GC: Dota 2 – vi har första trailern

Robot
GC: Dota 2 – vi har första trailern

Ladda för miljondollarturneringen på Gamescom med två minuter rörliga bilder.

#dota-2, #valve, #team-fortress-2


Medlem
GC: Dota 2 – vi har första trailern

Spelet blir säkert roligt, men trailern var inte så jättebra. Mysig grafik dock.

Medlem

Grym trailer, bara där ser man en sak HoN saknar. Det ända S2 games försöker är att suga ut var ända krona de kan ur folk.


signatur

AYY LMAO

Medlem

"Vi har första trailern" lite aftonbladet rubrik
Alla har första trailern.

3:e spelet med exakt samma hjältar alltså... Trailern var som en tråkig variant av TF filmerna -_-


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Första "hjälten" man såg med pilbågen, ser EXAKT ut som Ashe från LoL. Speciellt när hon skjuter den lysande pilen. Hmmm....

Medlem

jag rekomenderar att ni kollar in league of legends twitter feed om ni vill se tårar flöda
http://twitter.com/#!/lolupdates

Medlem

gillade spontant inte designen på de flesta hjältar, får se hur det ser ut ingame sedan ^^

Medlem

Blir inget för mig, precis som Vincent sa, 3:e spelet med exakt samma hjältar.

Jag håller mig till LoL som i alla fall har lite egna ben att stå på.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

jag rekomenderar att ni kollar in league of legends twitter feed om ni vill se tårar flöda
http://twitter.com/#!/lolupdates

Det där är ju inte league of legends twitter dock utan random fans.
Så har inget med riot att göra.

Medlem
Skrivet av DiDDi:

Första "hjälten" man såg med pilbågen, ser EXAKT ut som Ashe från LoL. Speciellt när hon skjuter den lysande pilen. Hmmm....

Hmmm... du har inte tänkt att ashe ser EXAKT ut som Drow Ranger Traxex från dota? Hon har dessutom ett slow-skott likt Ashe som är att hon skjuter en ispil.
Face it, LoL har hämtat inspiration från dota, vissa av skaparna vill efterlikna heroes och då kör de på antingen abilitys, skins eller namn på spells/champions

Inaktiv
Skrivet av Magrit:
Skrivet av DiDDi:

Första "hjälten" man såg med pilbågen, ser EXAKT ut som Ashe från LoL. Speciellt när hon skjuter den lysande pilen. Hmmm....

Hmmm... du har inte tänkt att ashe ser EXAKT ut som Drow Ranger Traxex från dota? Hon har dessutom ett slow-skott likt Ashe som är att hon skjuter en ispil.
Face it, LoL har hämtat inspiration från dota, vissa av skaparna vill efterlikna heroes och då kör de på antingen abilitys, skins eller namn på spells/champions

Tyvärr så tror de flesta LoL-kidsen att LoL uppfann hela jävla genren. Blir lite less på det i längden.

Medlem

Kan säga detsamma om referenser som "LoL-kidsen"

Medlem

Synd bara att grafiken är så "cartoonish". Gillade mer HoNs grafik stil! Vi får se vad som händer, bara spelet går att spela på Mac så blir jag glad och att det inte är för dyrt.. Först vart jag lite "anti-Dota" då jag minns hur förbaskat äckligt allting såg ut och hur systemet var i vanliga Dota jämnfört med Hon. Men efter att jag sätt trailern och bilderna ser det inte så farligt illa ut, får vänta på mer gameplay från spelare och se hur jag känner för spelet senare.

Medlem

Vi får se. Själv är man ganska taggad på DotA2, då $2 har skullfuckat HoN de senaste veckorna. HoN har verkligen sjunkit för mig nu. Early Acsess Heroes, Free to Play mm.

Medlem
Skrivet av Mace:

Vi får se. Själv är man ganska taggad på DotA2, då $2 har skullfuckat HoN de senaste veckorna. HoN har verkligen sjunkit för mig nu. Early Acsess Heroes, Free to Play mm.

Samma här, tycker även att dessa "Hero" skinsen är väldigt störande.

