Robot
Razer Mamba

Det händer att teknikerna är snabbare än pr-folket. Det verkar vara fallet med Razers populära gaminggnagare Razer Mamba, där uppföljaren heter... Razer Mamba.

#razer


Medlem
Razer Mamba

Tack Ove, jättebra recension. Min DeathAdder har mött sin efterträdare

Medlem

Fick för mig nån gång att Razer var bra grejer och att de höll en god kvalité men är så glad nu när min Razer mus och Razer tangent bord sluta att fungera och jag testat andra möss och keyboard, lägg inte för mycket pengar på deras prudukter det är allt ja vill säga.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Fick för mig nån gång att Razer var bra grejer och att de höll en god kvalité men är så glad nu när min Razer mus och Razer tangent bord sluta att fungera och jag testat andra möss och keyboard, lägg inte för mycket pengar på deras prudukter det är allt ja vill säga.

Tråkigt, men mina erfarenheter är precis tvärtom. Har bara haft fungerande grejer ända sen Boomslang.

Medlem

Varför testa denna nu när en ny version av den typ kommer när som helst?


signatur

AYY LMAO

Redaktör
Skrivet av Haziza:

Varför testa denna nu när en ny version av den typ kommer när som helst?

Det här är den nya versionen.


signatur
Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför testa denna nu när en ny version av den typ kommer när som helst?

Du läste inte en enda rad i recensionen va? Det ÄR den nya versionen.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Kan någon ge mig en enda anledning till att byta min legendariska Logitech MX518?

Jag skojar inte. Varför ska man byta bort den? Lagom många knappar, ligger bra i handen och håller för evigt. Gällande DPI så håller jag med FZ om att man inte behöver så många som 6100.

Det var visserligen länge sen jag spelade med en annan mus, men jag kan verkligen inte tänka mig att det skulle förändra mycket på slagfältet om jag bytte bort min kära MX518. <3


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Det är säkert en jättebra mus, sitter själv med en Razer DeathAdder och är supernöljd, men skulle inte lägga över tusen spänn för en mus oavsett hur trevlig/skön den är. 500kr+ räcker gott tycker jag.

Medlem

Jag har "den gamla" Mamban och det är helt klart den bästa mus jag någonsin haft. Eftersom jag har lite större händer så är det ruskigt bekvämt med en mus som inte känns som att den försvinner när man lägger handen på den. Jag är absolut inte förvånad över att "uppföljaren" får en 5:a! Way to go Razer!

Inaktiv

Hur stora och responsiva är tum-knapparna? Jag tycker ofta att just dessa är för små eller obekvämt placerade men på bilden såg de ganska stora ut?

Medlem

Format för högerhänta ser det ut som.. *Snyft* *Snyft* Lövar Razer


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Ser ut att vara en mus för mig !

Medlem

Verkar bra spec-mässigt. (bl.a ingen angle snap/prediction, Kort lyft avläsning dist. 2mm).
MEN, 1000hz fungerar dåligt utan sladden, och rätt tung baktill (139gr är dubbelt mot min).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

att razer gör dem bästa mössen råder det ingen tvekan om. Personligen kommer jag aldrig kunna använda någon 'vanlig' mus igen efter att ha använt naga sedan release.

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Format för högerhänta ser det ut som.. *Snyft* *Snyft* Lövar Razer

Go, go dubbelhänthet!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Hur stora och responsiva är tum-knapparna? Jag tycker ofta att just dessa är för små eller obekvämt placerade men på bilden såg de ganska stora ut?

Med tanka på knapparnas form är det svårt att säga ett exakt mått, men de är i runda slängar 9 mm höga, den främre 15 mm lång och den bakre 19 mm.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Format för högerhänta ser det ut som.. *Snyft* *Snyft* Lövar Razer

Tyvärr stämmer det, det är högerhänt som gäller.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Verkar bra spec-mässigt. (bl.a ingen angle snap/prediction, Kort lyft avläsning dist. 2mm).
MEN, 1000hz fungerar dåligt utan sladden, och rätt tung baktill (139gr är dubbelt mot min).

1000 Hz är ju egentligen inte något vettigt alternativ, eftersom det är en av anledningarna till att batteriet tar slut ganska fort. Vill man ha prestanda och allt utmaxat är det rent praktiskt sladd som gäller. Drar man ner till 250 eller 500, fungerar den däremot som trevligt kontorsgnagare eller för mer stillsamma spel som inte behöver så mycket mus-kler. 1000 Hz gör till exempel inte Civ 5 lättare att knäcka.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Min copperhead är död. R.I.P.
Använder för närvarande bara billiga möss... så det här skulle kunna bli min nästa "power mouse".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Redaktör
Skrivet av Game Ove(r):

mus-kler

Häpp!


signatur
Medlem

Inget test på hur det trådlösa fungerar i spel? Lagg eller så?

Medlem

En mer intetsägande recension får man leta efter..
Hur fungerar musen i spel? Hur är det med mjukvaran är den fortfarande krånglig och buggig? Är det värt att skaffa denna över den vanliga razer mamban? Frågorna kan ställas många..
Hoppas du själv har köpt musen för du gör inte oss läsare någon tjänst med den här recensionen.

Medlem

Hur vet man att man får den nya versionen om man beställer från ex inet.se / webhallen osv. Är ju samma modellnamn som tidigare vad jag förstått.

Medlem

Kan man välja steglös scroll? Om inte så är det en enorm dealbreaker för min del, borde ju vara standard vid det här laget..

Medlem

man får ju ha händer som en gorilla om man ska kunna ha denna !!


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

man får ju ha händer som en gorilla om man ska kunna ha denna !!

Jadu, gud är inte alltid så duktig med alla i skapandets gång. Men du, storleken är inte allt... du kan ju ryta istället

Medlem

jag kör med deras Naga mus, så jäkla go ^^)

Medlem
Skrivet av Timotheus:
Skrivet av Snabeltorsk:

man får ju ha händer som en gorilla om man ska kunna ha denna !!

Jadu, gud är inte alltid så duktig med alla i skapandets gång. Men du, storleken är inte allt... du kan ju ryta istället

Eller så kan man "kompensera" genom att köpa en gigantisk mus.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tekniken i all ära, men eftersom förra versionen av Mamba inte gick att använda för annat än vanligt kontorsarbete så skulle man ju gärna vilja att en recension på en spelsida faktiskt skrev någon eller några meningar om hur den nya versionen fungerar i spel. Den gamla klarade inte av snabba rörelser överhuvudtaget, vilket givetvis innebar att det inte gick att spela FPS-spel med den. Går det med den nya? Jag ställer mig väldigt tveksam, då Razer hittills inte har någon mus (som jag testat) med deras lasersensor som klarar av det. Deras optiska versioner däremot fungerar väldigt bra.

12
Skriv svar