Robot
Wildstar

Vi är bland de första i världen att spela Wildstar, NCsofts nya onlinerollspel från veteranen Jeremy Gaffney. Det kan bli en trevlig bekantskap.

#world-of-warcraft, #blizzard, #carbine-studios, #wildstar, #world-of-warcraft-wrath-of-the-lich-king, #turbine-entertainment, #ultima-online-2, #destination-games, #tabula-rasa, #ncsoft


Medlem
Wildstar

Hmm får väll se hur det blir när det kommer lite bilder. MEN man kan ju alltid ge det en chans :).

Redaktör

Bilder är uppe, film på gång (jag fick dem för ett par minuter sen).


signatur
Medlem

Låter nästan lite som Phantasy Star Online, men väldigt lite. Intressant hur som helst! Vill se mer

Medlem

"Att göra ett populärt, och därmed vinstdrivande, massivt onlinerollspel har visat sig vara svårt (så länge man inte heter Blizzard)"

Funderade lite över det här. Är det verkligen så att det går så dåligt för dem? Är det inte bara att andra mmo inte lyckas får en sådan mjölkmaskin som just blizzard lyckats få. Jag menar Warhammer, Conan, Lord of the ring online sålde väl riktigt bra som enkelspel, plus fick säkert ganska mycket premunanter de första månaderna. Går de så fasansfullt back på utvecklingen av ett MMO att det måste slå svinstort?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Redaktör
Medlem
Medlem

Lät intressant tills jag såg bilden på sidan 2..

Medlem
Skrivet av joary639:

"Att göra ett populärt, och därmed vinstdrivande, massivt onlinerollspel har visat sig vara svårt (så länge man inte heter Blizzard)"

Funderade lite över det här. Är det verkligen så att det går så dåligt för dem? Är det inte bara att andra mmo inte lyckas får en sådan mjölkmaskin som just blizzard lyckats få. Jag menar Warhammer, Conan, Lord of the ring online sålde väl riktigt bra som enkelspel, plus fick säkert ganska mycket premunanter de första månaderna. Går de så fasansfullt back på utvecklingen av ett MMO att det måste slå svinstort?

Både Conan & LOTRO är nu f2p och lever på microtransactions osv. men LOTRO är ändå ett av de största MMO:na efter WoW och runescape.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Zomg! Skit i spelet och ge mig en animerad film istället!

Medlem

Alltså FY fan den där trailern drar i rätt trådar alltså, snygg tecknarstil, skön humor klassiska konstiga karaktärer ARGH detta är jag kär i

Medlem
Skrivet av Lowaim:

Zomg! Skit i spelet och ge mig en animerad film istället!

+1

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av joary639:

"Att göra ett populärt, och därmed vinstdrivande, massivt onlinerollspel har visat sig vara svårt (så länge man inte heter Blizzard)"

Funderade lite över det här. Är det verkligen så att det går så dåligt för dem? Är det inte bara att andra mmo inte lyckas får en sådan mjölkmaskin som just blizzard lyckats få. Jag menar Warhammer, Conan, Lord of the ring online sålde väl riktigt bra som enkelspel, plus fick säkert ganska mycket premunanter de första månaderna. Går de så fasansfullt back på utvecklingen av ett MMO att det måste slå svinstort?

Både Conan & LOTRO är nu f2p och lever på microtransactions osv. men LOTRO är ändå ett av de största MMO:na efter WoW och runescape.

Ja just det. Men det jag menar är att de borde nästan fått ut sin vinst redan vid release med tanke på hur mycket spel de säljer. Sen visst är det najs för dem att tjäna lite mer stålar på premunanter/microtransactions. Känns lite som att det ska tyckas synd om alla MMO som kommer då de inte kan fightas med wow. Jag menar att det kan gå jävligt bra även om man inte kommer i närheten av wows popularitet och siffror.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Håller med föregående kommentarer om Trailern, en film vore underbar!!

Får se om man testar detta spelet senare bara för att trailern var awesome

Medlem

Verkar sjukt bra, tack för förhandstitten!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Sjukt härlig trailer.
Dock oerhört trött på MMOs så jag skippar nog detta.


signatur

Have a good time!

