Rage använder sig av Steamworks

Medlem

Men ja vad bra! ännu ett "jag stoppar in spelet i cdrom, ska installera men nej, jag MÅSTE tanka det via steam FAST jag håller i skivan, så jävla sämst steam är.

Medlem

Så jävla kul med sarkasm grabbar haha orginellt och bra XDXDXDXD...

Christ...

Medlem

Jag kommer då inte köpa Rage nu. Köpte Duke Nukem Forever, ångrade mig då jag insåg att det var ett steamworks spel. Köper jag spelet på skiva vill jag INTE binda spelet till mitt steam konto och därigenom göra så spelet tappar sitt andrahandsvärde med 100%.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av v1lle3:

Tjänsten har precis släppts.

Det vet jag också att den har. Jag minns också hur Steams start var ett totalt misslyckande. Men att tjänsten är ny gör det inte ok att den är så fruktansvärt usel.

Om Steam bättrade sig lär Origin kunna göra det med.

Skrivet av Blavita:

Men ja vad bra! ännu ett "jag stoppar in spelet i cdrom, ska installera men nej, jag MÅSTE tanka det via steam FAST jag håller i skivan, så jävla sämst steam är.

Jag gissar att det var sarkasm, men för säkerhets skull: Det går att installera från CD/DVD också (annars skulle vi 8Mbit och lägre gå under).

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av v1lle3:

Tjänsten har precis släppts.

Det vet jag också att den har. Jag minns också hur Steams start var ett totalt misslyckande. Men att tjänsten är ny gör det inte ok att den är så fruktansvärt usel.

Om Steam bättrade sig lär Origin kunna göra det med.

Skillnaden var att Valve var pionjärer, EA är det inte. Så nej, detta är helt oförsvarbart.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av v1lle3:

Tjänsten har precis släppts.

Det vet jag också att den har. Jag minns också hur Steams start var ett totalt misslyckande. Men att tjänsten är ny gör det inte ok att den är så fruktansvärt usel.

Om Steam bättrade sig lär Origin kunna göra det med.

Skillnaden var att Valve var pionjärer, EA är det inte. Så nej, detta är helt oförsvarbart.

Skönt att jag (i alla fall för tillfället) inte behöver bry mig särskilt om dessa program då.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Same shit different name, jag har alla Half-Life, Portal och CS på mitt Steam Account, inget annat.. andra spel köper man i butik så man får lådan + kan sälja vidare + billigare.. bara dumt att köpa på steam, sålänge det inte är SUPER rea då är det okej, annars får dom/ni skylla er själva att ni köpt en drös spel på Steam och känna er tvugna att använda Origin ändå, vad trodde ni skulle hända i framtiden egentligen? Steam tar över världen? Nej..

Så länge det är inte super rea? Vilken dubbelmoral du har. Först är det fel på Steam sen är det okej att handla?

Medlem

Najs då kanske man kan köpa detta istället för BF3 då.

Här kanske vi får lite fördel med det också då vi kanske får achievements, cloud support, ranking eller stats. Till skillnad från Origin som bara är en greedy storefront med påklistrad chat.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Det står "Rage släpps till Windows, Xbox 360 och Playstation 3 sjunde september."

Medans i spelinformation står det "Release: 2011-10-07"

Lite fel eh?


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Det står "Rage släpps till Windows, Xbox 360 och Playstation 3 sjunde september."

Medans i spelinformation står det "Release: 2011-10-07"

Lite fel eh?

Jistanes vad tokigt det blev! Må mitt morgon-ägg&bacon imorgon bli lite burned in ze edges.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Najs då kanske man kan köpa detta istället för BF3 då.

Här kanske vi får lite fördel med det också då vi kanske får achievements, cloud support, ranking eller stats. Till skillnad från Origin som bara är en greedy storefront med påklistrad chat.

Eller så köper man båda. Vill man ha ett spel borde resten kvitta, iallafall såna här små bagateller

Medlem

Inte helt fel

Medlem

Sitter på ett instabilt trådlöst nätverk som då och då dör, gissa om det är kul när spel kräver att man är uppkopplad för att fungera...

Medlem

Så bra, det blir köp för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Det kanske kommer som en överraskning för många, men internet är framtiden, och det är där våra spel kommer att finnas. Alla speciella utgåvor med leksaker för vuxna barn kommer finnas så länge de tjänar pengar på det, tror inte det enbart kommer släppas enstaka spel på skiva i förlängningen, det kostar för mycket, precis som i musikindustrin.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

så jävla trist med alla DL klienter. Steam Origin och Live Games. kan det inte bara komm en? E-leg typ. alla spel alt kopplat till samma skit....

Skrivet av t4bb4rn:

så jävla trist med alla DL klienter. Steam Origin och Live Games. kan det inte bara komm en? E-leg typ. alla spel alt kopplat till samma skit....

Det kommer nog fler. De har sett att de stora pengarna ligger i att binda spelare till plattform.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

RAAAAAAAAAAAGE! Då måste jag använda Steam!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag skulle inte kalla Steam "DRM" .. okay.. det är en sak som du måste ha igång för att kunna spela ditt spel... men.. du kan ju alltid Köpa ditt spel i butik, retail
Ha skivorna i hand.
om det är ett Singleplayer spel, så kan du ju enkelt "cracka" spelet.. som är lagligt om du äger original skivorna...

Men då säger du "jag kan ju inte installera utan Steam".. använd dig av Phoenix 1.2... installerar spelet utan Steam.
Voila.

Sluta Whina.
Steam har sina fördelar och nackdelar. och nackdelarna är så nåra. så det är inte värt att börja grina.

Och med Origin.. herregud... Det går säkert också att bypassa... det är ju ett program på sidan... Som jag har gjort till mitt Alice:Madness Returns.. som använder ORIGIN, jag trixxade lite, och jag kör spelet utan det.

Samt med Ubisofts "DRM" .. Den är också Bypassbar.. Jag spelar Splinter Cell: Conviction online med mitt riktiga konto + Cd Nyckel.

Jag äger ju spelet, då har jag ju rätt att göra det... eller så tycker jag iaf.
if you don't like it, So.. Sue me.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Då jag personligen är en gedigen steamanvändare stör detta inte mig, men jag kan inte påstå att jag stödjer detta beslut trots allt. Jag hatar EA enormt mycket, och deras beslut att förstöra bf3 genom att göra det exklusivt till origin gör mitt hat endast starkare. Däremot kan jag inte påstå att Steamworks är en bra sak, det skulle bara peka på en dubbelmoral hos mig.

Skrivet av Blavita:

Men ja vad bra! ännu ett "jag stoppar in spelet i cdrom, ska installera men nej, jag MÅSTE tanka det via steam FAST jag håller i skivan, så jävla sämst steam är.

Nix, det måste du inte, läs mitt fantastiska blogginlägg om hur du löser problemet:

http://tiny.cc/zsuvu


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Varför måste spelen kräva dessa tjänster? Jag vill inte ha spel som kräver steam, origin eller gfwl!

Medlem
Skrivet av robineng:

Varför måste spelen kräva dessa tjänster? Jag vill inte ha spel som kräver steam, origin eller gfwl!

Det är dax för att vänja sig. eller börja spela på konsoll.
Det är sånt en PC gamer får leva med, när Spel utvecklarna anklagar PC Gamerna för "Piracy"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av robineng:

Varför måste spelen kräva dessa tjänster? Jag vill inte ha spel som kräver steam, origin eller gfwl!

Det är dax för att vänja sig. eller börja spela på konsoll.
Det är sånt en PC gamer får leva med, när Spel utvecklarna anklagar PC Gamerna för "Piracy"

Ja, det är sjukt. Inte blir spelen märkbart billigare heller när de distribueras digitalt. Någonstans är det en girig jävel som tar pengar som han/hon inte gjort sig förtjänt av. Mindre piratkopiering + färre mellanhänder borde rimligtvis innebära billigare spel, men icke. De bara fortsätter blåsa oss med sina bortförklaringar så att de kan ta mer betalt för mindre innehåll, och vi går på det gång på gång.

Är bara tvungen att checka, detta betyder att jag kan handla ifrån andra hemsidor och ändå vara tvungen att aktivera det på Steam, eller hur?

Isåfall ska jag göra en liten segerdans för att jag kan få spelet för $38 istället för 50€

Medlem
Skrivet av Den Lille Grisen:

Är bara tvungen att checka, detta betyder att jag kan handla ifrån andra hemsidor och ändå vara tvungen att aktivera det på Steam, eller hur?

Isåfall ska jag göra en liten segerdans för att jag kan få spelet för $38 istället för 50€

Ja, du kan köpa det på en annan sida och aktivera på Steam, om Spelet är Steamworks.. eller om spelet finns på Steam


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Usch. Att behöva aktivera sitt spel online för att spela det är ingen hit, spelar ingen roll om det är SecuROM, Steamworks osv. Slutresultatet är alltid detsamma, mindre frihet för användaren.

123
Skriv svar