Massiv Eve Online-bluff – Phaser Inc.

Eve är ett otroligt fascinerande spel, no doubt.

Medlem
Skrivet av torylva:

ännu en anledning varför jag hatar kapitalism

Jag tycker du ska slå upp ordet kapitalism innan du börjar hata saker.

Medlem

Vänta lite, EVE Online spelarna går på det här IGEN? Exakt samma bluff hände för ett par år sen då en kille startade en bank, höll den igång ett par månader sen stängde ner den och flydde med alla pengarna. :/


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Enligt spelets user agreement är detta fullt lagligt, är man så dum att man litar på folk man aldrig träffat för man nog skylla sig själv lite. Tycker dock inte det var direkt bra gjort av Phaser Inc. Smart men ändå stöld i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Farris:

Uhh vah?
280-350 000 svenska kronor.

Hur räknar ni?
Om vi ska räkna ISK-KR genom CCP's egna "pris" dvs att köpa ett 30 dagars PLEX (30 dagars game time) för 19.95 Euro, du kan då sälja detta PLEX ingame på marknaden för ISK, tror att median priset jsut nu är drygt 370 miljoner ISK för ett PLEX.

Så för enkelhetens skull,tar vi 5 PLEX @ 370 mil styck = 1.850 Biljoner.

Om vi då igen tittar på vad vi kan köpa från CCP I PLEX väg: Du kan köpa 6st PLEX för 105 Euro, då kollar vi Forex och ser att 105 Euro = 1 025,13 Kr.

Så var får ni 350.000 kr ifrån Fz?

Läste nyss EvE-News artiklen,

Det var 1.8 Triljoner

så då stämemr IRL penga värdet:P

Lite skillnad på 1.8 bil isk (tar några dagar att dra ihop om du vet vad du gör, eller mindre om du har tur/sysslar med annat) och 1.8 TRILJONER ISK

Lär dig matte innan du försöker räkna ut något. 5x370miljoner är drygt 1850 MILJARDER. Inte biljoner. Det är fan 6e klass matte det här.

Medlem

Det här är skitcoolt. EVE är verkligen intressant även om jag tyckte att det var rätt trist (spelmässigt) när jag provade det.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Eve är ett otroligt fascinerande spel, no doubt.

Helt klart att av de bästa någonsinn skapat! Jag ÄLSKAR EVE och möjligheterna man som spelare, som som ALLA spelare, har. Bara man gör något av det så kan man göra precis vad man vill - som artikeln visat.

Fy tusan va bra!
/ex-eve spelare

Inaktiv

Och som flera har sagt så är det en form av pyramidspel. Det är bara en annan form...

http://therumpus.net/wordpress/wp-content/uploads/2009/04/pon...

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Zpiritual:

CCP kommer inte göra det, upp till spelarna själva i så fall. Dock kommer dessa snubbar antagligen köpa nya konton, om de inte säljer ISKen till någon ISK-säljare och slutar spela/blir bannade dvs. Jag hade gjort det senare iaf, 200k är fina pengar

Varför skulle de behöva köpa nya konton? Allt de behöver göra är att trada isk till en ny karaktär LOL. Ja detta är lagligt, det är åt andra sidan inte lagligt att köpa/sälja saker för IRL pengar. Och dessa pengar är så enormt stora så CCP har koll på dem.

Sa inte att de skulle behöva köpa nya konton, sa att de troligen köper nya karaktärer annars kommer alla muppar som förlorat pengar "jaga" (lol) dom... kanske.

12
Skriv svar