karaktärer och rörelseschema vid spelanimationer ..psykologi
alltså .. ligger det några djupare tankar bakom att karaktärer i fps-spel som t ex mw2 bara har ungdomligt utseende, och rörelseschema .. är det för att medvetet tilltala en yngre publik, och få dom att känna samhörighet med figurerna i spelet? och därmed öka försäljningssiffrorna ..
.. Jag har ofta stört mig på att alla ser ut som snorungar när dom rör sig, även i krigsspel.
.. Arma 2 lider inte av det fenomenet.
Det här innefattar även 3d-modellernas kroppsbyggnad, och dom påminner mig ofta om lönnfeta barn.
Übermensch idealet säljer fortfarande bra, därför perpetuerar man sinnebilden av stora, starka män med stora muskler som kan hantera vapen och röra sig smidigt.
Übermensch idealet säljer fortfarande bra, därför perpetuerar man sinnebilden av stora, starka män med stora muskler som kan hantera vapen och röra sig smidigt.
tycker animatörerna borde studera hur någon rör sig med 30kg skottsäkra västar, granater och ammunition..