Medlem
Origin Hatet?

Jag har sett otroligt myket hat mot origin och jag undrar varför?
Själv ser jag origin som en bra sak först för att konkurrens är precis vad steam behöver pga sina sanslösa priser. Och jag tror det har blivit en missuppfattning när det gäller origin,
origin är ingen spel plattform det är bara en nedladdnings plattform och behövs inte för att starta spel
viket jag tycker är mycket bättre än steams nuvarande system.
Vad tycer ni om origin och varför.(snälla kom med en bättre anledning än "för att det inte är steam")

Medlem

Hatar EA... Men det betyder inte att Origin är dåligt.
Tycker origin ser bättre ut än steam och känns rätt trevligt med priser '' på svenska'' ^.^

Skrivet av Ytje:

Jag har sett otroligt myket hat mot origin och jag undrar varför?
Själv ser jag origin som en bra sak först för att konkurrens är precis vad steam behöver pga sina sanslösa priser. Och jag tror det har blivit en missuppfattning när det gäller origin,
origin är ingen spel plattform det är bara en nedladdnings plattform och behövs inte för att starta spel
viket jag tycker är mycket bättre än steams nuvarande system.
Vad tycer ni om origin och varför.(snälla kom med en bättre anledning än "för att det inte är steam")

Det är inte STEAM

Jo, du behöver "Origin" för att starta spelet, det ligger ju i ditt bibliotek i applikationen...

"Origin" ser inte färdigt ut, det känns ihopslängt, det ståtar med ett fåtal spel och det största dragplåstret är just "Battlefield 3", man tvingas att använda det, så upplever inte jag det med STEAM.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ytje:

Jag har sett otroligt myket hat mot origin och jag undrar varför?
Själv ser jag origin som en bra sak först för att konkurrens är precis vad steam behöver pga sina sanslösa priser. Och jag tror det har blivit en missuppfattning när det gäller origin,
origin är ingen spel plattform det är bara en nedladdnings plattform och behövs inte för att starta spel
viket jag tycker är mycket bättre än steams nuvarande system.
Vad tycer ni om origin och varför.(snälla kom med en bättre anledning än "för att det inte är steam")

Det är inte STEAM

Jo, du behöver "Origin" för att starta spelet, det ligger ju i ditt bibliotek i applikationen...

"Origin" ser inte färdigt ut, det känns ihopslängt, det ståtar med ett fåtal spel och det största dragplåstret är just "Battlefield 3", man tvingas att använda det, så upplever inte jag det med STEAM.

jag har hört att man inte ska behöva starta origin för att köra sina spel utan att det bara ska vara starta spelet från dator,säger alla jag frågat dock ;s

Jag har bara testat med "Battlefield 3" - alphan, så jag ska kanske inte säga för mycket, men BF3 startade inte utan "Origin"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har bara testat med "Battlefield 3" - alphan, så jag ska kanske inte säga för mycket, men BF3 startade inte utan "Origin"...

På samma sätt som Half-Life 2 inte startar utan Steam. För att vinna mark behöver man populära titlar och EA gör bara precis som Valve gjorde med Steam - Tvingar på det hos spelarna.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av walter_iego:

Jag har bara testat med "Battlefield 3" - alphan, så jag ska kanske inte säga för mycket, men BF3 startade inte utan "Origin"...

På samma sätt som Half-Life 2 inte startar utan Steam. För att vinna mark behöver man populära titlar och EA gör bara precis som Valve gjorde med Steam - Tvingar på det hos spelarna.

Precis, exakt samma skrot och korn, men folk har antingen glömt eller är helt enkelt för unga för att minnas vilket vrak steam var under lång tid.
gillade aldrig Steam då det kräver att man handlar för att få använda deras "bonusfunktioner" såsom vänner (WTF greedy), deras DRM är ett av de värsta någonsin och att man som användare helt saknar rättigheter, även en köpt kopia = värdelös när helst de önskar.

Origins är väl samma skrot och korn i grunden men konkurrens på marknaden kan medföra att det tvingar Steam till ex. bättre prissättning, "gratis" sociala funktioner, mer rättigheter för användare etc. det kan iaf inte bli sämre, och av den anledningen är Origins värt att "sponsra".

Medlem

Jag tänkte köpa Half Life 3, Battlefield 3 och alla andra bra shooters. Men eftersom man blir tvungen att använda steam och origin så nej tack... Blir att köra Minecraft till jordens undergång

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ytje:

Jag har sett otroligt myket hat mot origin och jag undrar varför?
Själv ser jag origin som en bra sak först för att konkurrens är precis vad steam behöver pga sina sanslösa priser. Och jag tror det har blivit en missuppfattning när det gäller origin,
origin är ingen spel plattform det är bara en nedladdnings plattform och behövs inte för att starta spel
viket jag tycker är mycket bättre än steams nuvarande system.
Vad tycer ni om origin och varför.(snälla kom med en bättre anledning än "för att det inte är steam")

Det är inte STEAM

Jo, du behöver "Origin" för att starta spelet, det ligger ju i ditt bibliotek i applikationen...

"Origin" ser inte färdigt ut, det känns ihopslängt, det ståtar med ett fåtal spel och det största dragplåstret är just "Battlefield 3", man tvingas att använda det, så upplever inte jag det med STEAM.

Nej du behöver inte ha origin igång för att spela. Bf3 är ett undantag då man måste starta det via battlelog. Origin kan du använda för att ladda ner spelet, sedan stänga av origin och sedan spela spelet utan problem. Jag tycker origin är riktigt bra efter som att det inte är en extra klient man behöver ha igång för att spela. Jag gillar steam riktigt mycket men det hade blivit lite jobbigt att behöva ha många likadana tjänster igång.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av walter_iego:

Jag har bara testat med "Battlefield 3" - alphan, så jag ska kanske inte säga för mycket, men BF3 startade inte utan "Origin"...

På samma sätt som Half-Life 2 inte startar utan Steam. För att vinna mark behöver man populära titlar och EA gör bara precis som Valve gjorde med Steam - Tvingar på det hos spelarna.

Ja steam hatades ju rätt så mycket i början typ som origin.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1416584-orig...

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1415461-orig...

Det finns lite delade uppfattningar om det på BF3 forum. Men vi märker väll det när det släpps.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Origin är en dålig kopia av steam, EA gör så att man måste ha origin för att lira deras spel, enbart för att få en massa användare, ser inget som origin gör bättre än steam.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Origin är en dålig kopia av steam, EA gör så att man måste ha origin för att lira deras spel, enbart för att få en massa användare, ser inget som origin gör bättre än steam.

Och steam var en kopia av gamespy....

Medlem
Skrivet av Ytje:
Skrivet av MilleX:

Origin är en dålig kopia av steam, EA gör så att man måste ha origin för att lira deras spel, enbart för att få en massa användare, ser inget som origin gör bättre än steam.

Och steam var en kopia av gamespy....

En bra sådan


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:
Skrivet av Ytje:
Skrivet av MilleX:

Origin är en dålig kopia av steam, EA gör så att man måste ha origin för att lira deras spel, enbart för att få en massa användare, ser inget som origin gör bättre än steam.

Och steam var en kopia av gamespy....

En bra sådan

inte i början då var den hatad lika mycket som origin det tog ett tag att fixa problemen.

Medlem

Med tanke på hur dåligt EA downloader var så är jag skeptisk till origin, sen är jag inte direkt förtjust i EA men förändring kanske är på väg?

Medlem
Skrivet av MilleX:

Origin är en dålig kopia av steam, EA gör så att man måste ha origin för att lira deras spel, enbart för att få en massa användare, ser inget som origin gör bättre än steam.

Såklart liknar de varandra då de ligger inom samma område. Valve har också gjort så att du måste ha steam för att köra cs, så det är precis samma grejj.
Konkurrens är bra för kunden i slutändan.

Visar det sig att Origin är skit, så kommer det såklart att falla mellan stolarna efter ett tag, men tills dess så tycker jag man skall se hela saken med öppet sinne.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Eftersom Steam håller ca 70% av den digitala marknaden så har jag det svårt att tro att Origin ska kunna konkurrera.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Eftersom Steam håller ca 70% av den digitala marknaden så har jag det svårt att tro att Origin ska kunna konkurrera.

Att en aktör dominerar en marknad har aldrig någonsin genom tiderna gynnat konsumenterna. Och varför skulle inte Origin kunna konkurrera, de har en jävligt stark titel.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag ser ingenting dåligt med Origin än så länge. Välkomnar nya digitala tjänster.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar