GC: Cyberpunk och MMO i Otherland

Robot
GC: Cyberpunk och MMO i Otherland

Bygger på sci-fi-böckerna av Tad Williams. De avbildar ett framtidssamhälle där virtual reality är en del av vardagen.

#otherland


Medlem
GC: Cyberpunk och MMO i Otherland

Aw, trodde det stod Steampunk.
Cyberpunk är blä.

Medlem

Free to play.. suck.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Free to play.. suck.

Kan man säga, sen såg ju spelet jävligt tråkigt ut! Men snyggt som fan var det!

Kommer ihåg ett annat MMO i U3 motorn som visades upp för några år sen, tror det hette Hilux? Någon som kommer ihåg det eller vet vad som hände?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Friberg:

Free to play.. suck.

Kan man säga, sen såg ju spelet jävligt tråkigt ut! Men snyggt som fan var det!

Kommer ihåg ett annat MMO i U3 motorn som visades upp för några år sen, tror det hette Hilux? Någon som kommer ihåg det eller vet vad som hände?

Du tänker nog på Huxley. Hade enorm potential, och otroligt snyggt, men föll i slutändan rätt platt. Förvandlades sedan till ett koreanskt f2p-spel. Typ UT med asiater.

Medlem

Otherland-serien är en av mina favoriter i bokvärlden, var rätt taggad på att se om de kunde förmedla känslan över till spelet. Efter att ha sett trailern måste jag dock säga att jag blev rätt besviken. De har tagit två av böckernas tråkigaste virtuella världar och det verkar mer som en ursäkt för att få flippa ur i den tredje världen, Lambda Mall. I bokserien var denna värld ett socialt community precis som i spelet men hade ingen direkt påverkan på storyn.
Man kan ju alltid hoppas att de lägger in fler virtuella världar allteftersom.

Medlem
Skrivet av Flash:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Friberg:

Free to play.. suck.

Kan man säga, sen såg ju spelet jävligt tråkigt ut! Men snyggt som fan var det!

Kommer ihåg ett annat MMO i U3 motorn som visades upp för några år sen, tror det hette Hilux? Någon som kommer ihåg det eller vet vad som hände?

Du tänker nog på Huxley. Hade enorm potential, och otroligt snyggt, men föll i slutändan rätt platt. Förvandlades sedan till ett koreanskt f2p-spel. Typ UT med asiater.

Exakt! Det var ju jävligt tråkigt att höra, såg jävligt spännande ut!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ahh tyckte väl jag kände igen namnet.. har ju böckerna stående här, på svenska dessvärre och inte allihopa heller! Får ta och fixa upp det där.

1
Skriv svar