Nydesignad Wii saknar Gamecube-stöd

Robot
Nydesignad Wii saknar Gamecube-stöd

I höst släpps en nydesignad Wii som kommer att vara mindre och sakna bakåtkompatibilitet med Gamecube.

#nintendo, #wii-sports, #wii-party


Moderator | Testpilot
Nydesignad Wii saknar Gamecube-stöd

Varför? What's the point? Vem kommer köpa denna? Lika bra att köpa en äldre wii på blocket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Så de tar bort möjligheten att spela den större delen av de bra spelen? Det låter ju som en jättebra idé!

Sen kan Electrolux börja tillverka spisar med den minsta storleken på alla plattor! Sen brödrostar som man inte får plats med annat än halva brödskivor! SUPERBRA! Woo!

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Så de tar bort möjligheten att spela den större delen av de bra spelen? Det låter ju som en jättebra idé!

Sen kan Electrolux börja tillverka spisar med den minsta storleken på alla plattor! Sen brödrostar som man inte får plats med annat än halva brödskivor! SUPERBRA! Woo!

Så kan man säga varje gång det blir en ny generation? Hur många wiiköpare spelar gamecube? tror nog de är få. Själv sitter jag på lite gamecubspel men det blir aldrig av att dom sätts in i wiit.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Bara jag som tycker Nintendo börjat tappa greppet? Inte nog med att de ger ut samma spel gång på gång nu ska de även ge ut samma konsol gång på gång.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

En av anledningarna att jag ens köpte wii var för att kunna spela mina gamla GC efter att jag flyttade hemifrån.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Jokkocze:

Så de tar bort möjligheten att spela den större delen av de bra spelen? Det låter ju som en jättebra idé!

Sen kan Electrolux börja tillverka spisar med den minsta storleken på alla plattor! Sen brödrostar som man inte får plats med annat än halva brödskivor! SUPERBRA! Woo!

Så kan man säga varje gång det blir en ny generation? Hur många wiiköpare spelar gamecube? tror nog de är få. Själv sitter jag på lite gamecubspel men det blir aldrig av att dom sätts in i wiit.

De spel jag spelat mest på wiin är faktiskt gamecube spel så.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Jokkocze:

Så de tar bort möjligheten att spela den större delen av de bra spelen? Det låter ju som en jättebra idé!

Sen kan Electrolux börja tillverka spisar med den minsta storleken på alla plattor! Sen brödrostar som man inte får plats med annat än halva brödskivor! SUPERBRA! Woo!

Så kan man säga varje gång det blir en ny generation? Hur många wiiköpare spelar gamecube? tror nog de är få. Själv sitter jag på lite gamecubspel men det blir aldrig av att dom sätts in i wiit.

De spel jag spelat mest på wiin är faktiskt gamecube spel så.

Samma här


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Bara jag som tycker Nintendo börjat tappa greppet? Inte nog med att de ger ut samma spel gång på gång nu ska de även ge ut samma konsol gång på gång.

Ser ingen skillnad på det här än när Sony släpper PSOne/ PSTwo PS3slim Hur många versioner av 360 finns det inte? och PSP finns oxå i många varianter.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Bara jag som tycker Nintendo börjat tappa greppet? Inte nog med att de ger ut samma spel gång på gång nu ska de även ge ut samma konsol gång på gång.

Håller fullständigt med. Spelen på sistone har varit riktigt usel på Wii, och dom enda spelen man kan räkna med är deras största spelserier som Mario och Zelda m.m.. Jag kommer ge Wii U ett försök då jag tror den kommer ha stor hardcore-potential, men blir jag besviken så kommer jag ha svårt att lita på Nintendo i framtiden.

För övrigt så är en ny Wii-maskin så oerhört onödigt, och jag förstår inte vad Nintendo tänker med. Denna bantade version skulle ha släppts för länge sen, långt innan Wii U visades upp.

Medlem

Ptja, det är väl smart om man ska mjölka den sista kronan ur Wiin. Men med tanke på att de siktar in sig på samma målgrupp med sin nya konsol kommer det väl bara bli att dom konkurrerar med sig själva? Hade väl varit smartare att få iväg WiiUn snabbare.

Medlem

Om den är billig och har HDMI så kan jag faktiskt tänka mig ett köp då jag inte har någon Wii ännu och Xenoblade Chronicles släpps denna vecka som måste spelas någon gång.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Bara jag som tycker Nintendo börjat tappa greppet? Inte nog med att de ger ut samma spel gång på gång nu ska de även ge ut samma konsol gång på gång.

Nej, tycker också att de bara släpper gammalt material i ny förpackning. Alla framgångar med Wii verkar ha gått dom åt huvudet, Nintendo är inte längre samma företag som de en gång var.

Skrivet av joary639:

Ser ingen skillnad på det här än när Sony släpper PSOne/ PSTwo PS3slim Hur många versioner av 360 finns det inte? och PSP finns oxå i många varianter.

Skillnaden är väl att de konsolerna fortfarande säljer samt att Sony (och Microsoft med för den delen) förlorade pengar på varje såld konsol. Nintendo däremot har inte förlorat en enda krona med Wii. Nej detta är ett sista försök att få ut så mycket det bara går av Wii för att sedan helt lägga ner den.

OT:
Nintendo som varit med så här länge borde förstå att fansen är de som kommer vara kvar, casual spelare däremot kommer knappast köpa en ny Nintendo produkt bara för att det står Nintendo. Wii må ha varit en framgång men på sikt tror jag denna framgång kommer till ett pris som mycket väl kan innebära stora förluster för Nintendo i framtiden. de har helt tappat förtroendet hos många av deras tidigare fans och att återfå ett sådant förtroende kommer inte ske över en dag direkt.

Jag tror den kommer floppa rejält, iaf kommer den nog inte sälja så bra som Nintendo hoppas på såvida de inte också ser till att släppa nya spel, gamla spel i ny förpackning räcker inte.

Medlem

Nintendo på 90-talet, som verkar vara den omtyckta eran, är exakt samma företag som nu. Nintendo kör med precis lika marknadsföring som då och inget har förändrats, om något så är det väl ett under att de gått till DVD-skivor. Men annars så är det samma företag med samma gamla vanor, ni har växt upp bara och ser igenom det där med att det kommer 5 nya Mario-titlar varje år.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Boomer:

Nintendo på 90-talet, som verkar vara den omtyckta eran, är exakt samma företag som nu. Nintendo kör med precis lika marknadsföring som då och inget har förändrats, om något så är det väl ett under att de gått till DVD-skivor. Men annars så är det samma företag med samma gamla vanor, ni har växt upp bara och ser igenom det där med att det kommer 5 nya Mario-titlar varje år.

Definera "nya Mario"

Dem bra spelen i main-serien kommer det knappt ett per år.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Nintendo på 90-talet, som verkar vara den omtyckta eran, är exakt samma företag som nu. Nintendo kör med precis lika marknadsföring som då och inget har förändrats, om något så är det väl ett under att de gått till DVD-skivor. Men annars så är det samma företag med samma gamla vanor, ni har växt upp bara och ser igenom det där med att det kommer 5 nya Mario-titlar varje år.

Nej, då gjorde dom spel för fansen, efter Wii har de börjat göra spel för alla andra. Antalet släppta titlar av Nintendo själva till Wii kommer inte i närheten av de titlar de släppte till NES eller SNES.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Boomer:

Nintendo på 90-talet, som verkar vara den omtyckta eran, är exakt samma företag som nu. Nintendo kör med precis lika marknadsföring som då och inget har förändrats, om något så är det väl ett under att de gått till DVD-skivor. Men annars så är det samma företag med samma gamla vanor, ni har växt upp bara och ser igenom det där med att det kommer 5 nya Mario-titlar varje år.

Nej, då gjorde dom spel för fansen, efter Wii har de börjat göra spel för alla andra. Antalet släppta titlar av Nintendo själva till Wii kommer inte i närheten av de titlar de släppte till NES eller SNES.

Men herregud dom är som vilket företag som helst. Det går ut på att tjäna pengar. Att dom inte förlorat en krona på wii har dom varit ärliga med från dag ett. När 3ds inte sålde bra från start gick de direkt ut med en prissänkning för att få den att sälja.. precis som alla företag skulle gjort i detta fall. SONY och Microsoft har oxå försökt få sin del av kakan av casuaspelare i nästan desperation för att inte missa dessa pengar.

Jag säger inte att Nintendo gör rätt eller fel.. jag säger bara att Nintendo är inte mer idiot än Microsoft och Sony. Om det inte finns pengar i hardcore för sony och microsoft så kommer de inte heller hålla på med välgörenhet för dem. Nintendo fick väl känna på att hardcore bubliken svek dom redan när PS1 dök upp eller om nintendo nu svek dem det beror på hur man ser det?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Men herregud dom är som vilket företag som helst. Det går ut på att tjäna pengar. Att dom inte förlorat en krona på wii har dom varit ärliga med från dag ett. När 3ds inte sålde bra från start gick de direkt ut med en prissänkning för att få den att sälja.. precis som alla företag skulle gjort i detta fall. SONY och Microsoft har oxå försökt få sin del av kakan av casuaspelare i nästan desperation för att inte missa dessa pengar.

Jag säger inte att Nintendo gör rätt eller fel.. jag säger bara att Nintendo är inte mer idiot än Microsoft och Sony. Om det inte finns pengar i hardcore för sony och microsoft så kommer de inte heller hålla på med välgörenhet för dem. Nintendo fick väl känna på att hardcore bubliken svek dom redan när PS1 dök upp eller om nintendo nu svek dem det beror på hur man ser det?

Något som sagt kommer kosta dom (även Microsoft lär märka detta i framtiden). Sony däremot har insett att deras egna titlar är minst lika viktiga (om inte viktigare) än andras.

Anledningen till att jag tog upp att Nintendo inte förlorat en krona var för att visa på skillnaden mellan deras strategi och Sonys och Microsoft när det kom till att dessa två företag säljer Slim versioner av sina konsoler numera.

Medlem

Alltså... varför? Alla som är intresserade av att äga ett wii bör rimligtvis göra det vid det här laget.
Och att ta bort GC stödet... vilket geni-drag... och här småmuttrar man över att WiiU inte kommer att ha GC stöd.
Sen är der väldigt klyftigt att släppa en ny version av en konsol som på det stora hela är tvärdöd.
Big N har nya Zelda att släppa, Xenoblade släpps på freadag och EA tänker tydligen ge ut Fifa 12 men sedan är det bara shovelware kvar.
Bild på kartong med nya wii på.
[http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/118/1188346/wiirede...]
Undrar vad dom tänker kalla den? WiiM?

Skrivet av DonGrif:

Bara jag som tycker Nintendo börjat tappa greppet? Inte nog med att de ger ut samma spel gång på gång nu ska de även ge ut samma konsol gång på gång.

Jag undrar mest vart Nintendo Seal of Queality tog vägen...

Medlem

En redan dålig konsol blir ännu sämre till hösten....


signatur

Game long and prosper

Medlem

well, nintendo vet ju verkligen hur man lockar gamers!

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Jokkocze:

Så de tar bort möjligheten att spela den större delen av de bra spelen? Det låter ju som en jättebra idé!

Sen kan Electrolux börja tillverka spisar med den minsta storleken på alla plattor! Sen brödrostar som man inte får plats med annat än halva brödskivor! SUPERBRA! Woo!

Så kan man säga varje gång det blir en ny generation? Hur många wiiköpare spelar gamecube? tror nog de är få. Själv sitter jag på lite gamecubspel men det blir aldrig av att dom sätts in i wiit.

då kanske du är sugen på att sälja dina GC -spel billigt? jag diggar dom som fan!
tror nog det kan vara många som aldrig hade GC som lirar igenom klassiska lir när dom finns till Wii't också

Medlem
Skrivet av najtrows:
Skrivet av joary639:
Skrivet av Jokkocze:

Så de tar bort möjligheten att spela den större delen av de bra spelen? Det låter ju som en jättebra idé!

Sen kan Electrolux börja tillverka spisar med den minsta storleken på alla plattor! Sen brödrostar som man inte får plats med annat än halva brödskivor! SUPERBRA! Woo!

Så kan man säga varje gång det blir en ny generation? Hur många wiiköpare spelar gamecube? tror nog de är få. Själv sitter jag på lite gamecubspel men det blir aldrig av att dom sätts in i wiit.

då kanske du är sugen på att sälja dina GC -spel billigt? jag diggar dom som fan!
tror nog det kan vara många som aldrig hade GC som lirar igenom klassiska lir när dom finns till Wii't också

Nja så länge jag har wii som klarar av GC så ska jag nog ha kvar dem. En vacker dag sätts dom in igen


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

1
Skriv svar