GC: Playstation-teven kommer till Europa

Robot
GC: Playstation-teven kommer till Europa

Sony avslöjar pris för deras specialframtagna 24"-Playstation-tv som levereras med 3D-stöd och två par glasögon.

#sony


Medlem
GC: Playstation-teven kommer till Europa

Hmm.. jag trodde att man såg hela skärmen om man spelade med den teven. Fast jag hade nog fel.

Inaktiv

Dela bilden på 24 tums.. det lär bli väldigt lite för 5 lax...

Medlem
Skrivet av Siken:

Hmm.. jag trodde att man såg hela skärmen om man spelade med den teven. Fast jag hade nog fel.

"åter två tittare se två olika bilder vid samma tidpunkt, beroende på vilken plats de tittar ifrån"
Tolkar det som att 2 personer kan se varsin bild över hela skärmen beroende på vart dem sitter.
( alltså inte sliptscreen.)


signatur

Rwa?

Medlem

Kommer man att kunna köra annat än just PS3 på denna med? Antar den kör HDMI, men det finns ingen form av handshake med PS3..?

Simulview låter intressant för framtiden, eftersom jag är en av dom som ofta spelar coop i soffan och splitscreen. Kan man använda hela skärmen och se varsin bild på det så är det väldigt häftigt och intressant.

Däremot dog mitt intresse vid 24", way to small for me.

Medlem

Synd att den är låst 24", trodde oxå detta fungerade på andra apparater och att de var PS3 som gjorde något.
Kanske lite för mkt önskte tänk.

Medlem

Låter väl rätt intressant även om 24" känns litet nu för tiden.

Kanske funkar bra med 2 personer i co-op, men det låter ju inte som någon annan kan sitta och kolla på eller?

Medlem

Hade den kommit i 46" + så hade de varit intressant... 24"... Till och med tösen på 5 dissar ju det

Medlem
Skrivet av Vaarj:

Låter väl rätt intressant även om 24" känns litet nu för tiden.

Kanske funkar bra med 2 personer i co-op, men det låter ju inte som någon annan kan sitta och kolla på eller?

Skulle gissa på ja, ngn kan kolla på, om dem har sådana glassögon, och sen förmodligen också bara se en utav spelarna, beroende på vart denne sitter

Edit: Öh blev lite flummigt


signatur

Rwa?

Medlem

Ganska dåligt pris med tanke på att den kostar 3000:- i USA (inklusive spel).

Medlem

Det var mycket pengar för en dvärg-TV.


signatur

Memento Mori

Medlem

icke lär dröja bra länge för mig ialla fall innan jag tycker 3D är värt besväret.. och att teknologin har kommit bra mycket längre fram me skiten.

Medlem

24"...? Nja, hade det varit en 40" för samma peng hade man köpt en direkt,.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Lite liten skärm sitter med en 24" vid datorn minsta jag kan tänka mig för konsolspelande är 32

Medlem

Det enda denna tv gjör rätt är deras Simulview, vilket är fullscreen splitscreen.

Edit, finns tom risk att den inte gör det rätt. Kör den passiv polariserad 3d med halva upplösningen så är det epic fail på en 24" skärm.

Medlem

Ni säger att 24 tums tv för 4600kr är lite, jag håller med. Men det är inte en 24 tums tv, det är en 24 tums 3d tv.

Medlem
Skrivet av sanktas:

Ni säger att 24 tums tv för 4600kr är lite, jag håller med. Men det är inte en 24 tums tv, det är en 24 tums 3d tv.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856954
Samsung s23a750d ~3400kr hdmi 1.4 & displayport 1.2, aktiva glassögon fungerar i 120hz med Datorn (dp) och Ps3 (hdmi)

Förvisso bara 23" men den kör 120hz true 3d/2d och lär ha fan så mycket bättre färgåtergivning/kontrast.

Dock klarar den inte tv signal, men vem köper sonys skärm för att kolla på vanliga tv kanaler.

Medlem

Får hålla med resten om att 24" känns väl lite väl litet, anledningen att jag spelar konsoll är för att kunna njuta av spel i soffan på en 46"!

Medlem

Har för mig att jag såg något om det här på Engadget förut.
Var något i Playstationets firmware som gjorde att man kunde ställa in för sort 'bild-utgång' man ville ha. Om det var vanligt, 3D eller 2player-3D.

Då var det att Player1 hade glasögon med bara vänster-linser och Player2 hade glasögon med bara höger-linser. Då fick de fullskärm och ingen risk för tjuvtittande.

1
Skriv svar