Inga planer på att regionslåsa The Old Republic

Robot
Inga planer på att regionslåsa The Old Republic

Star Wars: The Old Republic kommer inte att släppas i vartenda hörn av världen vid releasen. Men Bioware lämnar inte spelarna i sticket och planerar inte att regionslåsa MMO-titeln.

#star-wars-the-old-republic, #world-of-warcraft


Medlem
Inga planer på att regionslåsa The Old Republic

Nu vill inte jag verka viktig eller dum men exakt vilken nytta har denna nyhet på en svensk sida skrivet på svenska ? Eftersom vi svenskar har ryggen fri?

Medlem

När kan man tänkas få nyheter om ett möjligt offline story-mode?

Medlem
Skrivet av zerof8:

Nu vill inte jag verka viktig eller dum men exakt vilken nytta har denna nyhet på en svensk sida skrivet på svenska ? Eftersom vi svenskar har ryggen fri?

Somliga måste alltid klaga...

Det finns ju faktiskt svenskar som är oversea o jobbar / pluggar som kanske sitter här o kollar med. Och om det inte är regionslåst så kan det även innebära att det är lättare för oss Svenskar att köra en US version om man vill spela med folk på US Servrar, o då är det la rätt så nyttig information även för svenskar boendes i Sverige.

Medlem

Låter kanon! Äntligen kan man lira me sina amerikanska polare utan att behöva 2 konton!

Medlem
Skrivet av ilduce:
Skrivet av zerof8:

Nu vill inte jag verka viktig eller dum men exakt vilken nytta har denna nyhet på en svensk sida skrivet på svenska ? Eftersom vi svenskar har ryggen fri?

Somliga måste alltid klaga...

Det finns ju faktiskt svenskar som är oversea o jobbar / pluggar som kanske sitter här o kollar med. Och om det inte är regionslåst så kan det även innebära att det är lättare för oss Svenskar att köra en US version om man vill spela med folk på US Servrar, o då är det la rätt så nyttig information även för svenskar boendes i Sverige.

Ja men nu är ju nyheten ändrad så det ser ju betydligt bättre ut än innan

Medlem

Personligen har jag redan en USA version förbokad så detta låter ju ändå mer praktiskt

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Personligen har jag redan en USA version förbokad så detta låter ju ändå mer praktiskt

Det finns ingen "EU version" eller "US version". Finns bara -en- version, och den versionen går att köra i valfritt land, och mot valfri server oavsett vart den ligger. Men självfallet rekommenderas att man spelar på en server som ligger nära där man själv bor. Bor man i Sverige och vill spela på server som ligger i USA, så får man räkna med att ha något högre ping.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Låter som det kan bli lagg problem

Moderator | Testpilot

Trevligt, kan jag spela med dem amerikanska vännerna utan problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Typhor:

När kan man tänkas få nyheter om ett möjligt offline story-mode?

Förmodligen aldrig iaf inte i swtor, desutom ser jag inte iden med offline läge i MMORPG's är ju som meningen att vara just det "Massive Multiplayer Online"

Men kommer vara mycket content som du kommer kunna spela singleplayer, hört att dem ska ha 1-2 hela planeter endgame som är inriktat på solo spelande.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Det finns ingen "EU version" eller "US version". Finns bara -en- version, och den versionen går att köra i valfritt land, och mot valfri server oavsett vart den ligger. Men självfallet rekommenderas att man spelar på en server som ligger nära där man själv bor. Bor man i Sverige och vill spela på server som ligger i USA, så får man räkna med att ha något högre ping.

Inget jag har problem med, har spelat mot US servrar i hela mitt liv så dessa 120-170ms ping istället för 50-70 är inget jag bryr mig vidare mycket om.

Moderator | Testpilot
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av darkthunder:

Det finns ingen "EU version" eller "US version". Finns bara -en- version, och den versionen går att köra i valfritt land, och mot valfri server oavsett vart den ligger. Men självfallet rekommenderas att man spelar på en server som ligger nära där man själv bor. Bor man i Sverige och vill spela på server som ligger i USA, så får man räkna med att ha något högre ping.

Inget jag har problem med, har spelat mot US servrar i hela mitt liv så dessa 120-170ms ping istället för 50-70 är inget jag bryr mig vidare mycket om.

Tragiska är ju det att skillnaden är rätt så stor.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Låter fint detta. Öppet för fler är alltid en fin egenskap.

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Typhor:

När kan man tänkas få nyheter om ett möjligt offline story-mode?

Förmodligen aldrig iaf inte i swtor, desutom ser jag inte iden med offline läge i MMORPG's är ju som meningen att vara just det "Massive Multiplayer Online"

Men kommer vara mycket content som du kommer kunna spela singleplayer, hört att dem ska ha 1-2 hela planeter endgame som är inriktat på solo spelande.

Den enda meningen med ett offline mode vore att jag kan gå och köpa min kopia för 500 eller vad det nu blir, sedan kan jag njuta av den säkerligen dåliga storyn utan att behöva betala flera hundra i månaden... jaja drömma kan man ju alltid

Medlem

Detta spel kommer utan problem bli en ordentlig wow utmanare. Är helt galet skoj!

1
Skriv svar