Age of Empires: Online. Har någon koll?

Medlem
Age of Empires: Online. Har någon koll?

Ett nytt Age of Empires ska för i helskotta snart släppas! Jag skäms nästan vid tanken att jag inte har koll på spelet. Är det bara jag som inte har koll? Är det bara jag som skäms?

Någon som spelat betan? Hur är det?

Medlem

Jag har lirat betan en del. Helt okej, först blir man förbannad på den grafiska stilen, sen vänjer man sig och man orkar inte bry sig längre.

Gameplay är väl helt okej ändå. Rätt intressant med en egen capital city osv. som fungerar som en bas med valmöjligheter i skilltrees så att säga, olika byggnader med olika egenskaper och produkter och annat smått och gott. Kul med mer customisering i och med items.

För att återkomma till den grafiska stilen så kan man kanske gissa att dom valde lite mer karikatyriserad stil just för att de olika föremålen du uppgraderar dina enheter med ska synas tydligare. Vet inte om det sa så mycket men den uppfattning jag fått. Gillar inte riktigt att dom bara släpper det med två-tre olika civilisationer dock, känns lite snålt.

Inaktiv

Håller mig till Age of Empires 2.. räcker gott och väl! Balanserat till 100 %, roligt och utmanande.

Hade ingen aning om det här, men det verkar som om det inte finns mycket intresse, annars borde man har hört talas om det på någon väg tidigare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av showerguy:

Håller mig till Age of Empires 2.. räcker gott och väl! Balanserat till 100 %, roligt och utmanande.

Age of Empires 2 är grymt. Ofattbart bra. Däremot tackar jag inte nej till ett nytt spel i serien dock.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Håller mig till Age of Empires 2.. räcker gott och väl! Balanserat till 100 %, roligt och utmanande.

Jag hoppas det där var ironi!
Engelska bågskyttar (Longbowmen) går ju inte att ta!

Men du har rätt, jag håller mig också till de föregående spelen - till och med trean.
Onlinespel passar inte mig och den grafiska delen gör mig illamående.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av showerguy:

Håller mig till Age of Empires 2.. räcker gott och väl! Balanserat till 100 %, roligt och utmanande.

Jag hoppas det där var ironi!
Engelska bågskyttar (Longbowmen) går ju inte att ta!

Nej verkligen inte.. man kanske inte ska ge Britons den tiden för dom att hinna uppgradera sina Longbowmen till max?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av showerguy:

Håller mig till Age of Empires 2.. räcker gott och väl! Balanserat till 100 %, roligt och utmanande.

Jag hoppas det där var ironi!
Engelska bågskyttar (Longbowmen) går ju inte att ta!

Nej verkligen inte.. man kanske inte ska ge Britons den tiden för dom att hinna uppgradera sina Longbowmen till max?

Nu var det väl typ 100 år sedan jag lirade detta excellenta rts, men vart de inte väldigt sårbara för light cavallery?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av showerguy:

Håller mig till Age of Empires 2.. räcker gott och väl! Balanserat till 100 %, roligt och utmanande.

Jag hoppas det där var ironi!
Engelska bågskyttar (Longbowmen) går ju inte att ta!

Nej verkligen inte.. man kanske inte ska ge Britons den tiden för dom att hinna uppgradera sina Longbowmen till max?

Nu var det väl typ 100 år sedan jag lirade detta excellenta rts, men vart de inte väldigt sårbara för light cavallery?

Jo Knights-> paladiner tar nästan ingen skada av pilar

Medlem

Rätt skoj lir faktiskt, enda som är lite drygt är att det är väldigt mkt items som man måste köpa. Att även vissa quests ger köpitems som rewards är väldigt drygt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Mjo... jag håller mig till de tidigare spelen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spelat lite mer nu, verkar lite mer vettigt när man kommer upp i levels. Ska testa pvp någon dag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag har problem att ansluta min 'gamertag' till Games for Windows Live. Felmeddelande '0x8007065b'. Från vad jag kan förstå har det med brandväggsinställningar att göra.

Dock har jag öppnat upp samtliga portar som krävs för Games for Windows Live (53, 80, 88, 443, 3074 TCP/UDP), så väl i min router som i min mjukvarubrandvägg (Comodo). Jag har även ändrat NAT-inställningarna i routern från 'secured' till 'open', samt provat att avaktiverat mjukvarubrandväggen helt och hållet. Ingenting vill fungera.

Det är som sagt endast i Age of Empires Online jag upplever detta problem. Jag har inga problem att ansluta via Xbox Live på X360, inte heller några problem att ansluta till Games for Windows Marketplace på PC.

Några idéer?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Visst är det ett "pay to win" spel?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar