Age of Empires Online

Robot
Age of Empires Online

Världen är fylld av massiva onlinerollspel, men på strategifronten är det mer tunnsått. Gratisliret (nåja) Age of Empires Online försöker rätta till den bristen.

#age-of-empires-online, #gas-powered-games, #microsoft


Medlem
Age of Empires Online

Nej! Age of Empires 2 ska det vara därmed basta!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Varför kunde de inte bara göra någonting ordentligt av det här!?

Medlem

Riktigt tråkig design!

Medlem

Varit med i betan nu under hela våren och måste säga att spelet är riktigt bra och återgår till rötterna
och enligt mig hästlängder bättre än 3an

dock är uppdragen lite väl lika men så är det i dem flesta RTS:en idag


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Apministern:

Nej! Age of Empires 2 ska det vara därmed basta!

Håller med fullständigt, sen är ju ettan väldigt skoj också med sina slavar som slåss med elefantbensklubbor

Ugh.
Nej, jag visste från första stund att detta inte var nåt att räkna med.

Dags att installera AoE2 igen.

Medlem

Fast Egypten går väl också att spela gratis?


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem
Skrivet av Poncho:

Fast Egypten går väl också att spela gratis?

"När spelets släpps finns det bara två nationer att välja mellan: greker och egypter. Och vill du spela som Egypten måste du betala för dig redan från början, eftersom det bara är grekerna som är tillgängliga gratis."

Står det i texten, men vad jag själv inte förstår är

"Age of Empires Online släpps den 16 augusti. Gratisversionen kan då hämtas från ageofempiresonline.com."

Men om man köper det för 199kr i någon affär.. får man något extra eller är det samma som gratisversionen?! om det faktiskt finns någon.

Eller är det "gratisversionen"?

Medlem

Vilken konstig recension, att Mats inte ens nämner AoE 1-3 och vilken oerhörd besvikelse det är med AoE Online som totalsabbar en av de bästa spelserierna genom tiderna.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Men om man köper det för 199kr i någon affär.. får man något extra eller är det samma som gratisversionen?! om det faktiskt finns någon. Eller är det "gratisversionen"?

http://www.ageofempiresonline.com/box/


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Inget för mig, men tack och bock för artikeln.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Redaktör
Skrivet av Poncho:

Fast Egypten går väl också att spela gratis?

Inte i Mats version, men enligt FAQ:en ska båda länderna vara spelbara i gratisversionen. Texten är uppdaterad.


signatur
Medlem

Hmm, lite oklarheter här, märker jag. Egypten ska tydligen vara gratis, men i den version jag fick var det grått och krävde uppgradering för att jag skulle få välja det. Sånt som händer med recensionsexemplar ibland, antar jag.

Och nämner AoE-serien i allmänhet gör jag väl (eller klippte jag bort det av platsbrist? Ser inte texten just nu) :). Fast alla vet ju att det var AoE 2: Age of Kings som var bäst.

Medlem

...eller så kunde jag ha väntat på att Tompa rättade :). Men nu fick ni ju en gratis inblick i en spelskribents röriga vardag.

Medlem

Känns som herr recensent var ungefär lika imponerad som jag var, fast kanske en aning mer förlåtande för vad de gjort med serien.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Man är i gruppen som många andra som satt oändligt många timmar och spela Age of Empires 1 och 2.
Age of Empires 3 var riktigt snyggt men riktigt dåligt, sakna mycket friheten som 1-2 gav med sig som gjorde att man bara ibland kunde nöja sig att köra skirmish mot 7st datorer.

Jag kom in i betan för Age of Empires online och stannade där fram till den tog slut i Juli. Jag tycker det här spelet är en riktig vinnare. Spelet är väldigt casual och har otroligt stor potential till vad det kan bli för något i det långa loppet.

Deras F2P grej är dock bara skitsnack, det är mer som ett demo. Ska man ta fullvärde av vad de har att ge så köper du spelet för 199kr. (Som jag tycker är en skitsumma om man ser på andra PC spel).

