Den fantastiska alfabetsresan!

Redaktör
Ponny
Den fantastiska alfabetsresan!

Jag gillar spel, har faktiskt hundratals (lovar, endera dagen blir det en fotografisk genomgång av samlingen). Mitt problem är att jag påbörjar drösvis med titlar för att inte ens slutföra hälften. Det kan handla om brist på motivation, brist på tid, ofrivilliga pauser etc, etc. Men det är inte okej. Spel har en begynnelser och jag vill uppleva dom hela vägen till sluttexterna.

Jag gillar projekt. Uppenbarligen "gillar jag" att avbryta dom också. Men när nu "projekt träning" äntligen tycks fungera kan jag lika gärna påbörja ett "projekt spel" också. Jag tänkte beta av ett spel i taget, från A till Ö (nåja, Z kanske). Det lustiga är att ni får vara med och rösta om vilka spel jag ska välja. Vi kan kalla härligheten för "Den fantastiska alfabetsresan!".

I en annan tid, på en annan blogg påbörjade jag en liknande grej. Då hann jag bara beta av A (Alundra) och påbörja B (Baldur's Gate) innan jag hamnade här. Men nu tar vi nya tag och nya "A:n". Vilket ska jag välja? Jag har valt fyra stiliga kandidater. Gör er röst hörd i kommentatorstråden, motivera gärna varför. Ni har till i morgon kväll klockan 23:59 på er. Och när jag är klar med det spelet fortsätter vi med B, nästan som en oändlig historia!

[ia=28941; large]
Något gammalt, något galet eller något läskigt (gånger två)?

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
"A" som i awesome

Personligen anser jag nog Amnesia om man gillar psykologisk skräck. Känslan när jag spelade Amnesia mitt i natten i ett kolsvart rum, med headset på och verkligen levde in mig i spelet... Vart att sitta och spela i perioder då jag vägrade pausa spelet då det vart läskigt just för att jag ville behålla känslan (vilket gjorde att mestadels spelade jag i ca 30-40min perioder innan jag behövde en 30min paus XD)
Och Alan Wake fann jag för enkelt och för lite variation på fienderna, Alice minns jag inte riktigt vad det var jag störde mig på när jag spelade det... Tror det var att jag störde mig på något med kontrollerna... Eller så var jag bara dålig
Och Actraiser är jag för ung för att ens ha hört talas om ^^

Medlem

Ett ord: Amnesia.

Medlem

Amnesia

will. scare. you. shitless.

Redaktör
Ponny

3-0 till Amnesia. Ganska "ospännande" hittills med andra ord, men desto mer spännande för mig personligen.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar