GC: Läckta Dota 2-bilder

Robot
GC: Läckta Dota 2-bilder

Ett kinesiskt Dota-lag har läckt, vad som sägs vara, fem skärmdumpar från Dota 2. Valve är antagligen inte stormförtjusta. Vi är det desto mer.

#nyhetstips, #valve, #dota-2


Medlem
GC: Läckta Dota 2-bilder

LÄNGTAR!

Medlem

Menyerna eller vad man ska kalla det såg inte direkt flashiga ut, men tror ända det är hästlängder bättre än HoN.


signatur

AYY LMAO

Moderator | Testpilot

Tycker det inte ser så mycket annorlunda ut än HoN via bilderna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Sen har jag inte riktigt förstått. Kommer spelet vara gratis att ladda ner via steam (med tanke på att DOTA var ju kinda gratis om man inte räknar med WC3 + expansion) eller kommer det vara som HoN, du köper och spelar hur du vill ELLER som LoL med ingame currency och du köper champions?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gillar hur grafiken har en distinkt Blizzard-stil, som för att jävlas lite extra med dem för att de tappade varumärket till Valve.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Gillar hur grafiken har en distinkt Blizzard-stil, som för att jävlas lite extra med dem för att de tappade varumärket till Valve.

Hehe, tänkte också på det.

Det här är ju ett av de största spelen. Blizzard kan inte vara glada

Jag tror det är därför de har säkert nån ny klausul på deras mapmakers till SC2 att Blizzard säkert "äger" de på nåt sätt.

Medlem

Mentalt godis!! Jag hoppas för fanken att det inte blir HoN mentalitet i DoTA 2. Det är en stor anledning varför jag inte spelar HoN längre.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sen har jag inte riktigt förstått. Kommer spelet vara gratis att ladda ner via steam (med tanke på att DOTA var ju kinda gratis om man inte räknar med WC3 + expansion) eller kommer det vara som HoN, du köper och spelar hur du vill ELLER som LoL med ingame currency och du köper champions?

Det finns väl ingen info om det hittils, det är väldigt sparsmakat med sådant.


signatur

Videomupp

Medlem
Medlem

såg fint ut med bra HUD, men skulle någon kunna förklara (om det nu finns info om det)
vrf man har 6 st "skill slotts"
Hoppas det inte är som LOL att man kan välja 2 extra hoppas hoppas


signatur

Rwa?

Medlem

Jag läste på Dota2.CN att spelet inte innehåller "ingame currency". Förmodligen kostar spelet via steam utan månadskostnad.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

såg fint ut med bra HUD, men skulle någon kunna förklara (om det nu finns info om det)
vrf man har 6 st "skill slotts"
Hoppas det inte är som LOL att man kan välja 2 extra hoppas hoppas

är nog bara för att det är en kopia av hjälten Soul Stealer från HoN på den bilden, som kan skjuta sin första skill på tre olika avstånd. Hjälten på bilden längre ned har bara 4 skillslots som vanligt.

Medlem
Skrivet av ZerXes:
Skrivet av Annanaz:

såg fint ut med bra HUD, men skulle någon kunna förklara (om det nu finns info om det)
vrf man har 6 st "skill slotts"
Hoppas det inte är som LOL att man kan välja 2 extra hoppas hoppas

är nog bara för att det är en kopia av hjälten Soul Stealer från HoN på den bilden, som kan skjuta sin första skill på tre olika avstånd. Hjälten på bilden längre ned har bara 4 skillslots som vanligt.

Haha, dagens skönaste. Nu är det ju så att Soulstealer är en kopia av Nevermore aka Shadow Fiend från Dotaorginalet och inte tvärt om.

Medlem

Det bör poängteras att bilderna är tagna för ett halvårsedan, så det bör vara en alpha dom är tagna ur.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Ni borde lägga till att dessa bilder är väldigt utdaterade då de är 4 månader gamla. Vänta tills Gamescom så ska vi säkert få se förbättringar!

Medlem
Skrivet av eCoj:
Skrivet av ZerXes:
Skrivet av Annanaz:

såg fint ut med bra HUD, men skulle någon kunna förklara (om det nu finns info om det)
vrf man har 6 st "skill slotts"
Hoppas det inte är som LOL att man kan välja 2 extra hoppas hoppas

är nog bara för att det är en kopia av hjälten Soul Stealer från HoN på den bilden, som kan skjuta sin första skill på tre olika avstånd. Hjälten på bilden längre ned har bara 4 skillslots som vanligt.

Haha, dagens skönaste. Nu är det ju så att Soulstealer är en kopia av Nevermore aka Shadow Fiend från Dotaorginalet och inte tvärt om.

