Wildstar
Vi är bland de första i världen att spela Wildstar, NCsofts nya onlinerollspel från veteranen Jeremy Gaffney. Det kan bli en trevlig bekantskap.
#world-of-warcraft, #blizzard, #carbine-studios, #wildstar, #world-of-warcraft-wrath-of-the-lich-king, #turbine-entertainment, #ultima-online-2, #destination-games, #tabula-rasa, #ncsoft
"Att göra ett populärt, och därmed vinstdrivande, massivt onlinerollspel har visat sig vara svårt (så länge man inte heter Blizzard)"
Funderade lite över det här. Är det verkligen så att det går så dåligt för dem? Är det inte bara att andra mmo inte lyckas får en sådan mjölkmaskin som just blizzard lyckats få. Jag menar Warhammer, Conan, Lord of the ring online sålde väl riktigt bra som enkelspel, plus fick säkert ganska mycket premunanter de första månaderna. Går de så fasansfullt back på utvecklingen av ett MMO att det måste slå svinstort?
"Att göra ett populärt, och därmed vinstdrivande, massivt onlinerollspel har visat sig vara svårt (så länge man inte heter Blizzard)"
Funderade lite över det här. Är det verkligen så att det går så dåligt för dem? Är det inte bara att andra mmo inte lyckas får en sådan mjölkmaskin som just blizzard lyckats få. Jag menar Warhammer, Conan, Lord of the ring online sålde väl riktigt bra som enkelspel, plus fick säkert ganska mycket premunanter de första månaderna. Går de så fasansfullt back på utvecklingen av ett MMO att det måste slå svinstort?
Både Conan & LOTRO är nu f2p och lever på microtransactions osv. men LOTRO är ändå ett av de största MMO:na efter WoW och runescape.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
"Att göra ett populärt, och därmed vinstdrivande, massivt onlinerollspel har visat sig vara svårt (så länge man inte heter Blizzard)"
Funderade lite över det här. Är det verkligen så att det går så dåligt för dem? Är det inte bara att andra mmo inte lyckas får en sådan mjölkmaskin som just blizzard lyckats få. Jag menar Warhammer, Conan, Lord of the ring online sålde väl riktigt bra som enkelspel, plus fick säkert ganska mycket premunanter de första månaderna. Går de så fasansfullt back på utvecklingen av ett MMO att det måste slå svinstort?
Både Conan & LOTRO är nu f2p och lever på microtransactions osv. men LOTRO är ändå ett av de största MMO:na efter WoW och runescape.
Ja just det. Men det jag menar är att de borde nästan fått ut sin vinst redan vid release med tanke på hur mycket spel de säljer. Sen visst är det najs för dem att tjäna lite mer stålar på premunanter/microtransactions. Känns lite som att det ska tyckas synd om alla MMO som kommer då de inte kan fightas med wow. Jag menar att det kan gå jävligt bra även om man inte kommer i närheten av wows popularitet och siffror.
personlingen älskar jag Ncsoft, världens största spelutvecklare (mmo) men dom e skitstövlar när det kommer till support XD men men.
Ncsoft verkar ha många project, guildwars 2, Tera och nu detta,
intressant verkar det bli iallafall
NCsoft har inte Tera, det har EnMasse i USA och Frogster i Europa.
Ncsoft verkar ha många project, guildwars 2, Tera och nu detta,
intressant verkar det bli iallafall
Tera är ju iof inte NCSoft, men föredetta NCSoft anställda.
| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
personlingen älskar jag Ncsoft, världens största spelutvecklare (mmo) men dom e skitstövlar när det kommer till support XD men men.
Ncsoft verkar ha många project, guildwars 2, Tera och nu detta,
intressant verkar det bli iallafall
NCsoft har inte Tera, det har EnMasse i USA och Frogster i Europa.
woops skrev lite fel där.
men en del utvecklare från guild wars / lineage och Aion har gått ihop till ett team som utvecklar tera.
Varför ska grafiken vara så fjantig och tecknad på alla spel nu för tiden. Ser ut som en barnbok.
En av dom stora anledningarna till att folk kör "Tecknad" stil (av många legitima anledningar) är att man kommer undan med mycket mer lågupplösta texturer även fast det ser snyggt ut, och bra performance är A och O för ett MMO som vill lyckas. Andra anledningar är att karikatyr karaktärer är lättare att ta till sig och förstå vad dom gör. Ser man en bumling kan man direkt anta vilken typ av karaktär det är.
Jag tycker det är löjligt att folk konstant anser att "tecknat" är "barnsligt". Det är en konststil lika legitim som någon annan även fast många "familjefilmer" använder sig av det.
subterranean homesick alien
"Att göra ett populärt, och därmed vinstdrivande, massivt onlinerollspel har visat sig vara svårt (så länge man inte heter Blizzard)"
Funderade lite över det här. Är det verkligen så att det går så dåligt för dem? Är det inte bara att andra mmo inte lyckas får en sådan mjölkmaskin som just blizzard lyckats få. Jag menar Warhammer, Conan, Lord of the ring online sålde väl riktigt bra som enkelspel, plus fick säkert ganska mycket premunanter de första månaderna. Går de så fasansfullt back på utvecklingen av ett MMO att det måste slå svinstort?
Både Conan & LOTRO är nu f2p och lever på microtransactions osv. men LOTRO är ändå ett av de största MMO:na efter WoW och runescape.
Bror väll på hur man ser det. Räknar man me F2P MMOs, så som Runescape, så finns det spel med fler spelare en tex WoW.
Rwa?