Bilder från Spanien 2011

Medlem
Bilder från Spanien 2011

Hallå!

Då var man hemma i Stockholm igen efter en veckas skön semester i Spanien. Vi bodde i staden "Calella" som ligger ett tiotal kilometer bort från Barcelona. Calella är ett ställe för de som gillar att plaska i havet eftersom staden ligger längst kusten. Jag är inte alls förtjust i att bada, utan ville hellre bo i Barcelona där mycket historia och fina byggen finns. Vi tillbringade en hel dag i Barcelona och fick se en hel del. Det var helt klart veckans höjdpunkt.

Här nedan kommer några bilder med en kort beskrivning:

- Det stora torget i Calella. Finns massor av små butiker, restauranger och uteserveringar. Det var väldigt mysigt att gå omkring där på kvällarna då det var mycket liv med musik och allt möjligt.

- 5 kg Nutella!

- Godaste burgaren i Barcelona (hittills).

- "Arc De Triomf" kallas denna enorma porten.

- Ett verk som den otroligt berömda konstnären "Gaudi" låg bakom. Gaudi ligger bakom många kända verk i Barcelona som jag kommer visa längre ner.

- En väldigt fin gata i Barcelona som påminner en hel del om "Gamla Stan" i Stockholm.

- "Cathedral of Santa Eulalia".

- Den här byggnaden kallas för "Casa Milà" som Gaudi ligger bakom.

- Och här har vi såklart "Sagrada de Familia" som är Gaudi's kanske mest kända verk.

- Den långa kön till Sagrada de Familia.

- Taket inuti Segrada. Pelarna delar sig på toppen och ser ut som träd.

- Otroligt fina och färgglada fönster i Sagrada.

- En helhetsbild från insidan av Sagrada de Familia.

- Fina och lutande vägar i Calella.

- Ett nudistställe som jag *host*kikade ner på*host*.

- Fyren i Calella.

- Utsikt från fyren över hela Calella.

- Riktigt smakrik kyckling med knaprigt skal som jag och familjen åt till sista middag i Spanien.

- Påväg hem till Stockholm Arlanda!

Det var det!
Nästa gång blir det Italien.

/Walter

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Bilder från Spanien 2011

Snygg arkitektur, ingen tvekan.
Men oavsett bilder eller filmer eller andras ord, blir jag inte det minsta sugen på att resa dit själv. Skyller på skoltiden och spanska lektionerna, Den mest destruktiva undervisning jag någonsin fått. Språklektionerna skulle ju göra en mer sugen på att lära och besöka andra länder, men mina lektioner har för evigt förstört alla chanser att besöka Spanien, Mexico, etc....


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Snygga bilder, och jag märker att vi har gått i många liknande fotspår. Spanien är härligt, men bara för ett tag, sedan ser man alla problemen, men det ska vi inte ta upp här...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar