GC: Epic gör fem nya spel

Robot
GC: Epic gör fem nya spel

Och de har inget med Gears of War att göra. Epic låter också hälsa att pc:n återigen är deras huvudplattform.

#epic-games, #gears-of-war


Medlem
GC: Epic gör fem nya spel

Välkomna tillbaka Epic, ni har mycket att bevisa.

Medlem

Ett nytt Unreal Tournament som har likadant spelsätt som UT99 skulle sitta fint.

Medlem

Tror på Real Tournament. Där du och andra skjuter på varandra med riktiga vapen i en arena. Med final i Globen i slutet av december. Vinnare får 500 svenska kronor som presentkort på IKEA som också säljer byggsatser med arenor för hemmet. Förlorarna? De kommer inte finnas några...

Medlem

*gäsp*

I believe it when I see it.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Kolan:

Ett nytt Unreal Tournament som har likadant spelsätt som UT99 skulle sitta fint.

Så jävla grymt !

Nåt nytt skulle man ju kunna hoppas på. D.V.S, inte ännu ett FPS.

Medlem

What Friberg said!

Flakmonkey

Hur trevligt ett nytt Unreal Tournament som går tillbaks till rötterna med fokus på hardcore-spelande och inte casual (brightskins, bra tweakmöjligheter, etc) skulle vara så är nog chansen väldigt liten. Inte för att det inte skulle bli bra utan för att det helt enkelt inte skulle sälja. Marknaden för ett FPS utan levels, regenererande hälsa och låg inlärningströskel är för liten. De flesta av de som var med när det begav sig har dragit ner på spelandet (jag själv inräknad) och för att den typen av spel ska vara riktigt kul så måste man ju lira dem mycket.

Då tror jag att ett nytt Unreal kan vara mer sannolikt och trevligare på rätt många sätt och vis. Skulle vara kul att se vad Epic skulle kunna prestera med nästa generationens UE och kanske framförallt vad de kan göra när de ska göra ett färggrant spel igen efter Gears of War

Inaktiv

Grymt! nytt Unreal med LAN stöd!

Jag *hjärta* EPIC...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kolan:

Ett nytt Unreal Tournament som har likadant spelsätt som UT99 skulle sitta fint.

Plus ett.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"– Det känns fint att ha pc:n som vår huvudsakliga plattform igen och inte bara för portningar, menade Capps."

Det känns fint att läsa sådant här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Yeäh, nytt Shadow Complex!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"– Det känns fint att ha pc:n som vår huvudsakliga plattform igen och inte bara för portningar, menade Capps."

Det känns fint att läsa sådant här.

+infinite

Äntligen börjar spelutvecklare att återvända till pc, hoppas bara fler väljer den här vägen så vi slipper sketna konsolportar ett tag!
Jag hoppas starkt på ett nytt Unreal


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Hur trevligt ett nytt Unreal Tournament som går tillbaks till rötterna med fokus på hardcore-spelande och inte casual (brightskins, bra tweakmöjligheter, etc) skulle vara så är nog chansen väldigt liten. Inte för att det inte skulle bli bra utan för att det helt enkelt inte skulle sälja. Marknaden för ett FPS utan levels, regenererande hälsa och låg inlärningströskel är för liten. De flesta av de som var med när det begav sig har dragit ner på spelandet (jag själv inräknad) och för att den typen av spel ska vara riktigt kul så måste man ju lira dem mycket.

Då tror jag att ett nytt Unreal kan vara mer sannolikt och trevligare på rätt många sätt och vis. Skulle vara kul att se vad Epic skulle kunna prestera med nästa generationens UE och kanske framförallt vad de kan göra när de ska göra ett färggrant spel igen efter Gears of War

UT2k4 är enligt mig det bästa spelet i UT-serien.

Ett nytt Unreal vore intressant iaf, kanske börja nånstans strax efter 2an slutade? Tydligen ska det ju ha varit flera större konflikter mellan Unreal 2 och UT99, samt ytterligare fler fram till UT3.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Kommer nog krävas en hel del om de ska få tillbaks det förtroende de haft på pc sidan. Jag tror det först när jag ser det...

Medlem

Vill ha ett nytt UT2004!!
Älskade alla de olika server modsen, speciellt RPG

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Hur trevligt ett nytt Unreal Tournament som går tillbaks till rötterna med fokus på hardcore-spelande och inte casual (brightskins, bra tweakmöjligheter, etc) skulle vara så är nog chansen väldigt liten. Inte för att det inte skulle bli bra utan för att det helt enkelt inte skulle sälja. Marknaden för ett FPS utan levels, regenererande hälsa och låg inlärningströskel är för liten. De flesta av de som var med när det begav sig har dragit ner på spelandet (jag själv inräknad) och för att den typen av spel ska vara riktigt kul så måste man ju lira dem mycket.

Då tror jag att ett nytt Unreal kan vara mer sannolikt och trevligare på rätt många sätt och vis. Skulle vara kul att se vad Epic skulle kunna prestera med nästa generationens UE och kanske framförallt vad de kan göra när de ska göra ett färggrant spel igen efter Gears of War

Ja så är det tyvärr, många spel serier som gått från att vara core till att bli casual så vi kommer nog inte få se ett nytt UT med UT 99 vibbar.

Ett nytt Unreal hade inte suttit fel men det lär väl knappast rikta sig mot en hardcore marknad som sagt, hoppas åtminstone att det blir svårare än Gears 1 och 2 som inte var direkt svåra även på Insane (förutom slutbossen i första som verkligen gick mig på nerverna).

Medlem

Dags ett nytt Unreal Tournament! UT3 har gjort sitt för länge sen nu, inte många servrar som det spelas på nu.

Medlem

Cliffy i farten med ett nytt Jazz Jackrabbit, månne? ... man får väl drömma...

Medlem
Skrivet av Dumlen:

UT2k4 är enligt mig det bästa spelet i UT-serien.

Mig med, nog det spel jag kört mest den senaste tiden och då har jag bara kört demot=).

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Cliffy i farten med ett nytt Jazz Jackrabbit, månne? ... man får väl drömma...

det vore AWESOME!!! sällan skådad spelglädje!! min gamla 386a behöver nog få sig en boot nu


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Cliffy i farten med ett nytt Jazz Jackrabbit, månne? ... man får väl drömma...

Ja men det kommer nog tyvärr bara stanna vid en dröm med, sedan framgångarna med Gears of War serien lär vi nog aldrig få se en uppföljare till det spelet. Den typen av spel tilltalar nog bara de som var med när det kom, för himla tråkigt att många av dagens gamers missar alla dessa pärlor.

Medlem

* Jazz Jackrabbit, med Move/Kinect/Wii stöd.
* Unreal Tournament 4, släpps med stöd för nästa generations konsoler/grafikmotor (första och sista PC-inriktade på ytterligare 10 år).
* Shadow Complex 2, just for lols
* Gears of War 4: Broken Alliance eller nått annat mysigt, kanske MMO vem vet? multiformat?
* Samaritan, ytterligare ett spel som ska demonstrera kraftig i nästa generations konsoler.

Medlem

* Jazz Jackrabbit, med Move/Kinect/Wii stöd.
* Unreal Tournament 4, släpps med stöd för nästa generations konsoler/grafikmotor (första och sista PC-inriktade på ytterligare 10 år).
* Shadow Complex 2, just for lols
* Gears of War 4: Broken Alliance eller nått annat mysigt, kanske MMO vem vet? multiformat?
* Samaritan, ytterligare ett spel som ska demonstrera kraftig i nästa generations konsoler.

1
Skriv svar