Castlevania-utvecklarna: nästa spelet blir bättre

Robot
Castlevania-utvecklarna: nästa spelet blir bättre

Castlevania: Lords of Shadow-utvecklarna Mercurysteam lovar att de har lärt sig från tidigare misstag.

#castlevania-lords-of-shadow, #mercurysteam


Medlem
Castlevania-utvecklarna: nästa spelet blir bättre

Jag kör inte Castlevania men måste bara påpeka att meningen

Citat:

– Det fanns självklart många saker med Castlevania som vi hade velat göra bättre. Men jag är säker på att det nästa spelet blir bättre. Förhoppningsvis kan vi förbättra alla aspekter i vårt nästa projekt.

har man hört alldeles för många gånger :S

Medlem

ee vadå var det senaste Castlevania dålig?? Jag personligen älska spelet, Sure finns rum för förbättringar men när finns det inte de? Jag gillade det ialla fall. Dock finns det inget Castlevania som komma skall tror jag som slår SotN!

Inaktiv

Och jag som ogillade Lords of Shadow något starkt, fick låna det av en polare och kände att hade jag köpt det hade jag blivit grovt besviken.

Medlem

Tyckte att lords of shadow var ett mästerverk. Jag hoppas på att deras nästa CV spel blir faktiskt lika bra!


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Underbara spel! Nu ännu bättre? NICE!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Blev också väldigt besviken på det här spelet, jag fixade inte att spela klart det. Miljöerna, grafiken och ljudet var tipptopp. Men den sjukt föråldrade speldesignen med korkade pussel, utdragna banor och trista attackmönster från fienderna gjorde att jag inte lyckades hålla uppe intresset. Fixar de bara vettiga speldesigners till nästa titel så kan det nog bli riktigt jäkla bra, så jag hoppas.

Medlem

Jag vill se fortsättning på den riktiga castlevania timelinen. Demon Castle War 1999 vore nice t ex.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Tycker att de ska göra ett riktigt Castlevania spel härnäst istället för ett hack n' slash spel

Medlem

När jag först spelade Lords of Shadow så blev jag besviken. Banorna var så korta att det inte kändes som mer än enstaka encounters, men de blev fort längre. Sedan verkade man ha lagt all energi på att visa snygga kameravinklar och det verkade finnas osynliga väggar där det såg ut som om man kunde gå. Men allteftersom jag spelade det ju mer gillade jag det. I slutet gillade jag det starkt och jag ser nu fram emot nästa.

Medlem

LoS var hur bra som helst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag gillade Lords of Shadow skarpt. Efter något ojämn start så tog det sig rejält och andra halvan fram till slutet är ett rent mästerverk. Ska bli intressant att se vad de hittar på i uppföljaren!

Medlem

Älskade LOS så sjukt kul spel

Medlem

Jag ser inte LoS som ett dåligt spel, men inte heller som ett överdrivet bra sådant.
Tror att Kojima productions faktist räddade spelet på något sätt.
Finns mycket utrymme för förbättringar, ser fram emot framtida Castlevania spel även om dom inte följer orginal timelinen.


signatur

The cake is a lie.

Tja, vad sägs om att faktiskt göra ett Castlevania-spel den här gången? Det vore ju en bra början.

Medlem

Suttit o lirat senaste Castlevania lite till och från, och det jag känner att jag saknar är väl att få välja själv var och hur jag ska gå vidare.
Visst, första Castlevania som kom till NES var ju hårt styrt, men uppföljaren var väl lite mer äventyr och det är det jag saknar i det senaste
Så jag hoppas på mer äventyrskänsla i nästa Castlevania, inte att det är linjeformat som Gears of War eller annat styrt spel.

Medlem

Castlevania: Lords of Shadow 2 är högst upp på min önskelista. Jag älska Lords of Shadow även om en del grejer var riktigt frustrerande. Typ allting innan varulv-bossen är typ tråk.

Fortsätta på den gamla timelinen? Helst inte, den är så urvattnad som det går. Jag såg en lista på typ 20-30 Castlevania-titlar. Det känns inte längre som att spelen i den timelinen görs för oss som gilla de gamla spelen. Då var det utmaningar, Transylvanien och referenser till klassiska skräckfilmer som gällde. Nu är det grinding, Japan (Sorrow-spelen) och manga-stil som gäller. Men det är typ nästan bekräftat att Igarashi jobbar på ett Metroidvania till, de lär ju köra på båda timelinen samtidigt.

Medlem
Skrivet av Gurra300:

Tyckte att lords of shadow var ett mästerverk. Jag hoppas på att deras nästa CV spel blir faktiskt lika bra!

Håller med fullständigt!


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag gillade spelet, men hoppas dom fixar så man kan styra kameran själv :). Skulle nog underlätta ^_^. Annars kan jag inte komma på något annat :). Mer uppgrades till piskan kanske?

Medlem

Hoppas de stryker de gigantiska spindlarna, enda anledningen att jag slutade lira.
Tål oseriösa mängder stryk och gör mycket skada, fegar rejält, och tar en massa tid att döda (drygt). Fokusera på dem och andra fiender svärmar din rygg, skit i dem och de hoppar på dig bakifrån 24/7.
Värdelös fiendedeisgn som gjorde ett annars mycket roligt spel plågsamt drygt.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hoppas de stryker de gigantiska spindlarna, enda anledningen att jag slutade lira.
Tål oseriösa mängder stryk och gör mycket skada, fegar rejält, och tar en massa tid att döda (drygt). Fokusera på dem och andra fiender svärmar din rygg, skit i dem och de hoppar på dig bakifrån 24/7.
Värdelös fiendedeisgn som gjorde ett annars mycket roligt spel plågsamt drygt.

De är lite enklare när man har levlat upp sina skills lite, men ja, jag håller med dig. När man möter dem första gången var de dryga som fan. De borde ha dykt upp lite senare eller åtminstone kunde de ha balanserat ut de första lite bättre

Medlem

Spelade just ut LOS.. ojoj vilket spel! lite seg start som vissa säger, men när man kommit till chapter 2 var jag helt fast, sen efter ca halva spelet blev det bara ännu bättre!, gillade "after credits" cinematicen.. blir spännande att se om de kommer bygga på den

1
Skriv svar