Jag är taggad som fan för släppet, känns att det är ett spel som en casual spelare som mig själv kan gräva ner sig utan att behöva sluta jobbet och be tjejen att dra åt helvete

4/5 i betyg. Ett stort plus för att dom har gått tillbaka till rötterna av Age of Empires serien.
Minus för Cartoon grafiken.

Medlem

Har aldrig kört eller kommer aldrig köra ett mikrotransaktionsspel. Ge mig ett riktigt Age of Empires istället!

Medlem

Hur är interaktionen med andra spelare på världskartan? Kan man, liknande Travian, bli anfallen kl 04 på natten så man måste vara aktiv mer eller mindre dygnet runt för att inte bli utplånad? Eller är det mer gulligull, handel och fredspiperökande mellan spelare?

Ska alla spel överexploateras nuförtiden, vem kommer bry sig i slutändan? Inget för mig...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alltid gillat AoE serien, med detta vet jag inte..
Det är inte så att den 'tecknade' (cell shading?) grafiken egentligen stör mig så mycket (även om jag gillar utseendet på de tidigare spelen mer) utan det faktum att det är gratis men finansieras av 'microtransaktioner'.
Mest troligen blir det pay2win.

Hemskt med GFWL för övrigt.

Medlem

Interaktionen med andra spelare handlar mest om att spela co-op eller PvP, de kan inte anfalla din huvudstad (såvitt jag vet i dagsläget). Kul i och för sig, men det var därför jag skrev att det kanske inte riktigt faller under MMO-titeln.

Det blir ju f ö alltid Pay2Win, eller rättare sagt (som jag bloggade om idag) så krävs det att du betalar för att få den spelupplevelse du vill ha. Det gäller alla Free2Play-spel jag provat. Inget av dem är annat än en vanlig demo kombinerat med en hemsk grind för den som orkar.

Inaktiv

Blir nog till att testa , ser lite skoj ut ändå.


signatur

War never changes.

Inaktiv

Nej, tack.

Sedan när har Age of Empires serien handlat om onlinespel?! Nåväl, den dog i alla fall när Ensemble Studios stängdes ner.

Själv spelar jag fortfarande Age of Empires II då och då
Fast nu blev jag lite sugen att köra ettan också.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Lustigt att man inte kan köpa egypten i butik och bara grekerna ?

skulle hellre vilja ha dem än grekerna


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Nej, tack.

Sedan när har Age of Empires serien handlat om onlinespel?! Nåväl, den dog i alla fall när Ensemble Studios stängdes ner.

Själv spelar jag fortfarande Age of Empires II då och då
Fast nu blev jag lite sugen att köra ettan också.

1'an är grym, riktigt oldschool. 2an är den bästa enligt mig. 3an var bra även om den inte hade lika skön spelkänsla som de andra

Medlem

Deltog i beta-testningen ett tag, det här spelet är en vild blandning av ett antal olika spel och eftersom en del är gratis är det värt att tanka ner och testa, helt enkelt för att se hur fasiken dom har designat detta.

Pay to win sa nån, jo jag håller nog med... den som har bäst grejer vinner i PvP. För dom flesta är detta nog ett casual-spel där man gör lite quests och får lite loot, sen efter några veckor glömmer man bort det.

Medlem

Det har varit mycket bättre med ett riktigt MMORTS, inte det här tramset. Cartoon-looken gör det inte bättre. *drömmer om ett AoE2-inspirerat MMORTS med en gigantisk spelvärld*

Medlem

Jösses, AoE1/AoE2-trollen som vägrar gå vidare här i livet. Detta är en kul spinoff på serien med en del småkul koncept, och med ett riktigt tech-tree där man faktiskt får välja själv för en gång skull i ett RTS, kudos.
Sen att det lätt blir repetitivt, speciellt utan booster packs och/eller premium civs, det är en annan sak.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Angående videon: först kommer en gubbe traskandes i öknen med en gigantisk skiva parmaskinka. Inte särskilt militant. Sen kommer romarna och fullkomligt krossar den lilla handelsutposten med hysteriskt överdimensionerade militära resurser. Okej...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar