man inte ens köpa spelet fysiskt utan att behöva blanda in skräp-Origin. Varför accepterar vi dåliga förändringar och mobbar ut de som faktiskt påpekar galenskapen?

Medlem
Skrivet av onliner72:

Vem bryr sig om det finns på steam eller Origin

Jag gör. Mest pga att Origin är en extremt tasktigt optimerad vara. Kollade in den igår och började nästan gråta över alla brister och fel. Så i dagsläget hade jag hellre hoppats på GfWL än Origin... och GfWL är en otäck jävla sörja.

Medlem

Fan vad bra! Då slipper man hålla på fippla med massa skivor o leta patchar etc.. Gillas starkt!

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av onliner72:

Vem bryr sig om det finns på steam eller Origin

Jag gör. Mest pga att Origin är en extremt tasktigt optimerad vara. Kollade in den igår och började nästan gråta över alla brister och fel. Så i dagsläget hade jag hellre hoppats på GfWL än Origin... och GfWL är en otäck jävla sörja.

Tjänsten har precis släppts.

Medlem

Fan nu måste jag ju bojkotta Rage! Skitockså!


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Tjänsten har precis släppts.

Det vet jag också att den har. Jag minns också hur Steams start var ett totalt misslyckande. Men att tjänsten är ny gör det inte ok att den är så fruktansvärt usel.

Medlem

Yay! Synd att Skyrim kommer använda GFWL bara.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Ett trist men förutspått beslut.

123
Skriv svar