Tack för utnämningen! Jag vet att hjälten kommer från Dota från början men mindes inte vad han heter där längre

Medlem

HELVETE!
Ge mig nu.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Fan, ser lite för mycket ut som LoL hoppas verkligen inte att dom lagt in massa "runor" o annan skit. Längtar med en viss rädsla i botten.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Tyvärr liknar skiten LoL mer än Dota. Det verkar som om HoN är Dota2, och Dota2 är LoL2 änsålänge. Och bilderna är inte "läckta", Valve har släppt efter på NDA'n som de olika teamsen har signat.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Gillar hur grafiken har en distinkt Blizzard-stil, som för att jävlas lite extra med dem för att de tappade varumärket till Valve.

Tycker det liknar TF2 väldigt mkt i grafisk stil

Medlem

Schyssta texturer och fint vatten, najs \o/

Medlem

Mer skills? Mer interaktiva kontroller? Varför gör de ens ett nytt spel när det bara är en exakt kopia av det första men med ny grafik? Nej jag förstår verkligen inte varför det är så efterlängtat. Kan garantera att dota2 inte kommer hålla länge inom e-sport heller, det är helt enkelt för simpelt och fruktansvärt tråkigt att kolla på.

Inaktiv

Hoppas speeden är mer som i HoN än i Dota/LoL .. Går inte att vänja sig vid efter man haft så jävla roligt med HoN,s fartfyllda tempo

Medlem
Skrivet av totte08:

Mentalt godis!! Jag hoppas för fanken att det inte blir HoN mentalitet i DoTA 2. Det är en stor anledning varför jag inte spelar HoN längre.

Är väl snarare DotA mentaliteten som HoN har ärvt och som troligen DotA 2 också kommer att ärva om inte valve har något bra sätt att få in nya spelare utan att "förstöra" för de erfarna.

Btw så gillar jag det lilla jag ser av den grafiska stilen

Medlem
Skrivet av Deemer:
Skrivet av totte08:

Mentalt godis!! Jag hoppas för fanken att det inte blir HoN mentalitet i DoTA 2. Det är en stor anledning varför jag inte spelar HoN längre.

Är väl snarare DotA mentaliteten som HoN har ärvt och som troligen DotA 2 också kommer att ärva om inte valve har något bra sätt att få in nya spelare utan att "förstöra" för de erfarna.

Btw så gillar jag det lilla jag ser av den grafiska stilen

Mentaliteten kommer tyvärr inpå när det gäller den här typen av spel. Du är så oerhört beroende av dina lagmedlemmar att minsta lilla fel kan innebära förlust. Tror det skulle vara otroligt svårt att behålla spelet men jaga bort det äckliga beteendet.

Inaktiv

Ser ju jäkligt fint ut. Snyggt enkelt, stilrent. Blir lätt ett köp (sorry HoN)

Inaktiv

/ignore add <namn> är väl använt i Hon ^^


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av pezit:

Mer skills? Mer interaktiva kontroller? Varför gör de ens ett nytt spel när det bara är en exakt kopia av det första men med ny grafik? Nej jag förstår verkligen inte varför det är så efterlängtat. Kan garantera att dota2 inte kommer hålla länge inom e-sport heller, det är helt enkelt för simpelt och fruktansvärt tråkigt att kolla på.

För att wc3-motorn har börjat bli en för stor belastning för att icefrog ska vilja fortsätta på den. Den rä för begränsad helt enkelt.
Angående e-sport-aspekten, varför skulle det hålla sämre än vad dota gör? Det har ändå varit ett stort spel i många år nu. I kina är det motsvarigheten till sc2 i korea.
Jag som är väldigt insatt i scenen tycker det är grymt underhållande att se på matcherna, så sluta se ditt eget synsätt som standard.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av BudoWhoopass:
Skrivet av pezit:

Mer skills? Mer interaktiva kontroller? Varför gör de ens ett nytt spel när det bara är en exakt kopia av det första men med ny grafik? Nej jag förstår verkligen inte varför det är så efterlängtat. Kan garantera att dota2 inte kommer hålla länge inom e-sport heller, det är helt enkelt för simpelt och fruktansvärt tråkigt att kolla på.

För att wc3-motorn har börjat bli en för stor belastning för att icefrog ska vilja fortsätta på den. Den rä för begränsad helt enkelt.
Angående e-sport-aspekten, varför skulle det hålla sämre än vad dota gör? Det har ändå varit ett stort spel i många år nu. I kina är det motsvarigheten till sc2 i korea.
Jag som är väldigt insatt i scenen tycker det är grymt underhållande att se på matcherna, så sluta se ditt eget synsätt som standard.

Följer du HoN competative? Undrar vad du har för synpunkter på deras ändringar från Dota. Man kan köpa 1ward ist för måste köpa 2, upgrade curier är mkt lättare, etc.

Vill folket ha sånna "modernare" ändringar eller vill alla ha det exakt lika krångligt som i Dota i vissa aspekter?

12
Skriv svar