The Elder Scrolls många ansikten

Robot
The Elder Scrolls många ansikten
Medlem
The Elder Scrolls många ansikten

Intressant att se hur mycket snyggare Morrowind's Khajit var jämfört med Oblivions..

Medlem

Man ser nästan mer likheter mellan Morrowind > Skyrim, än Oblivion Skyrim.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Måste bara säga att jag älskar hur dom har fixat nords, dom ser verkligen ut som riktiga nords nu och inte någon jävla guldlock!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Inaktiv

Jag avskydde verkligen Oblivions alla ansikten. Såg ut som tjocka barn med downs syndrom oavsett hur mkt man trixade med inställningarna.

Medlem

Rent estetiskt hade många av raserna i Morrowind bättre ansikten än dem i Oblivion. Tror det är mest för att de klämde in FaceGen-systemet för att kunna variera ansikterna mer i Oblivion. Synd att de förstörde all variation genom att endast ha 4 voice actors för alla personer i hela spelvärlden dock. Blir väl samma sak i Skyrim.

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Jag avskydde verkligen Oblivions alla ansikten. Såg ut som tjocka barn med downs syndrom oavsett hur mkt man trixade med inställningarna.

det va för den typiska gamern för 7 år sen skulle känna gemenskap med rollfigurerna

Medlem

Intressant att notera att Skyrim bilderna är ifrån midjan och uppåt och morrowind/oblivion ifrån axlarna. Bra att zooma ut om man vill att det ska se snyggare ut.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Älskade grafiken i både Morrowind och Oblivion men dom har aldrig lyckats med ansikten. I Morrowind såg det ut som alla karaktärerna va smått efterblivna och i Oblivion har alla ett babyface.

Medlem

Elder Scrolls IV (4) heter det, inte VI!

Medlem
Medlem
Skrivet av bleak:

Jag avskydde verkligen Oblivions alla ansikten. Såg ut som tjocka barn med downs syndrom oavsett hur mkt man trixade med inställningarna.

Haha, minst sagt. Men som tur är så har PC versionen en mod community på www.tesnexus.com med bokstavligen över 4000 mods och en hel del av dom är riktigt snygga skin mods


signatur

Game long and prosper

Medlem

Morrowind Overhaul slår dem alla

Ish
Medlem

Kul att de valt att återgå till ett mer "realistiskt" utseende, och inte så tecknad. Och då tänker jag främst på khajit, argonian och orcerna.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Typhor:

Morrowind Overhaul slår dem alla

Word. Morrowind med moddar piskar allt vad Oblivion heter, i utseende såväl som i spelkänsla och inlevelse.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Morrowind Overhaul slår dem alla

Haha! Jag vet inte det, men tummen upp i alla fall.

För er som vill se bilder på Morrowind Overhaul finns några i denna tråd:
http://www.fz.se/forum/pc/bra-morrowind-mods-157063/post-1618...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

bara jag som tycker att oblivions ansikten var lite combreaker?

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

bara jag som tycker att oblivions ansikten var lite combreaker?

Vad är "combreaker"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Intressant att se hur mycket snyggare Morrowind's Khajit var jämfört med Oblivions..

Precis vad jag tänkte!

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av bleak:

Jag avskydde verkligen Oblivions alla ansikten. Såg ut som tjocka barn med downs syndrom oavsett hur mkt man trixade med inställningarna.

det va för den typiska gamern för 7 år sen skulle känna gemenskap med rollfigurerna

+1

Medlem

fan va rolig Morrowinds woodelf ser ut XD

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Intressant att se hur mycket snyggare Morrowind's Khajit var jämfört med Oblivions..

Mjo... Morrowind ftw.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar