GC: Playstation 3 blir billigare

Robot
GC: Playstation 3 blir billigare

Sony utannonserar globala prissänkningar på både Playstation 3 och PSP.

#sony


Medlem
GC: Playstation 3 blir billigare

Gött, snart dags att passa på att hugga ett par till, fast å andra sidan blir väll inte priset riktigt så lågt pga monopolet dom kör här i sverige :/ blir förbannad

Medlem

Läste fel och trodde att det var PS3 som sänktes till 900kr. 2300kr är ju i princip vad den kostar idag så det kändes inte lika intressant.

Medlem

Mitt ansikte när jag såg rubriken på förstasidan:
Mitt ansikte när jag läste den faktiska prissänkningen: -_-


signatur

Imperator

Inaktiv

Vadå, är det orginal-PSP som kostar 900? Vem i hela fridens namn vill köpa ett sådant när PSP Vita kommer ut närsom?

Inaktiv

Varför går man ut med att sänka priset när det kostar så mycket idag ungefär? 2500 kronor tar dom på de flesta butikerna idag.

Medlem

Rippat från min fantastiska 900-kronors-kommentar.

I norden har vi inget RRP alls, det vill säga, här sätter konkurransen priserna helt och hållet. De säljs till ett visst pris från exempelvis Nordisk Film (Sony) eller Bergsala (Nintendo), men sen är det butikerna som bestämmer priserna till konsumenterna. Detta innebär i nutid många fall av hårdvarupriser under inköpspris.

Det är inte på grund av slumpen som exempelvis Onoff fått stänga igen.

I exempelvis Nordamerika säljs priserna till ett fast riktpris, RRP, men så är inte fallet i norden.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Rippat från min fantastiska 900-kronors-kommentar.

I norden har vi inget RRP alls, det vill säga, här sätter konkurransen priserna helt och hållet. De säljs till ett visst pris från exempelvis Nordisk Film (Sony) eller Bergsala (Nintendo), men sen är det butikerna som bestämmer priserna till konsumenterna. Detta innebär i nutid många fall av hårdvarupriser under inköpspris.

Det är inte på grund av slumpen som exempelvis Onoff fått stänga igen.

I exempelvis Nordamerika säljs priserna till ett fast riktpris, RRP, men så är inte fallet i norden.

Och bara för att det är så sjukt jävla roligt att citera sig själv så har jag använt exempelvis en hel del gånger i samma inlägg. Exciting. Derp.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

var på gamestop dem hade några X av av ps3 slim ( tror det var 250gb) för 2k


signatur

Rwa?

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför går man ut med att sänka priset när det kostar så mycket idag ungefär? 2500 kronor tar dom på de flesta butikerna idag.

Om "riktpriset" sänks så kommer vi även få se det här, visserligen finns det redan ställen som säljer billigare men antagligen gör det så med förlust (och de lär nog också sänka priset).

Medlem

2300? Det var fan inte mycket.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Siken:

Denna billigare PSP kommer inte ha någon WiFi:
http://www.engadget.com/2011/08/16/sony-announces-wifi-less-p...

Ahh, läste precis med att det inte alls är original-PSP som prissänks, utan det kommer en ny budgetmodell utan wifi, den ser inte riktigt grann ut heller...:O

Antar att PlayStation Store och online gaming är uteslutet med då.

Medlem

Märkligt att ps3 är så dyr.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Redaktör
Skrivet av Tybalt:

Märkligt att ps3 är så dyr.

Äh, ca 400 kr dyrare än Xbox 360, och då medföljer bluray-spelare. En separat sådan kostar betydligt mer.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tybalt:

Märkligt att ps3 är så dyr.

Äh, ca 400 kr dyrare än Xbox 360, och då medföljer bluray-spelare. En separat sådan kostar betydligt mer.

Mja, blurayspelare börjar från typ 700kr och uppåt nu, då får du inte något skräp heller.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Mja, blurayspelare börjar från typ 700kr och uppåt nu, då får du inte något skräp heller.

Men du får en spelare som inte laddar filmer i närheten lika fort och du kommer antagligen få problem med vissa filmer tack vare DRM på filmerna. Trots att det idag finns billiga BD spelare så är PS3 fortfarande en av de bättre=).

1
Skriv svar