Byggt dator, problem

Medlem
Byggt dator, problem

Tjena! nyligen satt ihop min första dator, men har stött på lite problem!
När ja ska starta datorn så går den igång men startar om sig igen efter 1 sekund, sen håller den på så, har jag för klent nätagg, eller vad kan de vara för fel?

min specc är:

Nätagg; Corsair CX 600W V2 80+

Moderkort; MSI H67MA-E35 REV B3

Cpu; Intel Core i5 2500 3,3GHz

Minne; Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3

Grafikkort; Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5

är inget geni på datorer, hjälp =(

Medlem

Har du kollat om processor fläkten sitter fast? Hade ett liknade problem en gång i tiden då, fläkten inte satt fast med dessa fyra pinnar bara tre satt helt fast så den startade bara om
( Länge sen jag byggde en dator) Men annars kolla på sweclockers. De brukar vara kungar på felsöka.

Medlem

Kolla så att du har satt i rätt strömkablar till moderkortet. Det bör vara en 20 pinnars kabel och sedan en 4pinnars kabel som ska vara inkopplade till moderkortet. Dessa bör också inte sitta på samma kabel vilket många verkar ta fel på, då detta kan leda till liknande problem som du beskriver. Utan det bör vara 1 kabel med 20 pinnar samt 1 egen 4pinnars till moderkortet.
I övrigt så bör nätagget du valt utan problem klara driva dina komponenter.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Dina ram minnen sitter fel.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Nätagget räcker och blir över.

Får du ingen ljudsignal ifrån datorn (moderkortet) ? Olika "tutljud" brukar indikera vad felet är.
Dubbelkolla i manualen ang vad de tidigare i tråden sagt om elkablar/minne. Vanliga newbiefel.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar