Söker gammalt pc spel

Medlem
Söker gammalt pc spel

Jag kom och tänka på ett gammalt spel men jag kan inte minnas ett dugg vad det heter. Jag ägde heller aldrig det. Spelade det bara ett par gånger hos en fd. vän. Detta va 10-12år sedan så nyare än så är nog inte spelet.

Iaf. vad jag minns är att man var en stenhård amerikansk biker.
Man blev av nån anledning ovän med andra bikers och sen skulle man slåss med dem i farten. Man kom upp jämsides med dom så började "fighten" Man hade olika vapen. Kedjor, knölpåk mm.
Sen minns jag att man hittade nån vält lastbil med nått grönt "toxic waste" som man kunde använda och kasta på fienderna.

Minns också att vissa fiender va immuna mot vissa vapen och att man va då tvungen att hitta nya vapen för att ta sig vidare.
Det sista jag minns va att man va tvungen att få tag på någon "turbo-del" för att ta sig över ett långt hopp.
Det va ingen racing spel utom mer äventyr/puzzle/action då man va tvungen att hitta olika saker för att ta sig vidare.

Hoppas någon har någon aning om vilket spel jag menar. har bara väldigt bleka minnen av det.

Det du söker heter Full Throttle från Lucas arts.
Det såg ut så här, eller hur?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Kanske "Burnout"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Full Throttle! Nostalgi! Mycket bra spel. Bandet som gjorde musiken heter The gone Jackals och är också mycket bra. Speciellt låten Born Bad.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Det du söker heter Full Throttle från Lucas arts.
Det ut så här, eller hur?

https://www.youtube.com/embed/FmOh9H0ejgY

Korrekt! Huvudet på spiken!
Förväntade mig verkligen inte så snabbt svar.
Tusen tack!

"Traveller..." - reste tillbaka i tiden när du spelade spelet och såg vilket det var, han fuskade, men det är OK


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillar såna här trådar, men det är ALLTID någon som är snabbare än mig...


signatur

Imperator

Bara 12 minuter från att tråden skapades:)

Tror att rekordet ligger på en sådär 6 min.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Testpilot

Jag har mitt ex av Full Throttle kvar , ligger o dammar i lådan.

En liten berättelse om just mitt ex är att då spelet var nytt lånade jag ut det till en kompis.
Jag lånade ut Full Throttle och några spel till , då jag fick tillbaka spelen så var jag inte hemma så kompisen kom på den "smarta" iden att stoppa in cd-fodralen i mitt brevlådeinkast på lägenheten.

Summa summarum , skivorna ramlade ur och nästa spel-fodral gjorde prydliga hål i flera av skivorna = kaputt!
Eftersom detta var en RIKTIG kompis så köpte han faktiskt spelen till mig som hade gått sönder , så detta är en historia med gott slut.

1
Skriv svar