GC: Första teasern från Borderlands 2

Robot
GC: Första teasern från Borderlands 2

Vi presenterar den absolut första filmen från Borderlands 2. Stora vapen och stora explosioner utlovas.

#borderlands-2


Medlem
GC: Första teasern från Borderlands 2

Kommer bli riktigt nice. Ser fram emot detta. Gillar att de behållit grafikstilen också, så det känns lite annorlunda mot alla FPS som spottas ut.
Hoppas bara de får omgivningen att verka mer "ny" om man spelar många missions som får en att åka fram och tillbaka 30 gånger.
Eller iaf ger en ALLA uppdrag som är i en specifik zon men att t.ex. vissa låses upp först efter man klarat av det innan. Bara så man slipper traska tillbaka till NPC'n och sedan till zonen igen för att döda en enda stor Skag.
Det var väldigt mycket fram och tillbaka i Borderlands som jag tyckte var mer irriterande än underhållande.
Borderlands Online (MMO variant).... var inte något sådant i tankarna också?

Inaktiv
Skrivet av Fuidama:

Kommer bli riktigt nice. Ser fram emot detta. Gillar att de behållit grafikstilen också, så det känns lite annorlunda mot alla FPS som spottas ut.
Hoppas bara de får omgivningen att verka mer "ny" om man spelar många missions som får en att åka fram och tillbaka 30 gånger.
Eller iaf ger en ALLA uppdrag som är i en specifik zon men att t.ex. vissa låses upp först efter man klarat av det innan. Bara så man slipper traska tillbaka till NPC'n och sedan till zonen igen för att döda en enda stor Skag.
Det var väldigt mycket fram och tillbaka i Borderlands som jag tyckte var mer irriterande än underhållande.
Borderlands Online (MMO variant).... var inte något sådant i tankarna också?

Mmo variant var det ju snack om men tror dom ångrade sig. Det var ju tänkt den skulle komma efter första Borderlands. Om inte annat kanske dom ville 2:an skulle komma före sedan kanske mmo varianten. Men håller med dig om att det var mycket traskande i första

Medlem

Japp, traskande...
Hoppas de står emot mmo-tankarna eftersom jag då genast tappar intresset.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hoppas det är längre o att dom inte löser spelängden genom att köra om allt en gång till.

Medlem

Hoppas dem får bort tråkfaktorn i spelet. I princip alla spel som Gear Box har spottat ut dem senaste åren har missat något. Har kommit halvvägs in i deras spel sen lagt ner för att jag förlorat intresset.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Jag misstänker mer av samma. En ny karaktär räknar jag som samma. Gillar Borderlands mycket för att det är annorlunda och ett "nytt" spel. Borderlands 2 blir plötsligt en serie som inte kommer med något orginellt längre.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Kommer bli riktigt nice. Ser fram emot detta. Gillar att de behållit grafikstilen också, så det känns lite annorlunda mot alla FPS som spottas ut.
Hoppas bara de får omgivningen att verka mer "ny" om man spelar många missions som får en att åka fram och tillbaka 30 gånger.
Eller iaf ger en ALLA uppdrag som är i en specifik zon men att t.ex. vissa låses upp först efter man klarat av det innan. Bara så man slipper traska tillbaka till NPC'n och sedan till zonen igen för att döda en enda stor Skag.
Det var väldigt mycket fram och tillbaka i Borderlands som jag tyckte var mer irriterande än underhållande.
Borderlands Online (MMO variant).... var inte något sådant i tankarna också?

Vad säger ni, mindre traskande? Det var ju ett av de momenten jag gillade mest med spelet. Känns mer mmo-aktigt då och passar alldeles utmärkt. Har de inte med det elementet så blir det ju mer som en dussinshooter med mycket vapen och loot så hoppas verkligen inte att de tar bort det.

Jag skulle däremot önska att de öppnade upp spelet ännu mer än ettan i det avseendet att man kan stöta på fiender av misstag som inte går att döda pga de är för hög lvl som andra mmo-liknande spel. Detta skulle även göra att utforskandet fick en större poäng. Var alldeles för mycket "nu är du klar här, gå dit" i ettan. Mer variation på det skulle vara toppen.

Jag tror att detta skulle fungera alldeles utmärkt trots att man endast är 4 spelare då samarbete är fruktansvärt skoj oavsett hur stor mapen eller världen är.

Hoppas även att det tillkommer möjligheter att modda de vapen man har med tex kikarsikte, ljuddämpare osv med de pengar man tjänar.

Medlem

Ja, det är väl vad man vill att spelet skall vara. Jag gillar rollspel med långsammare tempo och utforskande. Borderlands spelade jag för actionmomenten och alla vapen. Därför skulle jag gärna se att de går lite mer mot "dussinshooter"-vägen med Borderlands och mindre transportsträckor. Skall väl sägas att jag inte störde mig ohemult på dödtiden, men sandlådeaction var det jag var ute efter. Tur man hade bil och "fast travel".

Uppfylls min önskan så blir vapnen mer distinkta. Jag menar, det fanns miljoner varianter men skillnaden var ofta marginell. Nya distinkta vapen, fiender och miljöer så är jag någorlunda nöjd.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Äntligen lite härligare miljöer, spyr ju på sandiga berg!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Vi möts på Pandora.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

En av de saker dom har försökt förbättra mest är storyn säger dom, läste nånstans att det var (bl. andra?) Anthony Burch (Hey Ash, Watcha playin) som skriver story.

Dom har också jobbat på att göra uppdragen mer varierande och har även en del dynamiska uppdrag som påverkar spelet längre fram beroende på hur du slutför det.

Nytt vapensystem med större skillnader mellan tillverkarna, Tediore vapen t.ex laddar man inte om, det kastar man som en granat istället (mer ammo kvar = större BOOM) och sedan byggs ett ny kopia av en handhållen Digistruct (såndär bildispenser som fanns i ettan).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar