GC: Se den omtalade Dota 2-turneringen live

Robot
GC: Se den omtalade Dota 2-turneringen live

Tävlingen med de stora pengarna är igång. Vi hjälper dig att hitta till den maffiga turneringen av Dota 2.

#nyhetstips, #dota-2


Medlem
GC: Se den omtalade Dota 2-turneringen live

Bara jag som är lite besviken? =/

Inaktiv

kan vara den sämsta live matchen jag har sett.. killen som specar är ju förfan afk annars så känner jag mig lite sådär.. ser grymt tråkigt ut.

Medlem

ni får tänka på att det är beta version också

Medlem

Har kollat en stund nu. Men LoL känns möe trevigare..

Medlem

Ganska besviken jag med. Spelleffekterna och ljudeffekterna verkar rätt bra men i övrigt verkar det sådär. Samtidigt är det svårt att avgöra när man tittar på en livematch om ett spel man inte testat.
Men det verkar väldigt likt HoN. Trodde faktiskt grafiken skulle vara lite mer uppgraderad.
Som det ser ut nu ser det mer ut som "ännu en dotaclon" och inte som ett dota2.

Inaktiv

Sitter dom i venten?

Har ärligt talat aldrig förstått tjusningen med Dota ,verkar vara det nya CS för dagens kids. Antar att man är för gammal.


signatur

War never changes.

Medlem

är ju bara en bild på "Dota 2" just nu, ny match på g snart?

Inaktiv

92min game ,,, wow,,

Förstår verkligen varför HoN har gått mot att korta ner matcherna. Average där är 35min ,, Men dock så tog dom ju farmfesten Spectre

G____G

Medlem

När blir det ny match?


signatur

Imperator

Inaktiv

Ja, det kunde ju ha börjat bättre...

Medlem

Tycker det är underbart, har varit rädd att de skulle tagit bort många funktioner i mapen men de verkar ha bevarat det mesta (kanske till och med allt) som spelar en större roll. Bortsett från Lol där de tog bort alla roliga map funktioner


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Tycker det är underbart, har varit rädd att de skulle tagit bort många funktioner i mapen men de verkar ha bevarat det mesta (kanske till och med allt) som spelar en större roll. Bortsett från Lol där de tog bort alla roliga map funktioner

Är 90min games roligt?,, seriöst?

Medlem
Skrivet av Dryn:

Ganska besviken jag med. Spelleffekterna och ljudeffekterna verkar rätt bra men i övrigt verkar det sådär. Samtidigt är det svårt att avgöra när man tittar på en livematch om ett spel man inte testat.
Men det verkar väldigt likt HoN. Trodde faktiskt grafiken skulle vara lite mer uppgraderad.
Som det ser ut nu ser det mer ut som "ännu en dotaclon" och inte som ett dota2.

Vad anser du som ett Dota 2 då?

Hela grejen med dota2 är att det inte ska vara något nytt, de ville ha kvar allt som gör dota till dota. Men samtidigt att det skulle passa in till dagens spel.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Dryn:

Ganska besviken jag med. Spelleffekterna och ljudeffekterna verkar rätt bra men i övrigt verkar det sådär. Samtidigt är det svårt att avgöra när man tittar på en livematch om ett spel man inte testat.
Men det verkar väldigt likt HoN. Trodde faktiskt grafiken skulle vara lite mer uppgraderad.
Som det ser ut nu ser det mer ut som "ännu en dotaclon" och inte som ett dota2.

Vad anser du som ett Dota 2 då?

Hela grejen med dota2 är att det inte ska vara något nytt, de ville ha kvar allt som gör dota till dota. Men samtidigt att det skulle passa in till dagens spel.

HoN? Där har dom tagit bort inifinite buybacks och det mesta som är tråkigt med Dota.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Apministern:

Tycker det är underbart, har varit rädd att de skulle tagit bort många funktioner i mapen men de verkar ha bevarat det mesta (kanske till och med allt) som spelar en större roll. Bortsett från Lol där de tog bort alla roliga map funktioner

Är 90min games roligt?,, seriöst?

Men snälla, blir det för långt för dig så sluta kolla......

Längre matcher visar bara hur jämt det var.

Tänk också att detta är proffsionella matcher, de förlorar inte lika lätt och ger inte upp lika snabbt som "vanliga" spelare gör..... som gärna leavar när de inte är framgångsrika


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av bleak:

92min game ,,, wow,,

Förstår verkligen varför HoN har gått mot att korta ner matcherna. Average där är 35min ,, Men dock så tog dom ju farmfesten Spectre

G____G

De andra matcherna som inte blev streamade varade inte ens i närheten av lika länge - 34 min, 56 min, 34 min, 29 min.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Dryn:

Ganska besviken jag med. Spelleffekterna och ljudeffekterna verkar rätt bra men i övrigt verkar det sådär. Samtidigt är det svårt att avgöra när man tittar på en livematch om ett spel man inte testat.
Men det verkar väldigt likt HoN. Trodde faktiskt grafiken skulle vara lite mer uppgraderad.
Som det ser ut nu ser det mer ut som "ännu en dotaclon" och inte som ett dota2.

Vad anser du som ett Dota 2 då?

Hela grejen med dota2 är att det inte ska vara något nytt, de ville ha kvar allt som gör dota till dota. Men samtidigt att det skulle passa in till dagens spel.

HoN? Där har dom tagit bort inifinite buybacks och det mesta som är tråkigt med Dota.

Jag har inte spelat Hon så jag kan inte argumentera på den punkten, men alla de som spelar Dota och som testat Hon, måste haft en anledning till att fortsätta Dota.

Tanke på att Dota var den första av sin sort tycker jag att det bara är roligt att de gjort Dota2 så man kan njuta av det gamla med det nya

Förresten det är inte inifinite buyback, buyback kostar en stor mängd guld och har en väldigt lång cooldown..


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag gillar grafiken men det ser ganska tråkigt ut, så jag får väl medge att jag är besviken.

Moderator | Testpilot

Än så länge är jag inte imponerad. Går så långt att säga HoN är bättre. Tycker man inte ens kan gemföra detta med LoL då det är ett "Helt annan spel" helst när Dominion släpps.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Laggar på rätt fint ibland, streamljudet hackar och samtidigt så klagar spelarna på att det laggar.

Sen är det ju inte så kul att titta på en match när man inte vet vad gubbarna kan göra eller nått om spelet förutom att det är dota.

Moderator | Testpilot

Bra match, lagg och allting pausas. WOHOOOO!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Haha det blev DC...


signatur

Imperator

Medlem

Tror jag håller mig till LoL faktiskt. Det ser inte dåligt ut, det ser mycket mindre kladdigt ut än HoN och trevligare än DotA, fast tror att spelstilen i LoL passar mig bättre. Jag kommer förstås testa DotA2 i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Luciphear:

Tror jag håller mig till LoL faktiskt. Det ser inte dåligt ut, det ser mycket mindre kladdigt ut än HoN och trevligare än DotA, fast tror att spelstilen i LoL passar mig bättre. Jag kommer förstås testa DotA2 i alla fall.

Håller med. Fastnat mer för LoL än jag någonsin gjorde för Dota.
Tycker dock Dota har roligare heroes. LoL's champs är mest ba.. Meh. Kolla bara MONKEY KING. Recycle av andras skills.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Laggar på rätt fint ibland, streamljudet hackar och samtidigt så klagar spelarna på att det laggar.

Sen är det ju inte så kul att titta på en match när man inte vet vad gubbarna kan göra eller nått om spelet förutom att det är dota.

Riktigt dåligt i en sådan här turnering att inte kunna förutse den enorma belastning på nätet som skapas. Undrar om de t o m streamar direkt från observer?

Sen så har alla hjältar (jag sett hittills) samma abilities som i DotA. Så det känns som att komma hem!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Laggar på rätt fint ibland, streamljudet hackar och samtidigt så klagar spelarna på att det laggar.

Sen är det ju inte så kul att titta på en match när man inte vet vad gubbarna kan göra eller nått om spelet förutom att det är dota.

Riktigt dåligt i en sådan här turnering att inte kunna förutse den enorma belastning på nätet som skapas. Undrar om de t o m streamar direkt från observer?

Sen så har alla hjältar (jag sett hittills) samma abilities som i DotA. Så det känns som att komma hem!

Att det är samma var väll poängen? Samma gamla Dota till eny och större publik!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Dryn:

Ganska besviken jag med. Spelleffekterna och ljudeffekterna verkar rätt bra men i övrigt verkar det sådär. Samtidigt är det svårt att avgöra när man tittar på en livematch om ett spel man inte testat.
Men det verkar väldigt likt HoN. Trodde faktiskt grafiken skulle vara lite mer uppgraderad.
Som det ser ut nu ser det mer ut som "ännu en dotaclon" och inte som ett dota2.

Det är inte likt HoN alls, över huvud taget. Vet inte hur mycket HoN du har kört men det är en helt annan fart i spelet. Dota 2 ser ju långsammare ut än vad LoL gör vilket är riktigt dåligt, långsamt gameplay betyder att du inte behöver lika mycket talang/skills/reaktioner vilket gör MOBA spel roligt att kolla på(enligt mig).
Det betyder också att det är lättare för carrys att farma items då det är svårare att ganka när det går så långsamt, vilket kan leda till tråkiga 2 timmars matcher med många buybacks.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Laggar på rätt fint ibland, streamljudet hackar och samtidigt så klagar spelarna på att det laggar.

Sen är det ju inte så kul att titta på en match när man inte vet vad gubbarna kan göra eller nått om spelet förutom att det är dota.

Riktigt dåligt i en sådan här turnering att inte kunna förutse den enorma belastning på nätet som skapas. Undrar om de t o m streamar direkt från observer?

Sen så har alla hjältar (jag sett hittills) samma abilities som i DotA. Så det känns som att komma hem!

Att det är samma var väll poängen? Samma gamla Dota till eny och större publik!

Så har jag förstått det också - underbart!

Medlem

HoN är en spinoff på DotA:s easymode..
LoL är typ en spinoff på HoN..

Till er som inte gillar/är van vid hastigheten i DotA..
Vilket är mest compeditive: CS eller CoD?

123
Skriv svar