Medlem

personlingen älskar jag Ncsoft, världens största spelutvecklare (mmo) men dom e skitstövlar när det kommer till support XD men men.

Ncsoft verkar ha många project, guildwars 2, Tera och nu detta,
intressant verkar det bli iallafall

Medlem

Varför ska grafiken vara så fjantig och tecknad på alla spel nu för tiden. Ser ut som en barnbok.

Medlem

Lättklädda töser med kaninöron i ett mmo? Nej tack


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Det ser lovande ut jag älskar NCsoft spelen men jag kommer att köpa detta om det blir gratis (månadsavgift)

Medlem

NJeaaeea tror jag satsar mina pengar på Guildwars 2 istället...

Medlem
Skrivet av vuze2143:

personlingen älskar jag Ncsoft, världens största spelutvecklare (mmo) men dom e skitstövlar när det kommer till support XD men men.

Ncsoft verkar ha många project, guildwars 2, Tera och nu detta,
intressant verkar det bli iallafall

NCsoft har inte Tera, det har EnMasse i USA och Frogster i Europa.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Riktigt fin trailer, ja.

Medlem

Trailern var riktigt bra! Men titta på ingame bilderna! Titta tjejens händer! DOM ÄR HUGE!
Men det blir intressant och se hur detta spel blir

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ncsoft verkar ha många project, guildwars 2, Tera och nu detta,
intressant verkar det bli iallafall

Tera är ju iof inte NCSoft, men föredetta NCSoft anställda.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av vuze2143:

personlingen älskar jag Ncsoft, världens största spelutvecklare (mmo) men dom e skitstövlar när det kommer till support XD men men.

Ncsoft verkar ha många project, guildwars 2, Tera och nu detta,
intressant verkar det bli iallafall

NCsoft har inte Tera, det har EnMasse i USA och Frogster i Europa.

woops skrev lite fel där.
men en del utvecklare från guild wars / lineage och Aion har gått ihop till ett team som utvecklar tera.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Lowaim:

Zomg! Skit i spelet och ge mig en animerad film istället!

+1

+2
Fick nästan lite disney vibbar över animationerna


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Intressant att nämna är att Tim Cain har arbetat på spelet i flera år, mannen som man får säga hade mest att göra med det första Fallout. Han lämnade dock studion förra månaden.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av krad:

Varför ska grafiken vara så fjantig och tecknad på alla spel nu för tiden. Ser ut som en barnbok.

En av dom stora anledningarna till att folk kör "Tecknad" stil (av många legitima anledningar) är att man kommer undan med mycket mer lågupplösta texturer även fast det ser snyggt ut, och bra performance är A och O för ett MMO som vill lyckas. Andra anledningar är att karikatyr karaktärer är lättare att ta till sig och förstå vad dom gör. Ser man en bumling kan man direkt anta vilken typ av karaktär det är.

Jag tycker det är löjligt att folk konstant anser att "tecknat" är "barnsligt". Det är en konststil lika legitim som någon annan även fast många "familjefilmer" använder sig av det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av joary639:

"Att göra ett populärt, och därmed vinstdrivande, massivt onlinerollspel har visat sig vara svårt (så länge man inte heter Blizzard)"

Funderade lite över det här. Är det verkligen så att det går så dåligt för dem? Är det inte bara att andra mmo inte lyckas får en sådan mjölkmaskin som just blizzard lyckats få. Jag menar Warhammer, Conan, Lord of the ring online sålde väl riktigt bra som enkelspel, plus fick säkert ganska mycket premunanter de första månaderna. Går de så fasansfullt back på utvecklingen av ett MMO att det måste slå svinstort?

Både Conan & LOTRO är nu f2p och lever på microtransactions osv. men LOTRO är ändå ett av de största MMO:na efter WoW och runescape.

Bror väll på hur man ser det. Räknar man me F2P MMOs, så som Runescape, så finns det spel med fler spelare en tex WoW.


signatur

Rwa?

12
Skriv svar