GC: Ny film från Battlefield 3

Inaktiv

Ser verkligen framemot BF3! Hoppas dock jets inte blir likadana som BF2, för då blir det att undvika banorna med jets.

Medlem

Jäklar vad snyggt det var. Och cool action. Visst är det någon som kan klippa ihop bra gameplaytrailers men det ser ut som om det kan bli riktigt "bra" krig i det där spelet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Damn det var svettigt skönt å se på den dära trailern. Märks att det putsat hårt på spelet sedan alphan. Fick gåshud av helikopter klippet vid 00:59


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Chimaera72:

Flygplanen ser ju ut som att dom går på Valium... varför implementera flygplan i ett spel och sedan 'nerfa' dom så att dom mest blir flygande pansarvagnar... Dom kanske skulle tänkt på att skapa större kartor/spelvärldar så att flygplanen passar in istället för att anpassa flyplanen till spelvärlden.

Hört talas om balans?
Planen var överjävliga redan i BF2. Man kunde lika gärna gå och hänga sig om det kom ett plan. Nu kanske man dock har en chans.
Nästan allt i BF spelen är anpassat till spelytan så inget är direkt förankrat i verkligheten om man ska dra det till sin spets, bullet drop tex.

Medlem

Lägsta flyghastighet hos en F16/F18 är dryga 300 km/h. Dvs ganska precis 3-4 ggr snabbare än Jeepen/stridsvagnen i spelet. Skulle vilja säga att flygplanen i BF3 flyger snabbare än så, dvs det är helt rimligt map på fysik iaf. Sen om man väljer att åka så långsamt över ett litet slagfält är inget jag vet något om, är inte stridspilot.

Medlem

Jag hoppas verkligen att det där inte är det slutgiltiga ljudet för Getingen! Har då aldrig hört en M61'a som låter sådär dovt..

Skrivet av vallinder:

Lägsta flyghastighet hos en F16/F18 är dryga 300 km/h. Dvs ganska precis 3-4 ggr snabbare än Jeepen/stridsvagnen i spelet. Skulle vilja säga att flygplanen i BF3 flyger snabbare än så, dvs det är helt rimligt map på fysik iaf. Sen om man väljer att åka så långsamt över ett litet slagfält är inget jag vet något om, är inte stridspilot.

300km/h stämmer inte riktigt. Piloterna tränar på att flyga så långsamt som 65 knop (120km/h) i F/A-18 och 75 (140km/h) knop i F-16. Det är inte direkt några hastigheter som används i skarpt läge, men de kan hålla sig uppe i de hastigheterna utan större svårigheter.
Skulle gissa på att det i strid mot markmål sådär handlar om runt 500-600km/h, då de måste ha en hel del fart för att inte tappa lyftförmågan och gå i marken.

Sen ska man dock inte tänka för mycket på hastigheten. Man flyger ju trots allt på 30-40 meters höjd, vilket inte direkt stämmer in med verkligheten heller..

Medlem

Jag älskar BF 2. BF 3 kan nog inte bli ett undantag

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

En annan video från gamescon där dem demonstrerar co-op

http://www.youtube.com/watch?v=5qHhAH8jsvg

Ser inte lika snyggt ut som i trailern.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Blazing_Angel:

En annan video från gamescon där dem demonstrerar co-op

http://www.youtube.com/watch?v=5qHhAH8jsvg

Ser inte lika snyggt ut som i trailern.

Det är PS3-versionen de kör co-op på.

Medlem

Hoppas man kan köra hangarfartyg, ubåtar osv....


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

Medlem

Man kanske får guille automagiskt när man är sniper?

Medlem
Skrivet av timpa:

Man kanske får guille automagiskt när man är sniper?

Nope, Dice har bekräftat att guillie siut inte kommer finnas + de finns en bild på hur klasserna ser ut:

http://www.theoldgitsarmy.com/forums/showthread.php?4078-BF3-...


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Ser helt fantastiskt ut.
Till er som bölar på stridsflygens hastigheter, är ni på riktigt? Om ni vill lira flygsim finns där andra titlar som är bättre lämpade för det. Detta ska fortfarande vara action. Ända sättet att lösa problemet med att jetplan flyger mach1-2 är att skapa enorma kartor. Som i typ Arma2... och det är ju jätteskoj. Yra runt i en timme för att hitta något att skjuta på.

??? Du vet att dem också har kapacitet för att attackera marken va? Om motståndarlaget inte har flyg så understöder man marken med flyget. Jag har nog aldrig flygit runt mer än 5 min utan att hitta något att göra i arma2 CTI.

Nä känns rätt meningslöst med flyg som går 50 km/h, räcker med helikoptrar då.

Medlem

Lite trist att de fortfarande verkar ha flygplan som exploderar direkt och sen bara faller till marken i småbitar... man vill ju en schyst krash efter att ha fått in en schysst träff på fiende plan. Precis som man vill se helisarna snurra sig ner mot marken innana de exploderar.

Trevligt att man kunde tittar runt i planen, hoppas bara de har en bra lösning för det så det t.ex. går använda pov-hatten på en joystick eller t.ex. TrackIR. Samt hoppas verkligen de jobbat lite på 3D spottingen från Alphan och BC2, för den var verkligen värdelöst implementerad. VIll ju gärna även se någon form ac Com-rose eller radio medelanden som man kan trigga manuellt istället för deras "social-button" som funkar precis som i Bad Company 2, alltså inte alls. Vem fan vill sikta på en medic för att med om medickit eller sikta på en support för att få ammo etc.

Men ser helt klart lovande ut.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av highspeed:
Skrivet av Fisse:

Ser helt fantastiskt ut.
Till er som bölar på stridsflygens hastigheter, är ni på riktigt? Om ni vill lira flygsim finns där andra titlar som är bättre lämpade för det. Detta ska fortfarande vara action. Ända sättet att lösa problemet med att jetplan flyger mach1-2 är att skapa enorma kartor. Som i typ Arma2... och det är ju jätteskoj. Yra runt i en timme för att hitta något att skjuta på.

??? Du vet att dem också har kapacitet för att attackera marken va? Om motståndarlaget inte har flyg så understöder man marken med flyget. Jag har nog aldrig flygit runt mer än 5 min utan att hitta något att göra i arma2 CTI.

Nä känns rätt meningslöst med flyg som går 50 km/h, räcker med helikoptrar då.

Nu kanske jag var ensam om att tolka inlägget så.. men ponera att man INTE flyger, då får man yra på ganska bra för att hitta fi (om kartorna skulle vara anpassade efter jetplan).

Medlem
Skrivet av zauii89:

Men bara för att vara "den" som måste säga något så känns det som mycket BC2 över det hela och det var samma intryck jag fick av alphan. För mycket explosioner bara för "explosionernas skull"

Så du menar att raketer, granater och bomber inte ska explodera?

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Lite trist att de fortfarande verkar ha flygplan som exploderar direkt och sen bara faller till marken i småbitar... man vill ju en schyst krash efter att ha fått in en schysst träff på fiende plan. Precis som man vill se helisarna snurra sig ner mot marken innana de exploderar.

Trevligt att man kunde tittar runt i planen, hoppas bara de har en bra lösning för det så det t.ex. går använda pov-hatten på en joystick eller t.ex. TrackIR. Samt hoppas verkligen de jobbat lite på 3D spottingen från Alphan och BC2, för den var verkligen värdelöst implementerad. VIll ju gärna även se någon form ac Com-rose eller radio medelanden som man kan trigga manuellt istället för deras "social-button" som funkar precis som i Bad Company 2, alltså inte alls. Vem fan vill sikta på en medic för att med om medickit eller sikta på en support för att få ammo etc.

Men ser helt klart lovande ut.

Det är ju fortfarande an Alpha build så... men du har nog missat att Commo-rose är verifierat nu tack vare massiv feedback from communityn

Intervju med Karl Magnus Troedsson - 8:25min in i intervjuven, sen pratar han lite om hur flyget och squadarna kommer att fungera.

http://www.gaminglives.com/2011/08/16/exclusive-interview-wit...

Medlem
Skrivet av Damocles:
Skrivet av Wardancer:

Lite trist att de fortfarande verkar ha flygplan som exploderar direkt och sen bara faller till marken i småbitar... man vill ju en schyst krash efter att ha fått in en schysst träff på fiende plan. Precis som man vill se helisarna snurra sig ner mot marken innana de exploderar.

Trevligt att man kunde tittar runt i planen, hoppas bara de har en bra lösning för det så det t.ex. går använda pov-hatten på en joystick eller t.ex. TrackIR. Samt hoppas verkligen de jobbat lite på 3D spottingen från Alphan och BC2, för den var verkligen värdelöst implementerad. VIll ju gärna även se någon form ac Com-rose eller radio medelanden som man kan trigga manuellt istället för deras "social-button" som funkar precis som i Bad Company 2, alltså inte alls. Vem fan vill sikta på en medic för att med om medickit eller sikta på en support för att få ammo etc.

Men ser helt klart lovande ut.

Det är ju fortfarande an Alpha build så... men du har nog missat att Commo-rose är verifierat nu tack vare massiv feedback from communityn

Intervju med Karl Magnus Troedsson - 8:25min in i intervjuven, sen pratar han lite om hur flyget och squadarna kommer att fungera.

http://www.gaminglives.com/2011/08/16/exclusive-interview-wit...

Commo-rose confirmed? Sweeeet. Bara 3D spottingen kvar som behöver fixas då. Squadsen funkar skitkass i alphan men det var just alpha buggar så det är jag inte orolig för. Gifs beta nu! Får ta o kolla på det där hemma sen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Damocles:
Skrivet av Wardancer:

Lite trist att de fortfarande verkar ha flygplan som exploderar direkt och sen bara faller till marken i småbitar... man vill ju en schyst krash efter att ha fått in en schysst träff på fiende plan. Precis som man vill se helisarna snurra sig ner mot marken innana de exploderar.

Trevligt att man kunde tittar runt i planen, hoppas bara de har en bra lösning för det så det t.ex. går använda pov-hatten på en joystick eller t.ex. TrackIR. Samt hoppas verkligen de jobbat lite på 3D spottingen från Alphan och BC2, för den var verkligen värdelöst implementerad. VIll ju gärna även se någon form ac Com-rose eller radio medelanden som man kan trigga manuellt istället för deras "social-button" som funkar precis som i Bad Company 2, alltså inte alls. Vem fan vill sikta på en medic för att med om medickit eller sikta på en support för att få ammo etc.

Men ser helt klart lovande ut.

Det är ju fortfarande an Alpha build så... men du har nog missat att Commo-rose är verifierat nu tack vare massiv feedback from communityn

Intervju med Karl Magnus Troedsson - 8:25min in i intervjuven, sen pratar han lite om hur flyget och squadarna kommer att fungera.

http://www.gaminglives.com/2011/08/16/exclusive-interview-wit...

Commo-rose confirmed? Sweeeet. Bara 3D spottingen kvar som behöver fixas då. Squadsen funkar skitkass i alphan men det var just alpha buggar så det är jag inte orolig för. Gifs beta nu! Får ta o kolla på det där hemma sen.

3D-spotting ska nu tydligen bara visas ifall fienden är i din LOS! Underbart!

Medlem

Oh ma gaaaaaaaaaaaaaaaawd!!!!


signatur

Game long and prosper

Skriv svar