karaktärer och rörelseschema vid spelanimationer ..psykologi

Inaktiv
karaktärer och rörelseschema vid spelanimationer ..psykologi

alltså .. ligger det några djupare tankar bakom att karaktärer i fps-spel som t ex mw2 bara har ungdomligt utseende, och rörelseschema .. är det för att medvetet tilltala en yngre publik, och få dom att känna samhörighet med figurerna i spelet? och därmed öka försäljningssiffrorna ..
.. Jag har ofta stört mig på att alla ser ut som snorungar när dom rör sig, även i krigsspel.
.. Arma 2 lider inte av det fenomenet.
Det här innefattar även 3d-modellernas kroppsbyggnad, och dom påminner mig ofta om lönnfeta barn.

Medlem

Sant. Äldre spelhjältar nu! Jag vill ha hårda Sam Fisher 40+ soldater.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Sant. Äldre spelhjältar nu! Jag vill ha hårda Sam Fisher 40+ soldater.

sam fisher va väl rätt lik ernst kirchsteiger ;D

Inaktiv

omfg såg du varit medlem sen 2003 .. finns det någon som varit här längre och fortfarande skriver saker?

Medlem

Det finns nog ett gäng.. Men inte många.

Medlem

Varför är de flesta skådespelare i TV-serier fagra?
Varför finns det booth-babes på spel- bil- och andra mässor? Det säljer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

omfg såg du varit medlem sen 2003 .. finns det någon som varit här längre och fortfarande skriver saker?

Fler än man tror.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Übermensch idealet säljer fortfarande bra, därför perpetuerar man sinnebilden av stora, starka män med stora muskler som kan hantera vapen och röra sig smidigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av riktigninja:

omfg såg du varit medlem sen 2003 .. finns det någon som varit här längre och fortfarande skriver saker?

Lurking in progress...

Testpilot

Dom ser nog så ut så man skall verkligen vilja skjuta dem?

<< Lurking indeed

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Dom ser nog så ut så man skall verkligen vilja skjuta dem?

<< Lurking indeed

Böjd att hålla med

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Übermensch idealet säljer fortfarande bra, därför perpetuerar man sinnebilden av stora, starka män med stora muskler som kan hantera vapen och röra sig smidigt.

tycker animatörerna borde studera hur någon rör sig med 30kg skottsäkra västar, granater och ammunition..

1
Skriv svar