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Fel! Det där är Gabe Newell, inte Bobby

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Blir inget för mig, precis som Vincent sa, 3:e spelet med exakt samma hjältar.

Jag håller mig till LoL som i alla fall har lite egna ben att stå på.

Det är ju det som är meningen med Dota2..... Att behålla det gamla men med grafikupgraderingar och andra features.

Jag är jäkligt glad, tyckte designen på hjältarna var utsökta.

Icefrog vet vad han håller på med


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Synd bara att grafiken är så "cartoonish". Gillade mer HoNs grafik stil! Vi får se vad som händer, bara spelet går att spela på Mac så blir jag glad och att det inte är för dyrt.. Först vart jag lite "anti-Dota" då jag minns hur förbaskat äckligt allting såg ut och hur systemet var i vanliga Dota jämnfört med Hon. Men efter att jag sätt trailern och bilderna ser det inte så farligt illa ut, får vänta på mer gameplay från spelare och se hur jag känner för spelet senare.

Blizzards Warcraft var också cartoon design på,

Folk verkar tro att Dota 2 ska vara ännu en rip off istället är det en "uppföljare" av Dota med samma hjältar (Förvisso en del ändringar på herodesignen men basic design ser man fortfarande är bevarad) Det ska vara samma karta, med samma system.


signatur

Everybody needs help.

Angående ashe och drow ranger så har de rätt att ashe är en kopia på drow ranger men till skillnad ifrån Lol där hjälten är egenkomponerad har drow ranger bara samma skills som hjältar i wc3 (Naga sea witch har frost arrows ifrån början). Vet inte varför de gjorde så den hjälten som har dark arrow fick frost arrow och den hjälten som hade frost fick multishot istället men det är väl för att skapa gameplay på sitt bästa sätt. Om de behållt hjältarna mer intakta hade väl LoL gjort en cassiopeia med båge.

Jag såg fram emot dota 2 men snarare än att få en trailer om en värdelös säljssnubbe ville jag ha djup lore och storysegement. En trailer om varför det är just defence of the ancient hade varit bättre än en trailer som bara har random hjältar i random scenarios. Lol season 1 trailer var kass på detta men istället har de i lol lyckats med att förmedla en känsla med karaktärerna. Dessutom hade de humor och självrespekt om sig själva (eller så var de bara dumma välj en själv) att göra en spoof på den också. Men i dota 2 ville jag iofs slippa denna casual humor som finns men svårt med en sådan trailer som visades. Å andra sidan... dum är väl jag som förväntar mig storycontent eller likande som är vettig i något MMO (skarner grejen nu i Lol är bara fånig).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Tänkte inte på TF2 när jag såg detta. Snarare Borderlands och chauffören av bussen i spelets intro.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Funkar Aftonbladet-rubriker Tomas, alltså lockar det mer? Eller är du ett Evil Troll bara!??!?!?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

En av de tråkigaste och plastigaste trailers på länge, hoppas spelet blir motsatsen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör

Tommy_h: får jag 60 kommentarer till så skulle jag säga att rubriken fyllt sitt syfte.


signatur
Medlem

Är det Heavy weapons Guys farfars farfars farfar eller nått? Väntade hela tiden på att han skulle börja prata om hur mycket guld det skulle kosta att använda detta armborstet/bågen/yxan/whatver i 12 seckunder.

Trailern imponerade inte på mig. De skulle klippt in ingame-material där det samma som hände i CGIn skedde ingame också.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Är det Heavy weapons Guys farfars farfars farfar eller nått? Väntade hela tiden på att han skulle börja prata om hur mycket guld det skulle kosta att använda detta armborstet/bågen/yxan/whatver i 12 seckunder.

Trailern imponerade inte på mig. De skulle klippt in ingame-material där det samma som hände i CGIn skedde ingame också.

Rent tekniskt är det ju in-game då den är gjord, som alla andra trailers av Valve, i Source Movie Maker

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Angående ashe och drow ranger så har de rätt att ashe är en kopia på drow ranger men till skillnad ifrån Lol där hjälten är egenkomponerad har drow ranger bara samma skills som hjältar i wc3 (Naga sea witch har frost arrows ifrån början). Vet inte varför de gjorde så den hjälten som har dark arrow fick frost arrow och den hjälten som hade frost fick multishot istället men det är väl för att skapa gameplay på sitt bästa sätt. Om de behållt hjältarna mer intakta hade väl LoL gjort en cassiopeia med båge.

Jag såg fram emot dota 2 men snarare än att få en trailer om en värdelös säljssnubbe ville jag ha djup lore och storysegement. En trailer om varför det är just defence of the ancient hade varit bättre än en trailer som bara har random hjältar i random scenarios. Lol season 1 trailer var kass på detta men istället har de i lol lyckats med att förmedla en känsla med karaktärerna. Dessutom hade de humor och självrespekt om sig själva (eller så var de bara dumma välj en själv) att göra en spoof på den också. Men i dota 2 ville jag iofs slippa denna casual humor som finns men svårt med en sådan trailer som visades. Å andra sidan... dum är väl jag som förväntar mig storycontent eller likande som är vettig i något MMO (skarner grejen nu i Lol är bara fånig).

Spelar man ´Dota så har varje hjälte en beskrivning (Ungefär som i Lol) om hur de gick med i de 2 olika "lagen" så att säga.

Dotas "story" är är ganska blandad med Wc3 ordinära Story då Lichking är ledare för Scourge och det är honom och hans tron man ska beskydda eller förgöra i spelet.

Här är en länk till hjältarna i Dota så du får LITE lore

http://www.playdota.com/heroes


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av Apministern:
Skrivet av Vincent_graymore:

Angående ashe och drow ranger så har de rätt att ashe är en kopia på drow ranger men till skillnad ifrån Lol där hjälten är egenkomponerad har drow ranger bara samma skills som hjältar i wc3 (Naga sea witch har frost arrows ifrån början). Vet inte varför de gjorde så den hjälten som har dark arrow fick frost arrow och den hjälten som hade frost fick multishot istället men det är väl för att skapa gameplay på sitt bästa sätt. Om de behållt hjältarna mer intakta hade väl LoL gjort en cassiopeia med båge.

Jag såg fram emot dota 2 men snarare än att få en trailer om en värdelös säljssnubbe ville jag ha djup lore och storysegement. En trailer om varför det är just defence of the ancient hade varit bättre än en trailer som bara har random hjältar i random scenarios. Lol season 1 trailer var kass på detta men istället har de i lol lyckats med att förmedla en känsla med karaktärerna. Dessutom hade de humor och självrespekt om sig själva (eller så var de bara dumma välj en själv) att göra en spoof på den också. Men i dota 2 ville jag iofs slippa denna casual humor som finns men svårt med en sådan trailer som visades. Å andra sidan... dum är väl jag som förväntar mig storycontent eller likande som är vettig i något MMO (skarner grejen nu i Lol är bara fånig).

Spelar man ´Dota så har varje hjälte en beskrivning (Ungefär som i Lol) om hur de gick med i de 2 olika "lagen" så att säga.

Dotas "story" är är ganska blandad med Wc3 ordinära Story då Lichking är ledare för Scourge och det är honom och hans tron man ska beskydda eller förgöra i spelet.

Här är en länk till hjältarna i Dota så du får LITE lore

http://www.playdota.com/heroes

Jag sa inte att det inte fanns lore eller liknande i dota utan att det inte finns i denna trailer :S Jag är väl medveten om hur dota kom till och så även rent utvecklingsmässigt men jag tvivlar på att andra nyare gamers kan detta och därför tycker jag att det vore bra om de faktiskt ville promota att det r krig mellan faktioner och inte bara arenaslagsmål etc etc. Jag har över 1000 matcher i både lol och dota men jag var en av dem som slutade med dota när lol kom. Däremot har jag ingen aning om denna säljarsnubben (som för övrigt är lik den goblin eller vad det är som är shopen i lol).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av DiDDi:

Första "hjälten" man såg med pilbågen, ser EXAKT ut som Ashe från LoL. Speciellt när hon skjuter den lysande pilen. Hmmm....

vet inte om jag ska skratta eller gråta

12
Skriv svar